Pereiti į pagrindinį turinį

Vyrą išgelbėjusį Zenoną įsiutino tarnybų darbas: policija atvyko tik per pusvalandį

2020-08-04 13:29

Socialinėje erdvėje plinta Zenono pasakojimas – vyras praėjusį šeštadienį Vilniuje, Antakalnyje, išgelbėjo galimai nusižudyti bandžiusį asmenį. Tačiau po šios dramos vyras pasipiktino Bendrojo pagalbos centro (BPC) ir pareigūnų darbu. Pastarieji, sulaukę viešos kritikos, pateikė paaiškinimus. 

Feisbuko nuotr.

„Ką tik pralaukiau policijos 33 minutes. Žmogus su psichikos sutrikimais norėjo nusižudyti. Sustojau, nutempiau jį nuo gatvės, užspaudžiau ant žolės ir iškviečiau policiją. 33 minutės, keturi skambučiai. Rezultatas: susistabdžiau pro šalį važiavusį policijos ekipažą. BPC dievagojosi, kad važiuoja, sakiau paleisiu ir leisiu jam daryti, ką nori. Keturi skambučiai! 33 minutės! Įvykio vieta – ties Antakalnio vidurinės išleidimo aikštele... Paskutinis skambutis buvo pykčiui išsakyti, nes absoliučiai nulinė pagalba“, – kritikos strėles leido Zenonas.

Zenonai, ginti, padėti, saugoti tikrai tavo gyvenimo šūkis, prioritetas, o ne policijos.

Vyras pridūrė: „O nuotaika – tai kaip žemę pardavus, kažkaip labai asmeniškai priėmiau tą visą reikalą“.

Po vyro įrašu feisbuke pasipylė internautų komentarai. „Zenonai, ginti, padėti, saugoti tikrai tavo gyvenimo šūkis, prioritetas, o ne policijos“, – rašė internautė Edita.

„Lietuvos policija, visada stengiuosi gerbti jūsų darbą ir palaikyti soc. erdvėje, bet šitaip, kai žmogus laukia pagalbos, o patruliuojantis laisvas ekipažas kažkodėl nieko nežinodamas tiesiog važiuoja jam pro nosį, neturi būti“, – kritikos negailėjo Diana.

BPC: savo funkcijas atlikome be priekaištų

Po šio incidento ir kritikos bangos internete pasisakė ir BPC atstovai. „Reaguodami į šią istoriją, patikrinome 2020 m. rugpjūčio 1 d. registruotus įvykius ir perklausėme skambučių garso įrašus. Apie įvykį Bendrajam pagalbos centrui buvo pranešta šiek tiek po 19 val. Beveik tuo pat metu – 19 val. 6 min. ir 19 val. 7 min. – paskambinę du pranešėjai informavo apie Antakalnio gatvėje besiblaškantį ir eismo saugumui pavojų keliantį asmenį. Vienas skambinusiųjų buvo pravažiuojantis, o kitas sustojo įvykio vietoje ir buvo pasiryžęs laukti policijos. Elektroniniai pranešimai apie pagalbos poreikį buvo nedelsiant perduoti policijai“, – situaciją komentavo BPC atstovai.

Atsiliepusiam operatoriui pranešėjas pranešė niekaip nesulaukiantis policijos pareigūnų ir grasinosi paleisti sulaikytą asmenį.

„Pranešėjas, sustojęs įvykio vietoje, antrą kartą paskambino 19 val. 8 min. ir pranešė, kad besiblaškantį gatvėje žmogų sulaikė. Trečias to paties pranešėjo skambutis gautas 19 val. 16 min. Į jo skambutį atsiliepusi skubios pagalbos skambučių operatorė papildė elektroninį pranešimą ir paskambino telefonu į Vilniaus apskrities vyriausiąjį policijos komisariatą, pranešdama, kad pranešėjas laiko sulaikęs gatvėje besiblaškiusį asmenį“, – teigė centro atstovai.

Kaip teigiama, pranešėjas skambino dar kelis kartus – šįkart su prašymu paskubėti ir su grasinimu paleisti sulaikytą nusižudyti bandžiusį asmenį. „Ketvirtas skambutis gautas 19 val. 28 min. Atsiliepusiam operatoriui pranešėjas pranešė niekaip nesulaukiantis policijos pareigūnų ir grasinosi paleisti sulaikytą asmenį. Bendrojo pagalbos centro pareigūnas papildė elektroninį pranešimą ir taip pat dar kartą paskambino į Vilniaus apskrities vyriausiąjį policijos komisariatą, pranešdamas, kad pranešėjas prašo paskubėti. Penktas skambutis gautas 19 val. 42 min., jau po to, kai policijos pareigūnai išsivežė sulaikytą neblaivų asmenį. Pranešėjas piktinosi dėl lėto reagavimo ir reiškė priekaištus Bendrajam pagalbos centrui“, – vyro veiksmus komentavo BPC atstovai.

„Apibendrindami visą surinktą informaciją galime teigti, kad BPC savo funkcijas atliko be priekaištų: informacija apie įvykį buvo surinkta bei policijos pareigūnams perduota operatyviai, ji ne kartą buvo papildyta elektroniniu būdu bei pakartota telefoninių skambučių į policiją metu. Kadangi policijos pajėgų BPC nevaldo, policijos reagavimo jis niekaip paveikti negali“, – situaciją komentavo BPC.

Policija turėjo svarbesnių darbų

Policija apgailestauja dėl įvykio ir dėkoja pilietiškam asmeniui sulaikusiam neadekvatų vyrą.

Portalui kauno.diena.lt Vilniaus apskrities Vyriausiojo policijos komisariato Komunikacijos poskyrio vedėja Julija Samorokovskaja tvirtino, kad policijai ši situacija žinoma. „Šeštadienio vakarą policija apie minėtą įvykį gavo pranešimą 19.09 val. Pranešime buvo nurodyta, kad praneša eismo dalyvis, jog ant važiuojamosios kelio dalies laksto vyras. Požymiai: šortai, ilgi marškiniai, apie 35 metų amžiaus, sudaro avaringas situacijas. Apie tai, kad asmuo pranešėjo buvo sulaikytas ir laikomas nebuvo, todėl šis įvykis buvo priskirtas C lygiui, tačiau pareigūnų ekipažas buvo išsiųstas 19.10 val.“, – portalo žurnalistams pasakojo J. Samorokovskaja.

Tačiau, pasak komunikacijos atstovės, policija netrukus gavo kitą pranešimą, todėl pareigūnai buvo nukreipti kita kryptimi. „19.23 val. buvo gautas pranešimas, kad prie Lukiškių aikštės pranešėjas sulaikė galimai neblaivų asmenį vairavusį automobilį. Šis įvykis buvo priskirtas B lygiui. Šeštadienio vakarą policija gauna išties nemažai iškvietimų, taip atsitiko ir šį kartą, todėl arčiausiai įvykio vietos buvęs pareigūnų ekipažas buvo nukreiptas į šį iškvietimą. Informacija pasitvirtino ir atvykę pareigūnai sulaikė neblaivų (2,39 prom.) asmenį. Todėl į pirminį iškvietimą pareigūnai atvyko vėliau, t. y. 19.37 val. Sulaikytas neblaivus asmuo viešoje vietoje, kuris buvo pristatytas į policiją (išblaivinimui). Policija apgailestauja dėl įvykio ir dėkoja pilietiškam asmeniui sulaikusiam neadekvatų vyrą“, – Zenonui už išgelbėtą žmogų dėkojo policijos atstovė.

Skubi pagalba 112

Pagalba galvojantiems apie savižudybę arba ieškantiems pagalbos artimajam

Svetainėje pateikiama informacija yra trumpa, atsižvelgiant į konkrečius kiekvienos tikslinės grupės poreikius

www.tuesi.lt

Pagalba ir aktuali informacija nusižudžiusiųjų artimiesiems

Nemokamos savitarpio pagalbos grupės įvairiuose miestuose

www.artimiems.lt
Patikima informacija apie emocinę sveikatą ir psichologinę pagalbą www.pagalbasau.lt

Psichologinių krizių pagalbos centras

Psichologinių krizių valdymo paslaugos teikiamos asmenų grupėms įvykus kriziniam įvykiui, kai ūmiai pasireiškia psichologinė krizė

1815 (I–V 9.00–19.00 val., VI 9.00–15.00 val.)

https://www.hi.lt/psichologiniu-kriziu-pagalbos-centras-tel-1815/

Krizių įveikimo centras (individualios psichologo konsultacijos gyvai, per Skype ar Messenger)

Mūsų savanoriai psichologai, psichoterapeutai šešias dienas per savaitę budėjimų metu teikia skubią psichologinę pagalbą sudėtingas gyvenimo situacijas išgyvenantiems žmonėms

www.krizesiveikimas.lt

+370 640 51555

Antakalnio g. 97–47, Vilnius (I–V 16.00–20.00 val., VI 12.00–16.00 val., švenčių dienomis ir sekmadieniais nedirba)

Asmens sveikatos priežiūros specialistams ir sveikatos mokslų studentams prieinamos nemokamos, konfidencialios ir operatyvios emocinės ir psichologinės pagalbos tinklas

Medo.lt

+370 606 07205

Susidūrus su registracijos anketos gedimais

Rašyti el. Laišką

Jaunimo linija 
Emocinė parama jaunimui, budi savanoriai konsultantai

+370 800 28888 (visą parą kasdien)

Pokalbiai internetu
I–VI 18.00–00.00 val.

Vaikų linija 
Emocinė parama vaikams, budi savanoriai konsultantai, profesionalai

116 111 (I–VII 11.00–23.00 val.)

Pokalbiai internetu
I–V 17.00–23.00
Registruotis ir rašyti
Atsako per 24 val.

Linija „Doverija"
Emocinė parama paaugliams ir jaunimui rusų k., budi savanoriai konsultantai

+370 800 77277 I–VII (kasdien) 16.00–19.00 val.

 

Vilties linija 
Emocinė parama suaugusiesiems, pagalbą teikia savanoriai ir psichikos sveikatos specialistai

116 123 (visą parą kasdien)

Pokalbiai internetu
I–V 17.00–20.00 val.
Rašyti el. laišką
Atsako per 3 darbo dienas

Pagalbos moterims linija 
Emocinė parama moterims, pagalbą teikia savanoriai ir psichikos sveikatos profesionalai

+370 800 66366 (visą parą kasdien)
Rašyti svetainėje (kiekvieną dieną 17.00–22.00 val.)
Rašyti el. laišką

Atsako per 24 val.

Mamos linija

Mamoms, kurios ieško emocinės pagalbos anonimiškai

Telefonas laikinai nepasiekiamas į laiškus atsakoma (I-IV 10.00–20.00 V iki 18.00)

Rašyti el. laišką

Ankstukų pagalbos linija

Nemokama psichologinė pagalba

+370 612 03 800 (I–VII 00:00–24:00)

Rašyti laišką

Vyrų linija
Emocinė parama vyrams, telefonu konsultuoja specialistai

+370 670 00027 (I–V 10.00–14.00 val.)

Rašyti laišką
Atsako per 72 val.

Pagalbos vyrams linija „Nelik vienas"

+370 604 11119 (I–VII,18.00–22.00 val.)

Rašyti laišką

Atsako per 72 val.

Tėvų linija

Emocinė parama tėvams, pagalbą teikia psichologai

+370 800 90012 (I–V 9.00–13.00 val. ir 17.00–21.00 val.)

Rašyti laišką

Konsultacija suteikiama per 7 darbo dienas

Sidabrinė linija
Emocinė parama senjorams, pagalbą teikia profesionalūs konsultantai, reguliariai bendrauja savanoriai ir kiti senjorai

Prireikus pagalbos, jaučiant poreikį būti išklausytam, ar tiesiog norint susirasti bendramintį nuolatiniam bendravimui telefonu, nedvejodami skambinkite nemokamu telefonu

+370 800 80020 (I–V 8–22 val., VI–VII 11–19 val.)

Skambučiai šiais numeriais yra nemokami. Skubi psichologinė ar psichinė pagalba psichikos sveikatos centre visada suteikiama be eilės.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų