Jūrinės kultūros koordinacinės tarybos posėdyje jau prieš mėnesį bandyta apibendrinti pastaruoju metu su Klaipėdos miesto tarybos Jūrinių ir vidaus vandenų reikalų komisijos nariais kilusios diskusijos dėl Dangės upės naudojimo
Vieni tai vadina bandymu kažką išjudinti, kiti – tik tolesniu tuščiu kalbėjimu, nes dėl Dangės upės reikalų kalbama jau daugiau nei dešimtmetį, bet reikalai juda lėtai. Vilties, kad kažkas gali pajudėti, yra, juo labiau kad Dangės upe besirūpinančiai viešajai įstaigai „Klaipėdos paplūdimiai“ ėmėsi vadovauti jūrinius ir vandenų reikalus puikiai išmanantis buvęs vienas iš Lietuvos karinių jūrų pajėgų vadovų Olegas Mariničius.
Vasario 9 d. įvyks Jūrinės kultūros koordinacinės tarybos posėdis, kuriam pateiktas priimti pačios tarybos narių iniciatyva parengtas kreipimasis į Klaipėdos miesto merą Vytautą Grubliauską.
Jame sudėliota schema, ką artimiausius dvejus metus reikėtų daryti, kad Dangės upė taptų bent kiek patrauklesnė klaipėdiečiams ir miesto svečiams.
Jūrinės kultūros koordinacinė taryba pagal nuostatus yra tik patariamoji institucija. Todėl ji negali garantuoti, kad tai, kas siūloma, ir bus daroma, nes sprendimus mieste priima ne tik meras, bet ir Klaipėdos miesto taryba, o juos vykdo savivaldybės administracija.
Pateikiame Jūrinės kultūros koordinacinės tarybos kreipimosi į Klaipėdos miesto valdžią dėl Dangės upės visą tekstą.
Dėl Dangės upės įveiklinimo
Jūrinės kultūros koordinacinės tarybos prie Klaipėdos miesto tarybos 2021-01-12 įvykusiame posėdyje buvo suformuluoti siūlymai dėl Dangės upės didesnio įveiklinimo iki 2022 m., aptarti Dangės upės naudojimo ypatumai, iškeltos upės naudojimo problemos ir prieštaravimai. Jūrinės kultūros koordinacinė taryba siūlo:
1. Sudaryti savivaldybės specialistų, buriuotojų, mažųjų laivelių naudotojų grupę, kuri kartu su Dangės upės koncesininku, Dangės upės administratoriumi Deiviu Bilkščiu įvertintų Dangės krantinių nuo žiočių iki Pilies tilto saugumą dėl laivų švartavimosi ir numatytų, ką reiktų keisti, jei yra švartavimo saugumo spragų.
2. Savivaldybės administracija iki 2021 m. vasaros sezono pradžios, bendradarbiaudama su Klaipėdos mažųjų laivų savininkų asociacija „Pajūrio laivai“ prezidentu Algirdu Valentinu, turėtų surasti tinkamą vieta švartuoti žmones į Smiltynę plukdantiems nedideliems laiveliams.
3. Numatyti vietą, kur Dangės upėje iki Pilies tilto būtų galima įrengti žuvų iš žvejų laivų iškrovimo vietą su gerve. Sudaryti galimybę žvejams pagal Žuvininkystės rėmimo fondo lėšas vykdyti projektą, kuris leistų savivaldybei priklausančioje Dangės upės pakrantėje įrengti tokią vietą su iškrovimo gerve.
4. Įrengti prie Liepų gatvės tilto 2021 m. laivų nuleidimo slipą su automobilių stovėjimo aikštele. Esant galimybėms įrengti slipą su automobilių stovėjimo aikštele prie Mokyklos gatvės tilto.
5. Rasti finansinių galimybių išvalyti Dangės upę nuo užžėlusių augalų nuo upės žiočių iki Klaipėdos universiteto Botanikos sodo iki 2022 m. pabaigos. Parengti ilgalaikę upės valymo programą, numatant darbams reikalingas lėšas, apsvarstant galimybes, kokiais terminais Dangės upė galėtų būti išvalyta nuo augalų visoje Klaipėdos miesto dalyje iki Palangos kelio tilto.
6. 2021–2022 m., atlikus batimetriją ir pastačius reikalingus ženklus, rengti laivybos kelią nuo Dangės upės žiočių iki Klaipėdos universiteto Botanikos sodo.
7. 2021 m. parengti laivybos Dangės upe atmintinę ar taisykles ir jas pristatyti viešai. Akcentuoti, kad Dangės upės atkarpoje nuo Biržos tilto iki Liepų gatvės tilto yra intensyviai vykdomos irklavimo treniruotės ir plaukimas toje atkarpoje turi būti numatytas su greičio apribojimais, šioje atkarpoje pastatytais papildomais specialiais įspėjančiaisiais ženklais.
8. Sudaryti plaukimo Dangės upe turistinį maršrutą su keleivių įsodinimo vieta prie Pilies tilto. Maršrutas turi būti pristatomas Klaipėdos miesto turizmo informacijos centre.
9. Išanalizuoti galimybes, jei reikia, parengti ir techninę dokumentaciją, prie Klaipėdos universiteto Botanikos sodo įrengti laivų sustojimo pontoninę prieplauką.
10. Vykdyti konkursinę laivybos kompanijų, kurios plukdytų turistus Dangės upe iki Klaipėdos universiteto Botanikos sodo, atranką.
11. Paraleliai analizuoti galimybes 2022 m. ir vėliau įrengti naujas laivų sustojimo vietas Jono kalnelyje, Dangėje prie Tauralaukio, kultūriškai svarbiose vietose, kaip Bachmano dvaras su numatomu jo lankymu. Apsvarstyti perspektyvines galimo sustojimo vietas atkarpoje už Tauralaukio tilto iki Palangos kelio tilto.
12. Klaipėdos regiono plėtros taryboje sudaryti darbinę grupę iš Klaipėdos miesto, Kretingos ir Klaipėdos rajonų atstovų, kurie inicijuotų ir spręstų Dangės-Akmenos upės aplinkosauginius klausimus ir problemas, numatytų, kaip upė galėtų būti patraukliau naudojama turizmo reikmėms – plaukimui baidarėmis ir kita.
13. Aktyvinant plaukimą Dangės upe, išanalizuoti galimybę pramoginius vandens dviračius, trukdančius eismui vandens kelyje Dangės upėje, iškelti į Malūno tvenkinį bei Jono kalnelio vandens akvatoriją. Jei būtų nuspręsta dviračius palikti Dangės upėje, galbūt būtų tikslinga apriboti plaukiojimą jais tarp Pilies ir Biržos tiltų, numatyti didžiausią upėje galimą naudoti vandens dviračių skaičių.
14. Įvesti Dangės upės vandens kelio priežiūros kontrolieriaus etatą, kuris vykdytų katerių eismo kontrolę, vandens dviračių judėjimą, miestiečių maudymąsi nenumatytose vietose, tvarkos laikymąsi katerių švartavimosi vietose bei artimose upės prieigose.
15. Su architektais, visuomenininkais, savivaldybės specialistais įvertinti ir priimti nuostatas dėl maitinimo taškų įrengimo ant Dangės upės vagos ploto. Galbūt tikslingiau būtų Dangėje viešojo maitinimo (restoranų) veiklai leisti statyti prie krantinių tik laivus, kur būtų teikiamos tokios paslaugos. Laivai dar ir puoštų miestą.
16. Iki 2022 m. išanalizuoti ir viešai pateikti informaciją, kur pagal anksčiau parengtus planus būtų reali galimybė įrengti Dangės upės uostelius. Viešai pristatyti, surengiant diskusiją, kaip laivybos skatinimui Dangės upėje ateityje galėtų būti panaudojamos konversinės „Klaipėdos energijos“ ir kitos teritorijos prie Dangės upės, kur galėtų būti įrengtos nedidelės prieplaukos netoli gyvenamųjų namų rajonų, kad gyventojai būtų skatinami laikyti laivelius.
17. Iki 2022 m. suformuoti Dangės upės municipalinio uosto administravimo struktūrą su savarankiškomis funkcijomis, finansavimu, veiklos planais, pavedant jai administruoti ne tik Dangės upę, bet ir visus Klaipėdos miesto vandenis, įskaitant ir tas krantines, teritorijas, kurias savivaldybė rengiasi perimti iš Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos.
Naujausi komentarai