Pereiti į pagrindinį turinį

Uostas prašo kantrybės dėl krantinių rekonstrukcijos

2020-04-18 02:00

Klaipėdos uoste vyksta ypatingos reikšmės rekonstrukcija – pradėtos pertvarkyti „Klaipėdos naftos“ (KN)naudojamos krantinės.

Investicija: jau prasidėjo krantinės Nr.1 rekonstrukcija.
Investicija: jau prasidėjo krantinės Nr.1 rekonstrukcija. / KVJUD nuotr.

Keičia krantinių konstrukciją

Vyksta dalies krantinės Nr.1 rekonstrukcija. Naujai bus įrengta 235 metrų dalis,  vadinamoji nulinė krantinė link šiaurinio molo.

Vėliau etapais vyks ir likusios krantinės Nr.1 dalies bei krantinės Nr.2 rekonstrukcija. Vietoje dabar esančių dviejų palinių krantinių bus įrengta ištisinė betoninių krantinių linija iš metalinių įlaidų.

Išgilinus uosto laivybos kanalą iki 17 metrų, prie šių rekonstruotų krantinių bus galima priimti pačius didžiausius į Baltijos jūrą galinčius įplaukti tanklaivius. Tai iš esmės pakeis Klaipėdos uosto, kurį jau bus galima vadinti giliavandeniu, veiklą.

Atsivers naujos galimybės

„Mums ši rekonstrukcija ypač svarbi. Dėl gylio prie krantinių apie 20 proc. laivų talpos negalime pakrauti arba iškrauti, kai jie atplaukia pilni. Krauname daugiausia iki 85 tūkst. tonų „Panamax“ laivus, kai jų talpa apie 120 tūkst. tonų, ir iki 108–109 tūkst. tonų „Suecmax“ klasės laivus, kai jų talpa iki 140–150 tūkst. tonų“, – tikino KN  vadovas Darius Šilenskis.

Įrengus papildomą krantinę, KN taps naftos produktų distribucijos centru. Po visų rekonstrukcijų prie KN krantinių vienu metu galės stovėti du dideli tanklaiviai po 275 metrus ir vienas 150 metrų ilgio. Dalis krantinės bus pritaikyta ir su suskystintomis dujomis susijusiai veiklai.

„Dideli tanklaiviai Klaipėdoje išsikraus, mes terminale atliksime operaciją, maišydami su kažkokiais kitais produktais, kurie atvyks geležinkeliu, ir vėl pakrausime kitokio parametro produktus į kitą laivą“, – aiškino D.Šilenskis. Taip KN, prisitaikydama prie pasaulyje nuolat besikeičiančių verslo sąlygų, planuoja gerokai išplėsti paslaugų spektrą ir gauti didesnes pajamas.

Prašo klaipėdiečių kantrybės

Prie krantinės Nr.1 prijungiant „nulinę“ krantinę, numatyta panaikinti 78 metrus šiaurinio bangolaužio dalies.

Seni bangolaužiai išmontuojami ir smulkinami, kasama tranšėja, netrukus bus pradėti kalti krantinių įlaidų poliai.

Uosto direkcija jau paskelbė kreipimąsi į klaipėdiečius prašydama supratimo dėl padidėjusio triukšmo rekonstruojant krantinę, ypač kalant polius.

„Jeigu darbai vyks be trikdžių, poliai bus sukalti per kelis mėnesius. Uosto direkcija atsiprašo už laikinus nepatogumus. Noriu patikinti, kad darbus vykdantis rangovas laikysis visų reikalavimų ir higienos normų“, – teigė laikinai Klaipėdos valstybinio jūrų uosto generalinio direktoriaus pareigas vykdantis infra-struktūros direktorius Vidmantas Paukštė.

KN prie rekonstruotų krantinių jau atliko ir yra numačiusi padaryti įvairių darbų. Ji viešai paskelbė, kad iki 2022 m. vien su aplinkosauga susijusioms priemonėms numato skirti 8 mln. eurų investicijų, kurios padės užkirsti šioje bendrovėje bet kokių naftos produktų kvapų išsiskyrimą į aplinką.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų