Pereiti į pagrindinį turinį

Vieningo elektroninio bilieto klaipėdiečiams teks palaukti

2009-07-01 09:09
Vieningo elektroninio bilieto klaipėdiečiams teks palaukti
Vieningo elektroninio bilieto klaipėdiečiams teks palaukti / Roko Medonio nuotr.

Miesto autobusuose keleivių informavimo ir vieningo elektroninio bilieto sistema įdiegta, tačiau kada ji veiks be nesklandumų – neaišku.

Įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“ direktorius Gintaras Neniškis tvirtino, jog naujoji sistema įdiegta visuose 133 miesto autobusuose ir veikia, tačiau techninių trūkumų dar yra nemažai.

Problemų tebekyla dėl įgarsinimo. Dalyje autobusų nėra pakeisti tvarkaraščiai, todėl stotelių pavadinimai pasakomi ne laiku. Veikia ir ne visos švieslentės, kurios rodo, kokio maršruto autobusas atvažiuoja į stotelę.

Visuose miesto autobusuose įrengti ir elektroniniai komposteriai, tačiau, kol keleiviai galės naudotis elektroniniais bilietais, reikės palaukti.

„Šio projekto tikslas, kad Klaipėdos elektroninis bilietas būtų nuskaitomas Vilniuje, Kaune ir atvirkščiai. Sistema išbandyta – ji veikia. Dabar ją bandysime įgyvendinti realybėje“, – tvirtino G.Neniškis.

Pasak vadovo, kad elektroninis bilietas veiktų, reikia jog juos platinančios įmonės įsigytų įrangą, kuri bilietus papildytų.

Tačiau kada tai bus padaryta, G.Neniškio teigimu, kalbėti ankstoka. Tikimasi suspėti iki rugsėjo.

Keleiviams, įsigijusiems elektroninį bilietą, autobuse užteks jį perbraukti per komposterį. Taip bus išskaičiuojama suma už vieną važiavimą. Sugriežtės ir vadinamųjų „zuikių“ kontrolė. Įlipus kontrolieriams, vairuotojas užblokuos komposterius, kad nebūtų galima išskaičiuoti pinigų už važiavimą.

Popieriniai bilietai liks ir įsigaliojus elektroniniams. Tačiau autobusų vairuotojai juos pardavinės naudodamiesi kasos aparatu, kaip ir maršrutiniuose taksi. Dabartiniai vienkartiniai talonai bus pardavinėjami tais atvejais, kai neveiks kasos aparatas. Svarstoma, nuo kada įvesti šią tvarką.

Elektroninio bilieto ir keleivių informavimo sistemos viešajame transporte kūrimas Klaipėdoje atsiėjo 2,7 mln. litų.

Klaipėdiečiai po truputį pripranta ir prie naujos keleivių įlaipinimo į autobusą tvarkos. G.Neniškio teigimu, jos laikosi vis daugiau žmonių.

Nuo liepos 1-osios bus sugriežtinta kontrolė – kreipiamas dėmesys, kaip keleiviai ir vairuotojai laikosi naujovės – į autobusą įlipti tik pro priekines duris. Jei keleivis atsisako įlipti per priekines duris ir parodyti bilietą, vairuotojams nurodyta nevažiuoti ir kviesti apsaugos darbuotojų ar policijos ekipažą.

Nuobaudos gresia ir vežėjų kompanijoms, kurių darbuotojai nesilaiko naujosios įlaipinimo tvarkos.


Autobusuose sumontuota:

Valdymo kompiuteriai

Fiskaliniai kasos aparatai

Po 2–7 elektroninius komposterius

Įgarsinimo sistemos

Stotelėse sumontuota švieslenčių – 17


Švieslentėse autobuso maršruto numerį žyminčių spalvų reikšmės:

Raudona – autobusas atsilieka nuo grafiko

Žalia – autobusas važiuoja greičiau nei numatyta grafike

Geltona – autobusas 1–2 min. atsilieka arba važiuoja greičiau nei numatyta grafike

Nėra spalvos – autobusas neturi ryšio su švieslente

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų