Pereiti į pagrindinį turinį

Verslininkų bėdas dėl britų šarvuočio narplioja teismas

2012-03-21 20:30
Verslininkų bėdas dėl britų šarvuočio narplioja teismas
Verslininkų bėdas dėl britų šarvuočio narplioja teismas / Evaldo Butkevičiaus nuotr.

Kauno apygardos teismas pradėjo nagrinėti bylą, kurioje karinio šarvuočio FV432 įvežimas į Lietuvą prilyginamas narkotikų kontrabandai.

Vėjo jėgainių bendrovės „Naujoji ranga“ ir jos direktoriaus Nerijaus Pečioko bėdos prasidėjo, kai Anglijoje pirktą nurašytą šarvuotį bendrovės vardu pamėgino užregistruoti valstybinėje įmonėje „Regitra“.

Kaune registruotai bendrovei ir direktoriui pareikšti kaltinimai kontrabanda už tai, kad jie neturėdami leidimo per Lietuvos valstybės sieną gabeno šaunamuosius ginklus, šaudmenis, sprogmenis, sprogstamąsias, radioaktyviąsias medžiagas ar kitas strategines prekes.

Už tokį nusikaltimą numatyta laisvės atėmimo bausmė iki aštuonerių metų.

Prokurorų įsitikinimu, kariniams vilkikams ir šarvuotam pėstininkų transporteriui įvežti į Lietuvą turėjo būti išduota Ūkio ministerijos importo licencija. Kaltinime rašoma, kad ši karinė technika yra įtraukta į strateginių prekių ir karinės įrangos sąrašą.

Įmonės „Naujoji ranga“ savininkas Arūnas Dumčaitis situaciją aiškino labai paprastai. Esą bendrovė tiesiog ieškojo didelio pravažumo technikos ir ši karinė technika atitiko jų lūkesčius. Be to, šarvuotį ir vilkikus pirkti Anglijos aukcione buvę gerokai pigiau, nei panašią techniką Lietuvoje.

„Nežinojome, kad reikia kažkokio išskirtinio leidimo. Jie nebuvo traktuojami kaip karinė technika, o, tiesiog kaip technika“, – aiškino A.Dumčaitis.

Pasak jo, statant vėjo jėgaines tenka sunkius ir negabaritinius krovinius vežti sunkiai pravažiuojamomis vietomis. Tiesti kelią tam, kad būtų pastatyta vėjo jėgainė, esą neekonomiška.

„Jokios karinės įrangos šarvuotyje nebuvo, viskas buvo demontuota. Tai, ką nusipirkome internete atrastame aukcione, kainavo bendrovei iki 100 tūkst. litų“, – pasakojo A.Dumčaitis.

Tiesa, išbandyti, ar įmonei pravers britų kariuomenei nebereikalingas šarvuotis, nespėjo.

„Man svarbiausia buvo, kad jis būtų vikšrinis ir bet kur pravažiuotų“, – teismui aiškino A.Dumčaitis.

Karino pirkinio parvežimu į Lietuvą rūpinosi bendrovė „Autogidas“. Jos vadovas Darius Lesutis neslėpė, kad jam kilo klausimas, ar šiam kroviniui nereikia Ūkio ministerijos išduotos licenzijos.

„Jis buvo panašus į tanką. Taip, viduje nebebuvo jokios karinės technikos. Buvo tik krūva laidų. Pats mačiau, nes teko pavargti, kol jį užvedžiau“, – pasakojo D.Lesutis.

Įvairių krovinių pervežimu ne vienerius metus užsiimančios bendrovės direktoriaus toks krovinys visai nenustebino.

„Lietuvoje penktadalis visų įmonių naudojasi užsienyje susipirkta karine technika. Tai ypač populiaru žemės ūkyje. Tačiau, kiek žinau, specialių leidimų niekas neprašo“, – teisme patirtimi dalijosi D.Lesutis.

Šarvuotis saugomas Vilkaviškio rajone esančiuose muitinės sandėliuose.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų