Pereiti į pagrindinį turinį

Už automobilių stovėjimą teks mokėti ir Smiltynėje?

2015-12-16 04:00

Nuo kitų metų siūloma keisti rinkliavos už automobilių stovėjimą miesto centre tvarką. Planuojama išplėsti teritoriją, kurioje renkamas mokestis, daugiau nei tris kartus padidinti metinio leidimo kainą gyventojams, o verslininkams – daugiau nei trylika kartų. Apmokestinti norima ir laivus.

Siūloma rinkliavą už automobilių stovėjimą vasaros sezono metu rinkti ir Smiltynėje.
Siūloma rinkliavą už automobilių stovėjimą vasaros sezono metu rinkti ir Smiltynėje. / Vytauto Liaudanskio nuotr.

Nuo kitų metų siūloma keisti rinkliavos už automobilių stovėjimą miesto centre tvarką. Planuojama išplėsti teritoriją, kurioje renkamas mokestis, daugiau nei tris kartus padidinti metinio leidimo kainą gyventojams, o verslininkams – daugiau nei trylika kartų. Apmokestinti norima ir laivus.

Siūlo apmokestinti Smiltynę

Rinkliavos už automobilių stovėjimą miesto centre siūlomus pakeitimus antradienį svarstė Klaipėdos tarybos Miesto ūkio ir aplinkosaugos komitetas.

Uostamiesčio savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas Rimantas Mockus tvirtino, kad pakeitimai parengti atsižvelgiant į rugsėjį sudarytos darbo grupės išvadas.

R.Mockus atkreipė dėmesį, kad dabar Smiltynėje vasaros sezono metu automobiliai statomi chaotiškai. Siūloma čia įvesti rinkliavą už mašinų stovėjimą nuo gegužės 1 iki rugsėjo 15 d. Smiltynė būtų priskirta brangiausiai – raudonajai zonai.

Taip pat numatyta rinkliavą rinkti Kooperacijos gatvėje ir zonoje nuo Kooperacijos gatvės iki sankirtos su Butsargių gatve, Butsargių gatvėje iki sankirtos su Tilžės g., Tilžės gatvėje iki sankirtos su Kooperacijos gatve.

"Šios gatvės yra mokamos zonos prieigose. Vairuotojai, norėdami išvengti rinkliavos, palieka mašinas čia esančiuose neapmokestintuose kiemuose. Dėl to ir siūloma apmokestinti minėtas teritorijas", – aiškino vedėjas.

Rinkliavą šioje zonoje siūloma pradėti rinkti nuo kitų metų gegužės 1-osios. Reikia laiko pasiruošti – įsigyti ir sumontuoti parkomatus, pastatyti kelio ženklus.

Atsiras elektroniniai leidimai

Įvertinus gyventojų pasiūlymus ir kitų miestų praktiką, siūloma pratęsti užmaršumo mokesčio susimokėjimo terminą. Dabar vairuotojas, kuris pričiuptas, jog paliko mašiną ir nesumokėjo rinkliavos, už visą dieną gali susimokėti iki tos dienos 24 val. Taip išvengiama baudos.

Siūloma nustatyti, kad užmaršumo mokestį būtų galima susimokėti iki kitos dienos 24 valandos.

Gali keistis ir vieta, kurioje išduodami visų rūšių automobilių stovėjimo leidimai gyventojams, verslininkams. Dabar šią paslaugą teikia uostamiesčio savivaldybė.

Siūloma šią funkciją pavesti viešajai įstaigai "Klaipėdos keleivinis transportas", kuri šiemet atidarė šiuolaikinį keleivių aptarnavimo centrą.

Be to, savivaldybė išduoda popierinius leidimus. Atkreipiamas dėmesys, kad jie atrodo nemoderniai, užtrunka išdavimo procedūros, jie klastojami.

Tad siūloma, kad leidimai taptų elektroniniais. Gyventojui ar verslininkui reikėtų užpildyti prašymą, pateikti dokumentus internetu. Apie leidimo išdavimą jie būtų informuoti elektroniniu paštu.

"Žmonėms nereikėtų niekur eiti iš namų. Ar automobiliui išduotas leidimas stovėti, būtų tikrinama pagal valstybinius numerius. Kontrolieriai juos įkels į sistemą ir viską matys", – komentavo vedėjas.

Teigiama, jog galimybė išsiimti leidimą kasose taip pat išliktų.

Susimokėti teks ir karietoms

Numatyta, kad už stovėjimą mokėtų ne tik automobilių, bet ir laivų, priekabų, karietų, kitų, išskyrus motociklus ir mopedus, savininkai. Iki šiol iš pastarųjų pinigai nebuvo renkami.

"Laivai, priekabos paliekami ilgam laikui Kruizinių laivų terminale, o Smiltynėje dar ir karietos. Šios transporto priemonės užima vietas, kur galėtų stovėti automobiliai. Dabar rinkliavą turi mokėti tik mašinų savininkai", – pabrėžė R.Mockus.

Darbo grupė peržiūrėjo ir rinkliavos dydžius. Valandos kainos nesiūloma keisti. Didžiausi pokyčiai laukia metinių leidimų.

Siūloma, kad gyventojams jis visose zonose pirmam automobiliui kainuotų ne 1,5 euro (5 litus), o 5 eurus. Antrajam kaina išliktų ta pati – 72 eurai (250 litų).

Jei pritars miesto taryba, verslo subjektams teks dar labiau patuštinti kišenes. Metinis leidimas pirmam automobiliui kainuotų 20 eurų, kai buvo 1,5 euro, antrajam – 80 eurų (buvo 72).

Įvertinus žaliosios zonos (paplūdimių prieigos) sezoniškumą, siūloma nustatyti joje mažesnę metinio leidimo kainą antram automobiliui verslininkams – 29 eurus, o buvo 40.

Pirmojo leidimo kaina būtų, kaip ir kitose zonose – 20 eurų, o buvo 1,5.

"Didinti metinių leidimų kainas siūloma, nes jo administravimas atsieidavo daugiau. Leidimas kainuodavo 1,5 euro, o administravimas – per 5 eurus", – vardijo R.Mockus.

Nuo 29 iki 14 eurų per mėnesį siūloma sumažinti  baltosios zonos rezervuotos vietos mėnesinio leidimo kainą. Baltajai zonai priskiriama viso miesto teritorija, išskyrus raudosios, geltonosios, mėlynosios ir žaliosios zonos teritorijas.

Gyventojams – daugiau draudimų

Taip pat siūloma uždrausti leidimus turintiems senamiesčio gyventojams ir verslininkams automobilius statyti Turgaus ir Teatro gatvėse. R.Mockus atkreipė dėmesį, kad būtent verslininkai dabar čia dažniausiai ir palieka savo transporto priemones.

"Apie 80 proc. automobilių, paliktų Turgaus ir Teatro gatvėse, yra su leidimais. Todėl miesto svečiai ar iš kitų rajonų į senamiestį atvažiavę gyventojai neturi kur palikti savo transporto priemonės, nors ir norėtų mokėti rinkliavą", – aiškino vedėjas.

Kad nekiltų nesklandumų, siūloma leidimus turintiems gyventojams ir verslininkams leisti palikti savo automobilius ne 200 metrų, o 500 metrų spinduliu nuo objekto.

Jei miesto taryba pritars, visi šie reikalavimai įsigalios nuo kitų metų sausio 1-osios. Šis klausimas bus svarstomas gruodžio 22–23 dienomis vyksiančiame posėdyje.

Susiginčijo dėl verslininkų

Dėl kai kurių pakeitimų Miesto ūkio ir aplinkosaugos komiteto nariams kilo klausimų. Domėtasi, ar perėjus prie elektroninio leidimo pagreitės jo išdavimas. R.Mockus tvirtino, jog turėtų spartėti.

Komiteto pirmininkas Audrius Vaišvila teiravosi, ar Smiltynės apmokestinimas bus ekonomiškai naudingas ir ar administravimas nekainuos daugiau, nei bus surinkta rinkliavos.

R.Mockus aiškino, kad surinktos rinkliavos lėšos naudojamos ir gatvių remontui apmokestintoje zonoje, o ekonominis naudingumas buvo apskaičiuotas.

Daugiausia diskusijų sukėlė metinio leidimo kainos padidinimas verslininkams.

"Gal nereikia siųsti senamiesčio verslui tokios žinutės. Siūlau, kad pirmasis leidimas verslininkams kainuotų 6 eurus, o antrasis – 70", – teigė pirmininkas.

Tarybos narys Tomas Meškinis pasiūlė, kad verslininkams lengvatinėmis sąlygomis būtų leista statyti vieną automobilį, o antrasis panaikintas.

"Apie pagalbą verslui reikia ne čia kalbėti. Reikia kitus mokesčius vertinti. Verslininkams 15 eurų – ne problema. Jiems ir taip suteikta daug lengvatų. Be to, trys zaporožiečiai yra naudingesni, nei stovintis vienas limuzinas. Atvažiavę klientai teiks daugiau naudos, nei stovintis įmonės transportas", – tvirtino tarybos narys Vidmantas Plečkaitis. Po jo pasisakymo A.Vaišvila atsiėmė savo siūlymą.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų