Pereiti į pagrindinį turinį

Virš uostamiesčio – mįslingi bepiločių skrydžiai

2024-12-13 15:58

Nustebę klaipėdiečiai jau visą savaitę stebi virš galvų kybančius bepiločius aparatus. Vienam gyventojui įtarimų kilo po to, kai jis tris dienas iš eilės skirtingu laiku stebėjo dronus virš judrios Klaipėdos gatvės. Kita klaipėdietė nustėro išvydusi skraidyklę kone žvelgiančią į butą pro daugiabučio langą.

Klausimai: klaipėdiečiai sunerimo kelias dienas iš eilės stebėję virš galvų kybančius dronus. Klausimai: klaipėdiečiai sunerimo kelias dienas iš eilės stebėję virš galvų kybančius dronus. Klausimai: klaipėdiečiai sunerimo kelias dienas iš eilės stebėję virš galvų kybančius dronus. Klausimai: klaipėdiečiai sunerimo kelias dienas iš eilės stebėję virš galvų kybančius dronus.

Sukėlė nerimą

Ore kybančias skraidykles žmonės pastebėjo Šilutės plente.

„Pirmą kartą droną pastebėjau antradienio rytą, prieš aštuonias. Iš pradžių nieko tokio nepagalvojau, tačiau kitądien vėl išvydau. Jis kybojo Šilutės plente, virš pėsčiųjų perėjos. Truputį tapo nejauku, susimąsčiau – kas ir ką stebi Klaipėdoje. Kilo klausimas – kokiu tikslu virš miestiečių galvų zuja dronai?“ – svarstė klaipėdietis.

Vyrą pribloškė tai, kad trečiadienį droną jis išvydo net ne vienąkart.

„Tą dieną dronus mačiau tiek ryte, tiek vakare. Vakare apie 17 val. faktiškai prie savo namų, netoli Šilutės plento, ties I. Simonaitytės ir Statybininkų gatvių sankryža. Keista, kad dronas po kurio laiko nusileido kažkur kiemuose“, – pasakojo liudininkas.

To paties trečiadienio rytą vyras Šilutės plente matė net du dronus. Vienas buvo pastebėtas netoli buvusio „Regitros“ pastato, kitas – ties buvusia ledo arena, netoli posūkio į Debreceno gatvę.

O ketvirtadienio rytą vyras vėl išvydo skraidyklę Šilutės plente, netoli parduotuvės „Jaukurai“.

„Važiuojant Baltijos prospekto link, virš šviesoforo kybojo“, – pasakojo klaipėdietis.

Vyras atkreipė dėmesį, kad dronai buvo pakilę į 20–30 metrų aukštį.

Klaipėdietis patikslino, kad ketvirtadienį Šilutės plente aparatas ilgą laiką kybojo virš skiriamosios juostos, ties žaliąja veja.

„Laikai dabar neramūs. Iš kur aš turiu žinoti, kieno čia dronai? Valstybė turėtų paaiškinti, kas čia vyksta. Neturi žmogus jausti baimę. O gal čia rusai žvalgo? Paaiškinimų jokių neteko girdėti“, – pastebėjo žmogus.

Zonos: uostamiestyje bepiločiais aparatais draudžiama skraidyti virš strateginių objektų, vienas tokių – Valstybės saugumo departamento pastatas. / A. Aleksėjūnaitės nuotr.

Pribloškė vaizdas pro langą

Kita klaipėdietė taip pat matė tą patį droną, apie kurį minėjo klaipėdietis iš I. Simonaitytės gatvės.

„Taip, aš mačiau tą, kuris skraidė virš Šilutės plento, netoli „Jaukurų“ parduotuvės. Mano namas stovi prie pat Šilutės plento. Nejauku, kai pro langą išvysti žalią ir raudoną švieseles. Buvo rytas, užuolaidos jau atidarytos. O čia staiga už lango pamačiau kybantį droną. Patikėkite, nejuokinga buvo“, – pasakojo moteris.

Klaipėdietė tikino, kad aukštokai pakilusi skraidyklė esą puikiai galėjo matyti, kas dedasi butuose, kuriuose degė šviesos.

Ne rusų, mūsų tai dronai.

„Lauke dar buvo tamsu, tad žmonės butuose buvo įjungę šviesas. Pamačiau už lango žybsinčias švieseles“, – pasakojo moteris.

Policija skraidyklių nekėlė

Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato viršininko pareigas laikinai einantis Raimondas Vaitkevičius patikino, kad policijos pareigūnai dronų piko metu į orą nekėlė.

„Nieko sau. Tris dienas dronus pastebi? Reikėtų tikslinti, tačiau neteko girdėti, kad pastaruoju metu būtų kas iš mūsų juos kėlęs. Dronus mes naudojame, tiriami įvairūs nusikaltimai, renkami duomenys dėl eismo įvykių. Bet šiomis dienomis kažko ypatingo lyg ir nebuvo“, – kalbėjo R. Vaitkevičius.

Vadovas sakę suprantąs, kodėl klaipėdietis pasijuto nesmagiai, išvydęs dronus.

„Suprantama, kad žmogui kilo klausimų. Bet šiais laikais visi tuos dronus naudoja, kas tik netingi. Dronų turi policija, savivaldybės įmonės, kariškiai. Būtų jautru, jei skraidyklės būtų užfiksuotos prie kažkokio karinio objekto, prie uosto įmonių. Yra juk ribojimai, kur draudžiama kelti dronus“, – svarstė R. Vaitkevičius.

Uostamiesčio policijos vadovas patarė, kad jei žmogus mato įtartiną veiklą, jis drąsiai gali paskambinti policijai ir pranešti.

„Nereikia bijoti, geriau tegul žmogus paskambina, o policijos ekipažas atvažiuos ir patikrins“, – patarė R. Vaitkevičius.

Vaidas Ramanauskas / Vytauto Liaudanskio nuotr.

Domino eismo srautai

Klaipėdos savivaldybės Administracinės veiklos, kontrolės ir prevencijos skyriaus patarėjas Marius Poimanskis, išgirdęs klaipėdietės išgąstį išvydus droną už lango, pripažino, kad situacija išties galėjo būti nejauki.

„Suprantu, nejauku. Aš manau, kad gyventojai turėtų būti informuoti apie tokius dalykus. Laikai tikrai neramūs. Kartais žmogui gali pasidaryti labai nejauku. Gyventojai yra teisūs, reikia informuoti iš anksto“, – nuomonę išsakė M. Poimanskis.

Klaipėdos savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas Ričardas Žemgulis, išgirdęs klausimą apie dronų viražus virš miesto, patikino, kad veikiausiai eismo srautus dronais stebėjo savivaldybės įmonė.

„Tokią paslaugą mes žadame pirkti. Bet kol kas tokios paslaugos dar neturime. Eismo srautus miesto gatvėse stebi bendrovės „Klaipėdos paslaugos“ specialistai. Įmonė atsakinga už šviesoforų darbą. Spėju, kad ne šnipų tai dronai“, – sakė R. Žemgulis.

Tai ne rusų darbas

Bendrovės „Klaipėdos paslaugos“ direktorius Vaidas Ramanauskas paaiškino, kad įmonės specialistai įvairiose miesto vietose skraidyklėmis dažnai stebi eismo srautus.

„Dronais stebimas eismas, analizuojamos sankryžos. To reikia tam, kad būtų galima perprogramuoti šviesoforų darbą. Ne rusų, mūsų tai dronai“, – patikino V. Ramanauskas.

Šviesoforų valdikliai reguliuojami nuolat.

„Valdymas vyksta nuolatos, nėra taip, kad sureguliavus šviesoforų darbą sistema nebeliečiama. Tai – nuolatinis procesas. Nuo tada, kai įsigijome šviesoforų valdymo programą, jos darbas šimtu procentų jau yra pasikeitęs“, – patikino įmonės vadovas.

Mieste eismo srautai gali pakisti dėl įvairių priežasčių – dėl vienos ar kitos gatvės remonto, dėl laikinų trikdžių.

„Yra dar ir skirtingų laikų faktorius – rytinis ir vakarinis piko metas. Egzistuoja skirtingi srautai į miesto pietinę ir šiaurinę dalis. Visa tai reikia analizuoti, o tuomet reguliuoti šviesoforų darbą. Tai yra gyvas procesas. Dar reikia atkreipti dėmesį į viešąjį transportą ir autobusų vėlavimus“, – kalbėjo V. Ramanauskas.

Įmonės vadovas prisiminė, kad Liepų gatvės kamšačių sprendimui buvo dešimtis kartų keistas šviesoforų darbas.

„O spūstys kaip buvo, taip ir yra. Mes jau, atrodo, viską padarėme, bet kai tik atsirado žiedinė sankryža už Klaipėdos ribų, gyvenamųjų namų kvartale, spūstys ėmė formuotis tokiu metu, ko anksčiau net nėra buvę“, – prisiminė V. Ramanauskas.

Rytais į uostamiestį vykstantys vairuotojai pastebi, kad kartais išties tenka pastovėti, nors šviesoforuose dega žalia šviesa.

„Kartais daug ką gali lemti kelios sekundės. Visos gatvės tarpusavyje yra susijusios, jei vienur kažkas „kemšasi“, netrukus prasidės spūstys ir kitur. Eismas mieste iš tiesų yra kaip gyvas organizmas“, – patikino V. Ramanauskas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų