Iš Amerikos pargabentų visiškai sudegusių arba avarijose sumaitotų automobilių dokumentus lietuviai sugeba pritaikyti ir neaiškios kilmės transporto priemonėms legalizuoti.
Vertingiausi – dokumentai
Kriminalinės muitinės pareigūnai susidomėjo iš Jungtinių Amerikos Valstijų konteineriuose laivais atgabenamais automobiliais. Kai kurie būna taip sudegę, apdaužyti, jog akivaizdu, kad remontuoti jų neapsimoka.
Todėl muitininkams parūpo, kam reikia pirkti metalo laužu tapusią transporto priemonę, atsigabenti ją iš Amerikos, sumokėti keletą tūkstančių litų už gabenimą, konteinerio nuomą, uosto mokesčius, nors pats krovinys visiškai nevertingas.
Pasirodo, išradingiems tautiečiams ne metalo laužo reikia, o automobilio dokumentų ir registracijos numerių.
Nuolaidos neprašo
Sudegę, avarijose sumaitoti ir nebetinkami naudoti automobiliai dažniausiai labai pigiai nuperkami aukcionuose. Iš Amerikos jie atgabenami konteineriuose.
Sukčiai stengiasi sumokėti visus būtinus mokesčius ir net neprašo nuolaidos. „Įprasta, jog apgadintiems automobiliams prašoma sumažinti transportavimo išlaidas. Kartais net meluojama, jog automobilis turi defektų, kad tik pigiau būtų galima jį atsigabenti. Tačiau už šiuos metalo laužu tapusius automobilius sumokami visi mokesčiai. Įtarimą kelia, jog savininkai net nesistengia sumažinti mokesčių“, – pastebėjo Muitinės kriminalinės tarnybos Klaipėdos skyriaus viršininkas Telesforas Šimkus.
Pasak jo, jokių įstatymo pažeidimų dėl mokesčių nebūna. „Sugadinti automobiliai gabenami kaip ir paprasti kroviniai. Sumokami mokesčiai. Tai legali veikla, todėl įstatymiškai dėl to neprikibsi. Bet kai sudedi viską į vieną logišką grandinę, akivaizdžiai matyti, jog iš taip toli šie automobiliai gabenami tikrai ne dėl metalo laužo“, – kalbėjo T.Šimkus.
Transportavimo dokumentuose nebūtina įrašyta, jog automobilis visai sudegęs ir nebetinkamas naudoti. Tik pažymima, jog transporto priemonė – su defektais.
Panaudoja kėbulą
Pasak pareigūno, yra keli būdai, kaip pritaikyti atsigabentus sudegusius automobilius. Vienas jų – kai gaminamas automobilis „dvynys“. Sukčiai vogtam tos pačios markės ir net spalvos automobiliui pritaiko sugadintojo dokumentus. Manoma, jog auksarankiai lietuviai net kėbulo numerius sugeba padirbti.
Antrasis būdas – kai ant sudegusiojo automobilio kėbulo konstruojamos visos tokio pat vogto automobilio detalės. Nors sudegusių automobilių įsigijimas ir pargabenimas gali atsieiti apie 7 – 9 tūkst. litų, pardavus "pataisytą" galima gauti 20 – 40 tūkst.
Muitinės kriminalinės tarnybos Klaipėdos skyriaus viršininkas teigė, jog yra ir ekonominio pobūdžio sukčiavimų parsigabenant sugadintus automobilius.
Pasak T.Šimkaus, šiuo metu vyksta keletas tokių tyrimų dėl sukčiavimo panaudojant sudegusias ir kitaip sugadintas transporto priemones. Pamatę nebetinkamą naudoti automobilį, muitininkai pradeda domėtis, kur jis nukeliaus.
„Naudojama keletas sukčiavimo schemų. Paskui keičiasi tik automobiliai, bet sukčiaujama taip pat. Todėl išsiaiškinus vieną tokį nusikaltimą, lengviau aptikti kitus“, – kalbėjo T.Šimkus.
Naujausi komentarai