Laukia naujų objektų
Klaipėdos turizmo ir kultūros informacijos centro veikla pirmadienį buvo aptarta miesto tarybos Sveikatos ir socialinių reikalų komiteto posėdyje.
Praėjusiais metais įstaigoje apsilankė beveik 113 tūkst. turistų. Pasak Klaipėdos turizmo ir kultūros informacijos centro direktorės Romenos Savickienės, šis skaičius – 2 proc. didesnis nei dar prieš metus.
Šiemet į uostamiestį bus siekiama pritraukti daugiau atvykėlių. Šį tikslą įstaiga bandys įgyvendinti tradiciškai dalyvaudama tarptautinėse turizmo parodose, konferencijose, kituose renginiuose.
Dėmesys bus skiriamas elektroninei rinkodarai – miesto populiarinimui internetinėje erdvėje.
"Mūsų ambicijos yra pamatuotos. Negyvename iliuzijų pasaulyje, kad turistų skaičius išaugs 20 proc. Jei neatsiranda naujų traukos objektų, jų padaugėja 2–3 proc.", – pasakojo vadovė.
Mūsų ambicijos yra pamatuotos.
Tačiau, anot R.Savickienės, tikimasi, kad šie metai viršys lūkesčius, o Klaipėdoje apsilankys daugiau turistų nei numatoma. Manoma, kad tam įtakos turės duris atvėrę nauji lankytini objektai.
Birželį po rekonstrukcijos veiklą atnaujins Lietuvos jūrų muziejus. Viliamasi, kad metų pabaigoje jau bus galima aplankyti 1939–1945 m. ekspoziciją piliavietėje. Laukiama ir "Švyturio" alaus daryklos rekonstrukcijos pabaigos, kur veiks alaus muziejus, degustacijų salė, vyks ekskursijos.
Sveikatos turizmas – nepopuliarus
R.Savickienė atskleidė, kad šiemet didesnis dėmesys bus skiriamas konferencijų turizmui. Jau pernai buvo dalyvaujama parodose, populiarinant šią kryptį. Šiemet ši veikla bus tęsiama.
"Bandome pritraukti konferencijų organizatorius. Juolab kad atsidarys dvi erdvės, kur galima organizuoti didelius renginius, – konferencijų salė piliavietėje ir Dramos teatras", – teigė vadovė.
Komiteto nariai domėjosi, kaip sekasi vystyti sveikatos turizmą. R.Savickienė tvirtino, kad apie tai daug kartų kalbėta su gydymo įstaigomis.
"Kol kas sveikatos turizmas Klaipėdoje nėra populiarus ir aktyvus. Priežasčių – keletas. 45 proc. mūsų turistų yra vokiečiai. Didžioji dalis gydymo įstaigų personalo kalba angliškai, bet ne vokiškai, tad svečiams iš Vokietijos paslaugų negalėtume pasiūlyti", – teigė vadovė.
Miesto tarybos narys Klaipėdos jūrininkų ligoninės vyriausiasis gydytojas Jonas Sąlyga atkreipė dėmesį ir į dar vieną priežastį.
"Kol mūsų ligoninės bus pilnos, nesugebėsime išgydyti visų lietuvaičių, tol apie sveikatos turizmą negalime net kalbėti. Lietuvos piliečių – eilė. Jei mes skirtume kelias palatas sveikatos turizmui, tai būtų nusikaltimas. Kol kas, kalbant apie stacionarias paslaugas, tikrai nėra galimybių vystyti sveikatos turizmą", – pabrėžė tarybos narys.
Tenka ieškoti ir kačių
Komiteto nariai svarstė, kad sveikatos turizmu galėtų užsiimti reabilitacijos ar odontologijos paslaugas teikiančios įstaigos.
R.Savickienė kalbėjo, kad kasmet susiduriama su problema, jei į uostamiestį atvyksta turistas skaudančiu dantimi. Tenka paskambinti į 10 ar net daugiau įstaigų, kad surastumei jam vietą.
"Daugiausia keblumų kyla, jei turistas atplaukė kruiziniu laivu, nes jo laikas – ribotas. Tokia pati didelė problema surasti vietą, kur jam atliktų masažą. Susidariusios eilės, visi užsirašę", – komentavo vadovė.
Komiteto nariai pasiūlė centrui sudaryti bendradarbiavimo sutartį su kokia nors privačia gydymo įstaiga, teikiančia odontologijos paslaugas, kuri prireikus galėtų rasti vietą turistui.
R.Savickienė patikino, kad atsižvelgs į šį siūlymą ir bus bandoma ieškoti tokios įstaigos.
"Esame ir odontologai, ir kemperius remontuojame, ir kačių mieste ieškome. Padedame turistams viskuo, kuo galime", – tvirtino vadovė.
Neturi kur užsukti kavos
Komiteto nariai taip pat domėjosi Klaipėdos turizmo ir kultūros informacijos centro bendradarbiavimu su verslu, kuris taip pat turėtų būti suinteresuotas dideliais turistų srautais.
"Palaikome glaudžius santykius, bet jie finansiškai nenori prisidėti prie leidinių leidybos, nedalyvauja parodose. Argumentuoja, kad miesto populiarinimas – savivaldybės funkcija. Bandome verslininkus pritraukti ir džiaugiamės, kad jų pozicija po truputį keičiasi. Gal pavyks pasiekti geresnių rezultatų", – komentavo R.Savickienė.
Anot miesto tarybos narės Vaidos Žvikienės, jei verslas nenori prisidėti, vadinasi, veikiausiai nejaučia naudos: "Reikia įvertinti priemones. Verslas ateis, kai jaus, kad didėja srautai. Reikėtų susėsti prie bendro stalo ir viską aptarti."
R.Savickienė įvardijo paprastą problemą, kurią būtų galima išspręsti, bendradarbiaujant su verslu.
"Kruizinis laineris prisišvartuoja 7 val. Turistai net neturi kur nueiti kavos atsigerti. Keliauji pas verslininkus ir sakai, kad gal paskelbtų kokį nors pasiūlymą atplaukusio laivo klientams ir taip juos viliotų. Neprašome nuleisti kainos. Tiesiog parašyti, kad jie čia laukiami. Būna, skambini į restoraną, kad vasaros sezono metu priimtų grupę. Pasako, jog nereikia, nes pas juos sausakimša. Verslininkams klientai reikalingi tik balandį ar gegužės viduryje", – teigė direktorė.
Dėmesį skirs vaikams
Politikai domėjosi ir populiariausiais lankytinais objektais, ar turistai Klaipėdoje apskritai turi ką veikti. R.Savickienė pastebėjo, kad labai mėgstamas senamiesčio skulptūrų maršrutas. Taip pat delfinariumas, Laikrodžių muziejus, galimybė pasivaikščioti mieste.
"Kalbame su gidais, kad kurtų naujus maršrutus. Bandome didinti patrauklumą. Jei mieste neatsiranda nieko naujo, sunku privilioti turistų", – pabrėžė direktorė.
Pasak R.Savickienės, atvykėliams Klaipėdoje tikrai yra ką veikti, bet jie pasigenda žmonių.
Turistai klausia, kur žmonės dingę šeštadienio rytais.
"Jie norėtų aktyvaus miesto. Dabar dažnai sulaukiame pastebėjimo, kad dar viena upės pusė senamiestyje gyva, o kita – tuščia. Turistai klausia, kur žmonės dingę šeštadienio rytais", – kalbėjo direktorė.
R.Savickienė sakė, kad šiemet bus bandoma klaipėdiečius ugdyti kaip savo miesto ambasadorius. Tai niekada nebuvo daroma.
"Dirbsime su vaikais. Vasarą organizuosime nemokamas gidų mokyklėles. Kviesime pradinukus ir kiek vyresnius vaikus. Siekiame, kad jie žinotų savo miesto istoriją. Dažnai susiduriame su tuo, kad pas klaipėdiečius atvyksta svečias, paklausia, ką galima pamatyti, o pasiūloma važiuoti į Nidą, Palangą. Nuomonės formavimas apie miestą nuo mažens turėtų naudos. Kartu mokytųsi ir tėvai", – neabejojo direktorė.
Anot vadovės, numatoma išleisti ir specialų leidinį mažiesiems klaipėdiečiams, kur būtų galima klijuoti lipdukus, pasiekus tam tikrą objektą.
Naujausi komentarai