Pereiti į pagrindinį turinį

Verslui kruizinis turizmas – lašas jūroje?

2013-08-22 16:30
Kruizinis laivas atplukdė Vienos simfoninį orkestrą
Kruizinis laivas atplukdė Vienos simfoninį orkestrą / DMN archyvo nuotr.

Kruizinio laivo keleivis Klaipėdoje išleidžia vidutiniškai iki 60 eurų. Per sezoną iš keleivinių lainerių uostas surenka apie 2 mln. litų rinkliavų. Tai – vos 1 proc. visų uosto pajamų per metus. Klaipėdos verslas iš laivais atvykstančių turistų esą didelės naudos taip pat nepajunta.

Laivybos apimtys smunka

Visame Baltijos jūros regione kruizinės laivybos smukimas stebimas nuo 2010 m. Tam neabejotinai turi įtakos ekonominė situacija: mažiau keliaujančiųjų, mažiau tam skiriama pinigų.

Ilgiausiai laivas Klaipėdos uoste išstovi visą dieną – rytą atplaukia, vakare išplaukia. Per sezoną uosto rinkliavų surenkama vidutiniškai iki 2 mln. litų. Tai nedidelė suma, nes per metus uosto pajamos siekia iki 170 mln litų.

Į Kruizinių laivų terminalo krantinę investuota 20 mln. litų, kitaip tariant – investicijos atsipirks per 10 metų.

Pagal kruizinės laivybos apimtis Klaipėda atsilieka ir nuo artimiausių kaimynų, bet esą nereikia pamiršti, kad mūsų uostamiestis nėra šalies sostinė, kaip didžioji dauguma uostų. O aplankyti sostinę, kuri yra valstybės veidas, kruiziniam keleiviui esą kas kita nei tiesiog uostamiestį.

Tiesa, Klaipėda tai kompensuoja kelionėmis į Kuršių neriją, Palangą.

Uostamiesčio keleivių ir krovinių terminale, kuris jau šiemet planuoja pradėti veiklą, kitais metais ketina prisišvartuoti 4 laivai. Kai atsiras šis terminalas, esą jau nebus problemos per dieną priimti daugiau nei du keleivinius lainerius. Kai vienu metu trys kruiziniai laivai norėdavo įplaukti į uostą, iki šiol vieną tekdavo švartuoti pramoninėje zonoje.

Smalsūs turistai – dauguma

Esą pastaruoju atveju išvilioti keleivį iš laivo dar sunkiau: kai turistas mato ne keleivinį terminalą, o – kranus, dažnai tiesiog lieka laive.

Pasak Klaipėdos turizmo ir kultūros informacijos centro vadovės Romenos Savickienės, yra tiksliai žinoma, kiek keleivių atvyksta ir kiek jų lieka laive.

"Iš mažesnių laivų į ekskursijas išvažiuoja apie 90 proc. keleivių, iš didesnių – maždaug pusė. Kiti patys bando pažinti miestą. Ar verslininkus tenkina kruizinės laivybos nešamas pelnas?

Manau, kiek jie į tai įdeda, tiek ir gauna", – sakė R.Savickienė.

Pagal apklausas tokio dydžio uoste kaip Klaipėda kruizinis turistas esą išleidžia 50–60 eurų. Į tai gali būti įskaičiuotos ir ekskursijos, ir suvenyrai, vietinio alaus ragavimas ir panašiai. Kituose didesniuose Baltijos jūros uostuose turistai palieka iki 100 eurų.

Esą priklauso nuo to, kaip verslininkai sugeba prisivilioti tuos turistus į savo parduotuves ar kavines.

Šiandien Klaipėdoje jau penktą kartą šiemet viešėjo 290 m ilgio laineris "Costa Pacifica". Akivaizdu, kad tuo metu mieste būna pilna žmonių iš laivo, kuriuo paprastai atplaukia iki 2 tūkst. turistų. Šis laivas pas mus šiais metais lankysis iš viso šešis kartus.

"Kai kurie turistai eina į kavines, nors jų savininkai gal ir nelabai patenkinti, kad svečiai per mažai valgo, bet juk už jų pietus jau sumokėta laive, natūralu, kad jie tik ragauja alų, vyną, pyragus ar dar ką nors. Viskas priklauso nuo to, kaip verslininkai sugeba juos pritraukti", – įsitikinusi R.Savickienė.

Esą Taline prie kavinių turistų lūkuriuoja tautiniais rūbais apsirengę kavinių darbuotojai ir kviečia svečius pasivaišinti. Kartais kruizinio laivo keleiviams taikomos nuolaidos.

Ar Klaipėdos verslininkai daro pažangą, mėgindami uždirbti iš kruizinių turistų, esą nepastebima, nes mažai kas pasikeitė per pastaruosius 10 metų.

Lanksčiausiai kol kas dirba muziejai, su kuriais pavyksta susitarti, kad atplaukus kruiziniam laivui jie veiktų net nedarbo dienomis.

Svečiuosis jūrų stebuklas

Kitų metų birželį Klaipėdą aplankys dar vienas jūrų gigantas – 317 m ilgio amerikiečių kruizinis laivas "Celebrity Eclipse". Laivo grimzlė 8,6 m, plotis – 36,8 m.

Kruizinis laineris pastatytas vos prieš trejus metus. Laivas plaukioja su Maltos vėliava, savininkai – amerikiečių bendrovė "Royal Caribbean Cruise Line".

Kitais metais į Klaipėdą atvyks trys šitos kompanijos laivai, tarp jų ir "Celebrity Eclipse".

Šis laineris pranoks 2005–2008 m. į Klaipėdą ne vieną kartą atplaukusį 294 m ilgio laivą "Constellation" ir mūsų uostą pamėgusį 290 m ilgio kruizinį lainerį "Costa Pacifica".

"Celebrity Eclipse" yra 61 m aukščio ir prilygsta 20 aukštų namui, juo į Klaipėdą planuoja atvykti iki 3 tūkst. turistų, daugiausia amerikiečiai. Įgula – apie 1 tūkst. žmonių.

"Kasmet dalyvaujame parodose, ten ir pavyko susipažinti su šios laivybos kompanijos atstovais. Laivo maršrutas kitais metais bus Baltijos uostai – Kopenhaga, Stokholmas, Sankt Peterburgas, Talinas, Ryga, Klaipėda, Gdanskas", – Laivybos agentavimo bendrovės atstovas Saulius Laumenis papasakojo, kaip jiems pavyko privilioti šį jūrų didžiūną.

Tai – didžiausias kada nors į Klaipėdos uostą atplaukęs laivas. Jei kruizas pasitvirtins, šis laivas pas mus planuoja atvykti ir 2015 m. vasarą.

Uostas priima visus laivus

Klaipėdos uostas esą pasirengęs priimti šį laivą ir manoma, kad problemų nebus. Prieš dvejus metus iki laivo atplaukimo agentavimo bendrovės paprastai atsiunčia užklausą, ar uostas priims tokio dydžio lainerį.

"Mes priimame visus laivus, kokie tik atplaukia. Jau nusiuntėme patvirtinimą ir dėl šio", – teigė Klaipėdos uosto kapitonas Adomas Alekna.

Uosto kapitono tarnyba skirs locmaną, laivas turėtų įplaukti pats, be vilkikų pagalbos. Esą "Celebrity Eclipse" labai manevringas. Be to, kruiziniai laivai – balti, ir kapitonai nelabai nori, kad vilkikai išteptų laivo bortus.

"Laivas galės apsisukti KLASCO "rate" ties 7–9 krantinėmis, kur uosto akvatorijos plotis yra apie 460 m. Paskui atbuline eiga atplauks ir prisišvartuos Kruizinių laivų terminale. Mažesnieji laivai apsisuka prie terminalo krantinės", – sakė A.Alekna.

Jau derinamas ir 2015 m. laivų grafikas, duoti leidimai 9 laivams, tarp jų ir "Celebrity Eclipse", kuriam tai būtų antroji viešnagė Klaipėdoje.

Kruizinė laivyba Klaipėdoje 1999–2013 m.

1999 m. atplaukė 15 laivų su 7 200 keleivių.
2000 m. – 15 laivų ir 4 600 keleivių.
2001 m. – 22 laivai ir 11 900 keleivių.
2002 m. – 23 laivai ir 7 800 keleivių.
2003 m. – 28 laivai ir 9 100 keleivių.
2004 m. – 49 laivai (didžiausias – 201 m ilgio "Mona Liza") ir 14 300 keleivių.
2005 m. – 59 laivai ir 23 700 keleivių (pirmąkart atplaukė didžiausias uosto istorijoje laivas – 294 m  "Celebrity Constellation").
2006 m. – 48 laivai ir 24 900 keleivių (lankėsi ir jūrų milžinas – 294 m ilgio "Constellation").
2007 m. (rekordiniai metai) – 65 kruiziniai laivai ir 35 700 keleivių.
2008 m. – 46 laivai ir 32 800 keleivių.
2009 m. – 50 laivų ir 33 300 keleivių.
2010 m. atplaukė 45 laineriai ir 32 200 keleivių.
2011 m. – 36 laivai ir 21 500 keleivių (pirmąkart atvyko su Italijos vėliava plaukiojantis 290 m ilgio "Costa Pacifica").
2012 m. – 43 laivai ir 28 800 keleivių.
2013 numatyti 49 laivų atvykimai. Kol kas Klaipėdoje apsilankė 28 000 kruizinių keleivių.
Nuo 1999 m. iki 2013 m. rugsėjo 11 d. Klaipėdoje apsilankys 593 kruiziniai laivai ir maždaug 315 tūkst. keleivių.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų