Klaipėdos „Universa Via“ tarptautinės mokyklos direktorė prof. Dalia Kiliuvienė, kalbėdama apie ugdymo programos išskirtinumą, teigia, kad ugdydami moksleivį pedagogai ieško atsvaros tarp žinių ir įgūdžių formavimo, konceptualaus mąstymo ugdymo, teigiamo požiūrio demonstravimo ir atsakingos veiklos.
Mokykloje suteikiamos žinios atitinka pasaulio tarptautinių mokyklų standartus. Pasak mokyklos direktorės, moksleiviai jas įgyja tyrinėdami, remdamiesi savo ankstesne patirtimi. Sąvokas išmoksta veikdami: aiškinasi jų funkcijas (kaip veikia), priežastinius ryšius (kodėl taip yra), pokyčius (kaip keičiasi), ryšius su kitais dalykais, perspektyvas, susijusias su požiūrių įvairove. Baigę patyrimo veiklą ugdytiniai reflektuoja.
Prof. D.Kiliuvienės nuomone, svarbią vietą mokyklos mokymo programoje užima tokių nuostatų, kaip mokėjimo bendradarbiauti, atsakomybės, pasitikėjimo, kūrybiškumo, smalsumo, empatijos, savarankiškumo, pagarbos ir tolerancijos ugdymas veikloje. Mokykloje auga ir bręsta analizuojantis, kritiškai mąstantis, keliomis kalbomis komunikuojantis, atsakingas, darnus žmogus.
Mokyklos komandą sudaro pedagogai, dirbę užsienio mokyklose.
Aukšti akademiniai standartai ir mokymosi procese nuolat akcentuojamos moralinės vertybės.
Mokymas(is) ir moralės vertybės
Anglų kalbos mokytoja Kristina Saltonaitė-Hassan beveik dešimtmetį dirbo Kembridžo tarptautinėje mokykloje, Katare mokydama vaikus pagal britų švietimo sistemą, kuri dažniausiai apibūdinama kaip prestižinė, išskirtinė, struktūrizuota. Šios sistemos išskirtinumas – dėmesys įvairių gebėjimų ir pasiekimų mokiniams. Sukauptą patirtį pedagogė taiko planuodama ir dėstydama ugdymo turinį, vertindama mokinių žinias, kurdama individualias ir (ar) diferencijuotas užduotis pagal moksleivių poreikius ir galimybes. Sėkmingas vaikų ugdymas pagal britiškąją sistemą – tai ne tik akademiniai pasiekimai. Labai dažnai ugdymo(si) rezultatai priklauso nuo moralinių vertybių, tokių kaip atsakomybė, rūpestingumas, sąžiningumas, savarankiškumas ir pan. Britiškoji mokymo sistema stipriai akcentuoja moralines vertybes, kurios lemia aukštesnę mokymosi motyvaciją ir geresnius mokymosi rezultatus.
Tarptautinės klasės mokytoja Kristina Saltonaitė-Hassan.
Lituanistė Rita Aukštuolė lietuvių kalbos mokė vaikus Vilniaus tarptautinės mokyklos tarptautinio bakalaureato klasėse. Pedagogės nuomone, tarptautinio bakalaureato programos turinys geriausiai subalansuoja dalykų žinių integraciją, aktyvų ir atsakingą mokymąsi, ugdo globaliai mąstančią asmenybę, bet šiandieninėje lietuvių kalbos ir literatūros pamokoje reikia aiškiai brėžti ribą tarp gramatikos ir literatūros pasaulių. Dirbant su vyresniųjų klasių mokiniais, būtina taikyti strategijas, mokančias analizuoti, kritiškai mąstyti, kūrybiškai dirbti. Visa tai padeda ugdyti moralų, vertybes suvokiantį, humanišką XXI a. žmogų.
Lietuvių kalbos mokytoja Rita Aukštuolė.
Mokyti įdomiau: Švedijos patirtis
Socialinių mokslų dėstymo patirtį mokytoja Daiva Oestling sukaupė dirbdama Švedijos Karalystės mokyklose. Mokomųjų dalykų dėstymo pagrindą sudaro tvirtos žinios bei tiriamoji veikla. Tiriamąją veiklą (inquiry action) pedagogė praktikuoja pamokų metu klasėje arba kitose erdvėse.
Mokymo(si) procesą mokytoja Daiva plėtoja dviem kalbomis (integruodama su anglų kalba) ir organizuoja taip, kad būtų skatinama aktyvi mokinių veikla: vaikai klausia, tyrinėja, ieško, analizuoja, sprendžia problemas ir kuria. Mokiniams paliekama erdvės pasirinkti jiems tinkamą veiklą ir patirti mokymosi sėkmę. Taigi ugdymo(si) procesas tampa dinamiškas, prasmingas, o mokymosi turinys susiejamas su realiu pasauliu.
Socialinių mokslų mokytoja Daiva Oestling.
Į pagalbą vaikui: sportas, sveikata
Fizinio ugdymo pedagogas Viney Prakash Dubey išsiskiria savo netradiciniu pasirengimu dirbti mokykloje: pratimų fiziologijos ir mitybos magistro laipsnį įgijo Indijoje, o sportinės veiklos analizių tarptautinį magistro laipsnį – Lietuvos sporto universitete. Jis yra tarpuniversitetinio trijų Europos universitetų Otto von Guericke universiteto Magdeburge (Vokietija), Trás-os-Montes ir Alto Douro universiteto Vila Reale (Portugalija) magistro studijų absolventas.
Taip pat mokytojas yra antrepreneris (t. y. geba atlikti aukšto lygmens vaiko sportinės veiklos analizę ir taikyti ją mokyklos mokinių fizinio ugdymo bei sveikatos srityje). Jo iniciatyva dabar mokykloje vaikai ne tik sportuoja, bet ir mokosi atlikti kiekybinę ir kokybinę savo judesių technikos biomechanikos analizę. Integruodamas IT ir fizinio ugdymo pamokas, moko vyresniųjų klasių mokinius analizuoti ir vertinti judesių technikos efektyvumą, atlikti žaidimų taktikos ir strategijos, judesių, darbingumo ir fizinio pajėgumo, traumų rizikos analizę. Mokiniai kartu su mokytoju atlieka psichologinių sportinės veiklos aspektų, tokių kaip agresija ir dėmesio koncentracija, analizę. Judesių technikos analizės išvados vėliau pritaikomos praktiškai vaikams dalyvaujant individualiose ir komandinėse sporto šakose.
Kineziterapeutas ir fizinio ugdymo mokytojas Viney Prakash Dubey.
Tikslas – mąstantis žmogus
Pradinių klasių mokytoja Aida Viršilienė savo darbe taiko Didžiosios Britanijos mokyklose sukauptą beveik septynerių metų darbo patirtį inicijuodama kūrybingumo ugdymo projektus. Kūrybingumo gebėjimų ugdymui pedagogė neskiria specialių pamokų. Vaikų kūrybingumą ugdo skatindama jų tikėjimą savo galimybėmis, mokydama įžvelgti problemas ir jas spręsti. Ji taiko išmaniąsias technologijas, nes tai galimybė daugiau sužinoti, greičiau išsiaiškinti, kas, kaip ir kodėl.
Tarptautinės klasės mokytoja Aida Viršilienė.
Atvirumas įvairioms pedagoginėms patirtims, atsivėrimas kitoms kultūroms bei ambicijos būti patraukliems tarptautiniame kontekste suteikia galimybę mokiniams įgyti aukštesnių kompetencijų ir patirties šiuolaikiško ugdymosi aplinkoje. Būsimuosius pirmokus, penktokus, devintokus kviečiame išbandyti naujas galimybes Klaipėdos „Universa Via“ tarptautinėje mokykloje. Telefonas pasiteirauti +370 616 55 389.
Naujausi komentarai