Nelengvus laikus išgyvenantį smulkųjį verslą žlugdo baudos. Sulaukę pranešimų apie skirtą baudą už nelegalią reklamą, verslininkai varsto savivaldybės duris ir piktinasi, kad prieš tai nebuvo įspėti ir negalėjo ištaisyti klaidų.
Skirta nemaža bauda
Uostamiesčio savivaldybė kilo į atkaklią kovą su nelegaliomis ir miesto vaizdą darkančiomis reklamomis. Ne kartą viešai įspėję, kad neįsiteisinusieji nelegalių reklamų bus baudžiami, pažado laikosi.
Pranešimo apie skirtą baudą už neteisėtą reklamą sulaukė ir grožio salono „Kleopatra“, esančio Sausio 15-osios gatvės 13-ajame name, bendrasavininkis Algirdas Laurinaitis.
Dokumente buvo nurodyta, kad klaipėdietis per šešiolika dienų – iki rugpjūčio 29-osios – turi į savivaldybės sąskaitą pervesti 250 litų – pusę minimalios baudos.
Priešingu atveju jam surašytas administracinio teisės pažeidimo protokolas bus perduotas pareigūnui ir grės bauda nuo 500 iki 1 tūkst. litų.
„Ta kirpykla tiek naudos neduoda, jei reikės sumokėti baudą, kuri sieks 500 ar 1 tūkst. litų. Dukra iš jos tik maistui ir pragyvenimui uždirba“, – tvirtino A.Laurinaitis.
Suderino prieš 11 metų
Jis teigė nustebęs, kai sužinojo apie skirtą nuobaudą. Vyras pasakojo, kad išorinė reklama buvo suderinta prieš vienuolika metų, kai buvo atidaroma įstaiga.
„Turiu visus dokumentus. Iškaba suderinta. Užkliuvo dvi lentelės, pakabintos šalia pagrindinės. Jose nurodyta, kokios paslaugos grožio salone teikiamos. Juk žmonėms reikalinga tokia informacija. Vien iš pavadinimo niekas nesupras, kokias paslaugas įstaiga teikia“, – piktinosi klaipėdietis.
Grožio salono bendrasavininkis tikino nesuprantąs, kaip apskritai galima apmokestinti iškabą su įstaigos pavadinimu. Be to, vyras pabrėžė, kad ši pakabinta ant jo įsigyto buto sienos.
„Juk už butą pinigus mokėjau. Siena, ant kurios kabo iškaba, mano, o turiu mokėti. Jei vadovaujamės tokia tvarka, tada žmonės, važinėjantys „Mercedes-Benz“, BMW ar kitos markės automobiliais, taip pat turi mokėti už reklamą. Juk ant mašinų yra ženklas, nurodantis pavadinimą.“, – svarstė A.Laurinaitis.
Leidimas – vienai iškabai
Klaipėdietis stebėjosi ir tuo, kad jam be įspėjimo skirta bauda.
„Jei pasikeitė tvarka, tai juk pirmiausia galėjo įspėti. Būčiau ištaisęs klaidas. Dabar jokio perspėjimo. Iš karto bauda. Kai nuėjau aiškintis, man buvo pasakyta, kad nežinojimas neatleidžia nuo atsakomybės. Baudą sutinku sumokėti, bet juk reikėjo pirmiau perspėti“, – tvirtino vyras.
Pasak A.Laurinaičio, dabar jam dėl pasikeitusių reikalavimų reikės ruošti visiškai naują išorinės reklamos projektą.
Klaipėdos savivaldybės Viešosios tvarkos skyriaus vedėja Kristina Vintilaitė aiškino, kad grožio salono savininkai yra suderinę tik pagrindinę iškabą virš durų – „Kleopatra“. Šalia pakabintoms dviem iškaboms, kuriose nurodyta „grožio salonas“ ir išvardytos reikiamos paslaugos, leidimų išduota nėra.
„Viena iškaba teisėta, o kitos – ne. Tokių situacijų yra nemažai“, – pastebėjo vedėja.
Laiko susitvarkyti užteko
Anot K.Vintilaitės, verslininkams nėra ko piktintis, jog bauda skirta be įspėjimo. Įteisinti ar nukabinti nelegalias reklamas jiems buvo skirti trys mėnesiai.
K.Vintilaitė pabrėžė, kad balandį, gegužę mero ir savivaldybės administracijos direktoriaus vardu gyventojai, verslininkai buvo raginami susitvarkyti reklamas, teritorijas.
Informacija buvo paskleista plačiai. Pranešimai buvo skelbiami laikraščiuose, internetiniuose portaluose, per radiją, televiziją. Tuo metu tikrinama nebuvo. Patikros nevyko ir birželį.
„Laiko susitvarkyti buvo daug. Tad priekaištai, kad pažeidėjai pirmiausia nebuvo įspėti, yra nepagrįsti. Viešosios tvarkos skyrius turi daug įgaliojimų. Pereiti keliasdešimt tūkstančių buveinių, virš kurių kabo išorinė reklama, neturime galimybių“, – pasakojo K.Vintilaitė.
Vedėjos teigimu, žmonių, kurie ateina aiškintis, kodėl bauda skirta be įspėjimo, yra ne vienas, tačiau visiems atsakymas tas pats: viešų įspėjimų buvo, ir ne vienas.
Taisyklės verslininkams negalioja
Klaipėdos savivaldybės Viešosios tvarkos skyriaus specialistai patikras dėl nelegalios reklamos pradėjo organizuoti liepos pabaigoje. Kaip laikomasi prieš beveik dvejus metus patvirtintų Išorinės reklamos taisyklių, pirmiausia buvo stebima centrinėse miesto gatvėse.
Iš viso buvo organizuotos septynios patikros. Specialistai lankėsi buveinėse, virš kurių kabo išorinė reklama, ir prašė pateikti leidimus, projektus. Šie dokumentai privalo būti laikomi įstaigoje.
Pasak K.Vintilaitės, situacija yra liūdna. Reikiamus dokumentus vietoje turėjo tik keturios įstaigos. Patikrų metu užfiksuota per šimtą galimos nelegalios reklamos atvejų.
„Asmenų, kurie tvirtino turintys leidimus ir projektus ne įstaigoje, prašėme atvykti į savivaldybę ir pateikti juos. Tie, kas turėjo, atnešė“, – pabrėžė vedėja.
Patikros metu leidimų išorinei reklamai neturintiems savininkams buvo surašyta 50 protokolų.
Intensyviau pradėjus vykdyti patikras, apie įtartinas reklamas praneša ir gyventojai.
„Pradėję dirbti atradome, kad išorinės reklamos įrengimo taisyklės Klaipėdoje negalioja. Norime, jog taip nebūtų. Siekiame, kad verslininkai jų laikytųsi. Pastebime, jog daugėja žmonių, kurie ateina įteisinti išorines reklamas“, – teigė K.Vintilaitė.
Komentaras Marijus Mockus Klaipėdos savivaldybės Sąlygų sąvado poskyrio vedėjas Bendri reikalavimai reklamoms yra numatyti Išorinės reklamos specialiajame plane. Dokumente yra apibrėžiamos vietos, kur jas galima rengti, taip pat reklamų dydžiai. Jų laikytis labai paprasta. Tačiau dalis žmonių nenori mokėti rinkliavos ir derinti reklamų. Dėl to Klaipėdoje daug atsitiktinių iškabų, kurios teršia miestą. Jei laikomasi taisyklių, ant pastato reklamos yra lygios, gražios, tvarkingai išdėliotos. Nelegalios reklamos paprastai būna netvarkingos, bet kaip užklijuotos. Dažniausiai pasitvirtina, kad graži reklama būna legali. Žmonės nerizikuoja gaminti brangų daiktą ir jo neįteisinti. Išorinės reklamos įteisinimo tvarka Miesto tarybos patvirtintose Išorinės reklamos Klaipėdoje taisyklėse išskiriamos kelios reklamos rūšys: iškaba, reklaminis įrenginys, komercinė nuoroda, laikini reklaminiai įrenginiai. Norint reklamą įteisinti, savivaldybei reikia pateikti prašymą leidimui gauti. Jame reikia pateikti savininko duomenis, kokią iškabą norima įrengti. Svarbu nurodyti, kur reklama bus kabinama, koks jos dydis, spalvos, tekstas, paveiksliukas, iš kokios medžiagos bus pagaminta, kaip pritvirtinta. Reikalinga sienos, ant kurios bus pritvirtinta, nuotrauka. Tuomet viską vertina miesto dailininkas. Jis sprendžia, ar reklama graži, ar ji tinka prie pastato, aplinkos. Reklamos tekstą tikrina savivaldybės kalbos specialistė. Suderinus reklamą, reikia kreiptis į Licencijų, leidimų ir vartotojų teisių apsaugos skyrių. Šis išduoda leidimą reklamai. Už jį reikia sumokėti vienkartinę 100 litų rinkliavą. Teigiama, kad išorinės reklamos įteisinimo procedūros trunka apie 10 dienų. |
---|
Naujausi komentarai