Pereiti į pagrindinį turinį

„Universa Via“ tarptautinė mokykla: anksti mokytis kalbų – naudinga

2014-04-07 08:15

Ankstyvas užsienio kalbos mokymasis ne tik padeda pamatus tolimesniam sėkmingam vaiko tobulėjimui mokslo srityje, bet ir skatina emocinę vaiko raidą bei suteikia pasitikėjimo. Tuo įsitikinę tarptautinės mokyklos „Universa Via“ specialistai, kalbų mokyti vaikus pradedantys dar darželyje.

Mažieji – imlesni

Klaipėdos tarptautinės mokyklos „Universa Via“ vadovė prof. dr. Dalia Kiliuvienė konstatavo faktą, kad esame įpratę, jog mokyklą Lietuvoje pradedama lankyti nuo 6–7 metų.

„Į „Universa Via“ tarptautinę mokyklą vaikai ateina nuo 2,5–3 metų. Jau ikimokyklinėje grupėje kvalifikuoti pedagogai pradeda mokyti anglų kalbos, o tuos vaikus, kurių lietuvių kalba nėra gimtoji – lietuvių“, – pasakojo direktorė.

Skeptikai įrodinėtų, kad tokio amžiaus vaikams mokytis dar per anksti: nereikia iš jų atimti vaikystės, nes mažylis turi natūraliai pažinti jį supantį pasaulį.

„Tačiau psichologai pripažįsta, kad 3–5 metų vaikai yra imlesni, todėl labai sparčiai mokosi įvairių dalykų. Tyrimais patvirtinta, kad vaikų, anksti pradėjusių mokytis užsienio kalbos, geresni kalbiniai įgūdžiai, jie labiau pasitiki kalbėdami kita kalba, geresni kitų dalykų – tarp jų ir gimtosios kalbos – mokymosi rezultatai“, – akcentavo direktorė.

Daugelyje pasaulio šalių ankstyvo kalbos mokymo modelis yra įprastas. Dažniausiai jis pasitaiko ten, kur gyventojai kalba dvejomis kalbomis.

„Pats dėkingiausias amžius mokyti kalbų – iki 8 metų. Kuo anksčiau vaikas pradės pažinimo procesą, tuo geresni rezultatai lauks ateityje“, – sakė pašnekovė.

Kalbos mokosi natūraliai

„Universa Via“ tarptautinėje mokykloje ikimokyklinukai užsienio kalbos mokosi ne per pamokas, o bendraudami su auklėtojomis, kasdieninėje veikloje – žaisdami, bendraudami, piešdami, mokydamiesi eilėraštukų ir dainelių bei užsiimdami kita smagia veikla.

„Ankstyvojo anglų kalbos mokymosi tikslas nėra naujos kalbos išmokimas: vaikai tik susipažįsta su nauja kalba, jos skambėjimu. Dirbant su ikimokyklinukais, daugiau dėmesio skiriama ugdymo proceso organizavimui ir mokymo strategijų pasirinkimui. Turime daug priemonių. Pavyzdžiui, specialūs mokomieji filmukai, kuriuose vaikas skatinamas kartoti žodžius“, – metodus aiškio vadovė.

Pasak jos, dėl šios priežasties vaikai kalbos mokosi natūraliai, iš jų nereikalaujama daugiau nei gali, svarbiausia – padrąsinti, ugdyti pasitikėjimą savimi ir nebijoti kalbėti angliškai.

„Mūsų patirtis rodo, kad ankstyvasis anglų kalbos mokymasis skatina kalbos padargų vystymąsi, tobulina tarimo įgūdžius, ugdo foneminę klausą. Matome, kaip tėvai nustemba, kai trijų metų mažylis jau gali suskaičiuoti angliškai arba pasako kai kurias frazes. Tėvelius džiugina akivaizdžiai matomas rezultatas“, – naudą vardijo direktorė.

Suteikia drąsos ir tampa pamatu

Kaip teigė mokyklos direktorė, tokia pirmoji pažintis su anglų kalba yra prasminga: priešmokyklinėje grupėje vaikai įgyja daugiau pasitikėjimo ir noriai jos mokosi nesidrovėdami kartoti, pamėgdžioti, nebijodami suklysti.

„Atėję į mokyklą, tokie mažyliai dažniausiai jau yra įgiję ,,kalbos jausmą“, jaučiasi drąsesni, turi sukaupę tam tikrą žodžių bagažą, žino elementarias bendravimo frazes ir jau turi svarų pamatą sėkmingam anglų kalbos mokymuisi pirmoje klasėje“, – aiškino pašnekovė.

Jos įsitikinimu, mokytis kalbos ne tik pamokoje, bet ir kasdieninėse situacijose – efektyviausia. Tokia galimybė sudaroma mokykloje lankant įvairius būrelius anglų kalba. Kadangi užsienio kalbos žinios dar nėra pakankamos, sudėtingesnis būrelyje analizuojamos temos turinys ir terminai aiškinami gimtąja kalba.

„Dviejų kalbų pusiausvyros išlaikymą geriausiai atspindi mūsų taikoma taisyklė „anglų kalba tiek, kiek įmanoma, gimtoji – kiek būtina“. Gimtosios kalbos vartojimas yra geriausia anglų kalbos mokymosi priemonė, padedanti geriau suprasti turinį ir išmokti užsienio kalbos“, – kalbėjo direktorė.

Padeda suprasti ir gimtąją kalbą

Anot jos, nuo trečios klasės didinamas anglų kalbos pamokų skaičius – pradedamas integruotas pasaulio pažinimo ir anglų kalbos mokymas, kur daugiau dėmesio skiriama ugdyti gebėjimus suprasti tekstus ir vartoti tam tikras sąvokas kontekstuose.

Anglų kalbos pamokos pradinėje mokykloje tradiciškai skiriamos kalbos struktūros (gramatikos), fonologijos, ortografijos įsisavinimui.

„Mokyklos patirtis rodo, kad ankstyvas užsienio kalbos mokymasis padeda suprasti gimtosios kalbos niuansus bei struktūrą, lavina vaikų lingvistinius gebėjimus, raštingumą“, – akcentavo vadovė.

Direktorė pasakojo, kad mokykloje dirbantys pedagogai privalo mokėti bent vieną užsienio kalbą, kad su vaikais galėtu bendrauti ne tik lietuviškai. Mokykloje dirba ir puikios anglų kalbos specialistės.

„Šiais metais mokykloje įdiegėme ir vieną naujovę, kuri labai pasiteisino, – anglų kalba dėstomas pasaulio pažinimo pamokas pradinukams. Tokios disciplinos nėra visoje Lietuvoje. Džiaugiamės, kad turime talentingą ir darbščią pedagogę, kuri ryžosi sukurti programą, kuria vadovaujantis ir dirbame“, – teigė pašnekovė, pridurdama, kad paprastai šalyje tam tikrai dalykai anglų kalba dėstomi tik 11–12 klasių moksleiviams.

Naujovė – pasirenkami moduliai

„Universa Via“ tarptautinėje mokykloje sėkmingai naudojami metodai leidžia teigti, kad įvertinus ankstyvojo užsienio kalbos mokymosi patirtį įstaigoje, bendravimas su kitomis kalbomis kalbančiais draugais ir ankstyvas kitos kalbos mokymasis ne tik ugdo toleranciją, suteikia pasitikėjimą, bet ir yra privalumas ir tolimesnės sėkmės mokykloje pagrindas.

Šiuos metus mokykla pasitiks ir dar viena naujove. Penktoje klasėje bus tęsiamos gimtosios ir užsienio kalbos bei matematikos sustiprinto mokymo tradicijas, vaikams bus suteikta galimybė rinktis mokymosi modulius.

„Moduliai bus skirtingi: plečiamieji, gilinamieji ir išlyginamieji. Vaikai pagal poreikius galės pasirinkti, kuriuos dalykus mokytis sustiprintai, o kuriuos reikia tobulinti. Moksleiviai turės ir gamtos pažinimo discipliną, kurios viena pamoka bus dėstoma anglų kalba“, – kalbėjo direktorė.

Direktorė pasakojo, kad įstaigą lanko ir nemažai emigrantų vaikų. Pastebima, kad tokie moksleiviai neretai susiduria su sunkumais, mokydamiesi lietuvių kalbą.

„Dažniausiai – tai vaikai gimę jau ne Lietuvoje. Pasitaiko atvejų, kai jų lietuviai tėvai, norėdami vaiką išmokyti užsienio kalbos, šeimoje šneka angliškai. Noriai padedame tokiems moksleiviams, skirdami papildomą dėmesį ir pritaikydami mokymosi programas“, – šnekėjo „Universa Via“ tarptautinės mokyklos vadovė.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų