Pereiti į pagrindinį turinį

Telefono autoatsakiklis prabilo rusiškai

2016-08-17 08:55

Gausūs lietūs ne tik apnuogino Lėbartų kapinių problemas, bet ir atskleidė Valstybinės kalbos įstatymo nesilaikymo faktą. Pasirodo, paskambinus bendruoju Kapinių priežiūros tarnybos telefonu, autoatsakiklis prabyla rusiškai.

Asociatyvi nuotr. Asociatyvi nuotr.

Net pamiršo, kur skambina

Klaipėdietis Romanas su šeima dažnai lanko giminaičių kapus Lėbartų kapinėse. Šią vasarą vyras susidūrė su problema, kurios pats išspręsti negalėjo.

Žmogus nutarė apie problemą pranešti Kapinių priežiūros tarnybos darbuotojams ir nustebo, kai surinkęs internete skelbiamą bendrąjį tarnybos telefono numerį išgirdo automatinį atsakiklį kalbant rusiškai.

"Kadangi kitame laido gale ilgai niekas neatsiliepė, vieną akimirką buvau net pamiršęs, kur skambinu. Rusiškai ištarta frazė sutrikdė, nesupratau, kur pataikiau, gal suklydau rinkdamas telefono numerį. Dar kartą pasitikrinau numerį ir vėl jį surinkau. Ir vėl ilgai niekas neatsiliepė, kol galiausiai tuo pačiu moters balsu ne valstybine kalba buvo paaiškinta, kad nėra kam su manimi kalbėti, todėl savo žinutę turėčiau palikti po signalo", – pasakojo klaipėdietis.

Kapinių priežiūros tarnybos viršininkei Zinai Stankienei vyras vis dėlto prisiskambino, tiesa, kitu telefonu.

Bausti dar neskubės

Dienraščio žurnalistai vakar paskambino nurodytu telefono numeriu ir patys įsitikino, kad klaipėdietis Romanas sakė tiesą, – atsakiklis iš tiesų bylojo ne valstybine kalba.

"Akivaizdu, kad taip neturi būti. Valstybinės kalbos įstatymas reikalauja, jog pirmiausia visa informacija, kad ir kur ji skelbiama, būtų pateikiama valstybine – lietuvių kalba. Mes įspėsime Kapinių priežiūros tarnybą ir tikimės, kad ji susitvarkys. Bausti imamės tik tada, kai mūsų pastabų nepaisoma piktybiškai ir po mūsų perspėjimo", – aiškino vyriausioji Klaipėdos miesto savivaldybės kalbos tvarkytoja Asta Chrustaliova.

Pasak jos, gyventojai yra labai aktyvūs ir neretai praneša kalbos tvarkytojoms apie Valstybinės kalbos įstatymo nesilaikymo atvejus, tačiau dažniausiai būna kalba apie reklamas, iškabas ar skelbimus.

Kapinių priežiūros tarnybos vadovė nustebo, kad bendrasis telefonas turi atsakiklį, ir patikino, jog nei ji pati, nei jos pavaldiniai darbo telefonų nereguliuoja, jų netvarko ir atsakiklių nenustatinėja.

Moteris nustebo, kad toks dalykas yra, o juo labiau kad atsiliepiama rusų kalba.

"Man pačiai niekada neteko girdėti, kad atsilieptų autoatsakiklis. Aš pasidomėsiu, kaip tai gali būti. Man tai naujiena. Kai sugenda telefonai, kreipiamės į savivaldybės Ūkio skyrių. Jei tai būna ne jų kompetencija, pataria, kur kreiptis. Mes su darbo telefonais nieko bendro neturime. Tas telefonas stovi daug metų, gal koks nustatymas "nusimušė", – svarstė Z.Stankienė.

Pranešė negirdėtą dalyką

Klaipėdos miesto savivaldybės darbuotojų aprūpinimu darbo priemonėmis rūpinasi Ūkio skyrius. Jam vadovauja Rimantas Imbrus, kuris šiuo metu atostogauja.

Nepaisant to, jis dienraščio "Klaipėda" žurnalistus tikino pranešiąs savo pavaldiniams apie nesusipratimą.

R.Imbrus tvirtino nežinojęs, kad savivaldybės pavaldžių įstaigų darbuotojų telefonai turėtų atsakiklius.

"Pasakėte man naujieną. Pirmą kartą girdžiu, kad savivaldybėje būtų autoatsakikliai. Kiek aš skambinau, jokio atsakiklio niekada nebūdavo. Gal jie patys juos sureguliavo? Reikia nuvažiuoti į Lėbartus, pažiūrėti, koks ten yra telefonas. Jeigu telefonas tikrai turi tokią funkciją, reikia bandyti aiškintis", – kalbėjo R.Imbrus.

Ūkio skyriaus vadovas atostogaus iki rugsėjo vidurio, tačiau jis tikino pranešęs apie problemą savo pavaldiniams. Darbuotojai veikiausiai susisieks su laidinį telefono ryšį prižiūrinčia bendrove.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų