Pereiti į pagrindinį turinį

Klaipėdiečio fotomenininko G.Skudžinsko „Regėjimo pratimai“ – Kaune

2012-02-08 20:16
Klaipėdiečio fotomenininko G.Skudžinsko „Regėjimo pratimai“ – Kaune
Klaipėdiečio fotomenininko G.Skudžinsko „Regėjimo pratimai“ – Kaune / Igno Urbono nuotr.

Ketvirtadienį Kauno fotografijos galerijoje atidaroma klaipėdiečio fotomenininko Gyčio Skudžinsko autorinė fotografijų paroda „Regėjimo pratimai“.

Kaip pasakojo G.Skudžinskas, parodoje jis pristatys fotografinius ciklus „Tyla“ (2008–2011), „Vėliavos“ (2011) ir „Background“ (2011–2012). Šiuos darbus jungia autoriaus siekis kalbėti apie perpildytą atvaizdo reprodukcijų rinką, informacijos kiekius fotografijoje, vizualumo bei jo suvokimo ir įsisavinimo įpročius.

Ciklo „Tyla“ fotografijos – be įvykio, pranešimo – dezorientuoja stebėtoją ir naikina regėjimo – kaip greito pažinimo – galimybę. Anot G.Skudžinsko, šis jo sprendimas – reakcija į stereotipinius fotografijos – kaip iliustracijos vertinimus. Eliminavus tiesiogines nuorodas, panaikinama ir pasakojamoji fotografijos galia. Ir nors šio ciklo fotografijas galima „perskaityti“ kaip ikonografines peizažo fotografijos konstrukcijas, iš tiesų jose aktualizuojama ir tiriama suvokėjo vaizduotės, įpročio ir inercijos trajektorija.

Fotocikle „Vėliavos“ panašiai rekonstruojama valstybinių simbolių veikimo galimybė. Panaikinant sutartinę koloristinę objektų sudėtį, kartu panaikinama ir nacionalinio identiteto simbolinė reikšmė. Kita vertus, tai nėra savitikslis veiksmas, nes vėliau spalvinė konstrukcija išdėstoma pagal procentalią viso pasaulio heraldikos koloristiką. Tad šiose fotografijose tiriama konvencionali vaizdo „perskaitymo“ galimybė.

Fotografijos darbų serijoje „Background“ tiriamos fotomenininkų studijos, kuomet jose nevyksta fotografavimo procesas. Čia stebėjimo objektu tapo fotoproceso aplinka (tiksliau – fotostudijos fono erdvė), legitimuojanti fotografuojamo objekto išskirtinumą, fotografijos vertę ar net fotomenininko statusą. „Išlaisvintas“ nuo tiesioginės paskirties fotografinis fonas tampa nepažinia erdve, bet kartu yra prisodrintas reikšmių, suteikiančių savaime svarbios ir įprasminančios zonos statusą.

G.Skudžinsko fotoparodos „Regėjimo pratimai“ vernisažas Kauno fotografijos galerijoje (Rotušės a., 1) – vasario 9 d. 17.30 val. Paroda veiks iki vasario 26-osios. O kovo 2-ąją G.Skudžinsko fotografijos jau bus eksponuojamos parodoje Prancūzijoje.

Tarp kitko, jei savaitgalį lankysitės Olandijoje, užsukite į Roterdamo meno festivalį: vasario 10–12 dienomis „Het Wilde Weten“ erdvėje (Robert Fruinstraat, 35) veikiančioje tarptautinėje knygų parodoje galėsite pavartyti ir įsigyti prieš kelis mėnesius pasirodžiusią G.Skudžinsko fotografijų knygą „Tyla/Silence“ (išleido vilniečių „Kultūros meniu“, spausdino uostamiesčio „Druka“).

Betgi nebūtina taip toli važiuoti. Vasario 25-ąją G.Skudžinskas ją pristatys 13-ojoje Vilniaus knygų mugėje, „Kultūros meniu“ stende. Tai jau antrasis šios knygos pristatymas sostinėje. Pirmąsyk ji buvo pristatyta lapkritį kartu su G.Skudžinsko fotografijų paroda Lietuvos fotomenininkų sąjungos „Prospekto galerijoje“. Bet tuomet dar nebuvo žinoma, kad G.Skudžinsko „Tyla/Silence“ autoriui (jis – ir knygos dizaineris) pelnė vieną iš keturių diplomų šalies knygos meno konkurse „Vilnius – 2011“, patekdama tarp gražiausiai ir originaliausiai apipavidalintų Lietuvos knygų. G.Skudžinskas – vis plačiau žinomas knygų dizaineris ir menininkas, plėtojantis fotografijos, instaliacijos ir garso meno praktikas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų