Pavasario repeticija
"Su pirmu tokiu akibrokštu susidūrėme kovą, siųsdami kolegų įmonei į Slovakiją Lietuvos bei Latvijos proginių monetų siuntą, – "Kauno dienai" pasakojo UAB "Florinus.LT" direktorius Žilvinas Leškevičius. – Joje buvo septyni rulonėliai su "Ačiū" moneta, skirta lietuvių kalbai, bei Latvijos proginės monetos, skirtos vienam jos regionui bei rudajai karvei. Išsiųstos 175 monetos buvo 313 eurų vertės. Kolegos gavo tuščią dėžutę, kuri išsiuntimo metu svėrė 1.943 kg, tačiau atsiimant siuntinį – jau tik 300 g."
Anot pašnekovo, nors dėžutė vizualiai nebuvo pažeista, joje vietoj septynių rulonėlių su monetomis tebuvo likusios vos kelios.
"Labai nusivylę mūsų kolegos užsisakė naują siuntą jau tiesiai iš Latvijos. O Lietuvos paštas, į kurį mes kreipėmės su pretenzijomis, mums pranešė, kad esą dėl to pradėjo savo vidinį tyrimą, kurio rezultatų nėra iki šiol. Ir kompensavo mums dvigubai siuntimo išlaidas, sumokėdami 45,27 euro, nors dingusios siuntos vertė – beveik septynis kartus didesnė", – vardijo tada patirtus moralinius bei materialinius nuostolius Ž.Leškevičius.
Apetitas atsiranda bevalgant?
Po minėto akibrokšto UAB "Florinus.LT" pagalbos į teisėsaugą nesikreipė – nurašė šią istoriją vienetiniams atvejams.
Tačiau nepraėjus nė pusmečiui – rugsėjo pradžioje, išleidus į apyvartą proginę monetą, skirtą Vilniui, jau susidurta su beribiu, galbūt AB "Lietuvos pašte" įsitaisiusių ilgapirščių apetitu.
"Tada buvo išplėštos penkios kolegų įmonei į Slovakiją bei privatiems klientams į Ispaniją, Graikiją, Prancūziją bei Portugaliją išsiųstos kolekcinių monetų bei kitų prekių siuntos. Siųstos į Slovakiją vertė siekė 1 040 eurų, į Ispaniją – 1 015, į Prancūziją – 63,67 euro. Pavyzdžiui, į Ispaniją mes išsiuntėme 4.200 kg siuntą su 19 rulonėlių monetų, o klientui atėjus šios atsiimti ji tesvėrė 122 g. Tai pamatęs, jis net neatsiėmė siuntinio. Tuo metu Graikiją pasiekusi siunta buvo apklijuota lipnia juosta su Lietuvos pašto logotipu, nors visos mūsų siunčiamos siuntos būna labai tvirtai apklijuotos, todėl neįmanoma, kad jos suplyštų", – toliau dėliojo akcentus, vedančius į mįslingą "Lietuvos pašto" pogrindį, Ž.Leškevičius.
Anot pašnekovo, žinoma, visi jų klientai kreipėsi su pretenzijomis, reikalaudami grąžinti pinigus. Bendra UAB "Florinus.LT" žala siekia 2 235,7 euro. Bendrovė pareiškė pretenzijas Lietuvos paštui. Ši valstybės valdoma įmonė ir vėl atsakė trafaretiškai: "Skundas užregistruotas, atliekame tyrimą".
Į Ispaniją mes išsiuntėme 4.200 kg siuntą su 19 rulonėlių monetų, o klientui atėjus šios atsiimti ji tesvėrė 122 g.
Smūgis prestižui
Tačiau, anot Ž.Leškevičiaus, esmė – ne vien finansiniai nuostoliai. Kenčia ir bendrovės prestižas.
Kai kurie kolegos, kaip jau buvo su minėta Slovakijos įmone, nusivylę pradėjo bendrauti su latviais. "Numizmatikų bendruomenė Europoje nėra didelė. Dauguma vieni kitus pažįsta. Ir po tokių akibrokštų mes galime sulaukti mažiau užsakymų. Tai parodys jau artimiausias naujos monetos išleidimas", – neslėpė apmaudo dėl galimo nepelnyto klientų nusivylimo jų bendrove "Florinus.LT" vadovas.
Jis teigė manantis, kad vagiliaujama su užsienio siuntomis susijusiame Lietuvos pašto skirstymo punkte. "Tos šešios išplėštos siuntos buvo išsiųstos iš skirtingų Lietuvos miestų, kuriuose įsikūrę mūsų padaliniai – Kauno, Vilniaus bei Klaipėdos. Atrodo, kad į jas nusitaikę vagys jau žino, kuo užsiima mūsų bendrovė, ir yra gerai išstudijavę jos logotipą", – dalijosi savo įtarimais Ž.Leškevičius, užsimindamas ir apie tai, kad teko girdėti, jog su tokiais pačiais akibrokštais yra susidūrę ir kai kurie kolegos, taip pat besinaudojantys Lietuvos pašto paslaugomis, siųsdami siuntas į užsienį.
Gresia sugadintos šventės?
Pasak Ž.Leškevičiaus, rugsėjį buvo dingęs ir vienam klientui iš Vilniaus jų siųstas įvairių prekių siuntinys.
Pastarasis pats pradėjo jo ieškoti. Išgirdusi kliento pretenzijas dėl per ilgai keliaujančios siuntos, "Florinus.LT" ir vėl perdavė jas Lietuvos paštui. Šis netrukus atsakė, kad esą suklydo paštininkė, perduodama siuntą ne į kliento rankas, kaip privalėjo, o palikusi kažkam kitam ar įdėjusi į pašto dėžutę. Ir vėl Lietuvos paštas siūlė už pradangintą siuntą dvigubai padengti siuntimo išlaidas, t. y. sumokėti keturis eurus, nors šios siuntos vertė buvo 73,32 euro.
"Florinus.LT" išsiuntė minėtam vilniečiui naują tokį patį siuntinį jau savo lėšomis. Ir netrukus, tiesa, jau kilus triukšmui, dėl išplėštų jau minėtų net penkių siuntų į užsienį, gavo iš "Lietuvos pašto" žinią, kad atsirado pirmoji klientui iš Vilniaus išsiųsta siunta. Apie šios rugsėjo 1-ąją išsiųstos pražuvėlės, mįslingai atsiradusios viename Vilniaus pašto skyriuje, likimą sužinota tik spalio 2-ąją. Tiesa, dar neaišku ar ir ji nėra išplėšta.
Neapsikentusi Lietuvos pašto atsimušinėjimų trafaretinėmis frazėmis "Vyksta tyrimas" bei bendrovės teisininkų, bandančių paskubinti paieškas telefonu, siuntinėjimo nuo vieno darbuotojo pas kitą, "Florinus.LT" jau apsisprendė kreiptis pagalbos ne tik į žiniasklaidą, bet ir į policiją. Pastarąją planuojama informuoti apie tai, kokie galbūt negeri dalykai vyksta Lietuvos pašte, artimiausiu metu. Juolab kad artėja Kalėdos ir ši problema gali tapti dar aktualesnė.
Tomas Bašarovas
AB "Lietuvos paštas" Komunikacijos grupės vadovas
Iš Lietuvos svetur keliaujančių pašto siuntų pristatymą organizuoja ne tik Lietuvos paštas, bet ir užsienio šalies pašto operatoriai. Tarptautinės pašto siuntos dažnai transportuojamos per kelias valstybes. Logistinė grandinė yra ilga, todėl gali kilti ir daugiau su pašto siuntos pristatymu susijusių nesklandumų.
2016-aisiais atsakomybę dėl didžiosios dalies – net 90 proc. tarptautinių pašto siuntų, kurias transportuojant buvo nesklandumų ir patirti nuostoliai, prisiėmė užsienio šalių pašto operatoriai.
Šiuo atveju, atsižvelgus į kliento skundą, buvo pradėtas tyrimas, siekiant išsiaiškinti įvykusių incidentų priežastis. Yra išsiųstos užklausos – laukiama informacijos iš užsienio partnerių.
Žala dėl prarastų ar sugadintų pašto siuntų atlyginama, vadovaujantis LR Pašto įstatymu, Pasaulinės pašto konvencijos, Pašto korespondencijos bei Pašto siuntinių reglamentų nuostatomis, taip pat remiantis tarptautinėmis sutartimis bei sutartimis su naudotojais.
Siuntos rūšį (paprastoji, registruotoji, įvertintoji ir kt.), įvertindamas savo poreikius, pasirenka siuntėjas. Kiekvienas siuntimo būdas suteikia atitinkamą paslaugų paketą – nuo siuntos pristatymo trukmės iki finansinių apsaugų (draudimų) siunčiamoms siuntoms. Informacija apie siuntų rūšis ir jų pridėtinę vertę skelbiama Lietuvos pašto interneto puslapyje www.lietuvospaštas.lt bei paslaugų teikimo vietose.
Visada klientams rekomenduojame siunčiamas siuntas registruoti bei įvertinti (apdrausti), ypač, jeigu yra siunčiama vertinga siunta.
Atkreiptinas dėmesys, kad Pasaulinėje pašto konvencijoje yra numatyta, jog monetas, banknotus, čekius ar bet kokius pareikštinius vertybinius popierius, kelionės čekius, apdirbtą ar neapdirbtą platiną, auksą arba sidabrą, brangakmenius, papuošalus ir kitus vertingus daiktus galima siųsti tik įvertintose (apdraustose) siuntose ir tik į tas šalis, kuriose leidžiama tokius daiktus įvežti.
Atsiprašydami kliento už patirtus nepatogumus, viliamės, kad artimiausiu metus bus išsiaiškintos įvykusio incidento priežastys. Garantuosime žalos atlyginimą pagal galiojančius teisės aktus ir imsimės priemonių, kad panašūs atvejai ateityje nepasikartotų.
Naujausi komentarai