Operą keis metalas ir technomuzika
Tarptautinės šokio dienos proga išskirtiniame koncerte pasirodys Lietuvos operos ir baleto, Klaipėdos valstybinio muzikinio ir Baltijos baleto teatrų solistai. Taip pat – Nacionalinės M. K. Čiurlionio menų, Kauno M. Petrausko scenos menų ir Kauno choreografijos mokyklų mokiniai. Pasak koncerto idėjos sumanytojo – choreografo, KVMT baleto trupės vadovo Aleksandro Jankausko, didelė dalis koncerto programos Muzikinio teatro scenoje bus rodoma pirmą kartą.
Baletas gali būti labai įvairus, tad norisi pristatyti kuo daugiau skirtingų jo veidų.
Pirmojoje koncerto dalyje žiūrovai išvys ištraukas iš klasikinių baleto pastatymų. Antrojoje lauks neoklasikinio ir šiuolaikinio baleto pasirodymai.
„Baletas gali būti labai įvairus, tad norisi pristatyti kuo daugiau skirtingų jo veidų, – sako A. Jankauskas. – Pirmiausia žiūrovai išvys ištraukas iš klasikinių baletų ir operų. Pavyzdžiui, mūsų teatro solistas Valerijus Osadčenka ruošia Espados variaciją iš baleto „Don Kichotas“, o Ana Buchovskaja ir Aurimas Tiškevičius atliks ištrauką iš operos „Manon“. Lietuvos operos ir baleto teatro solistai Genadijus Žukovskis ir Olga Konašenko sušoks ištrauką iš baleto „Žizel“. Antrojoje dalyje netrūks estradinės, netgi technomuzikos ir netikėto žvilgsnio į šį scenos meną.“
A. Jankausko teigimu, antrojoje koncerto dalyje bus nemažai choreografinių premjerų. Viena tokių – KVMT baleto trupės solisto Valerijaus Osadčenkos statomas kūrinys „Fortūna“ pagal kompozitoriaus Carlo Orffo muziką.
Misija: A. Jankauskas tikisi, kad žiūrovai pajus baleto jėgą ir atras naujų šio meno spalvų / Vilmanto Raupelio nuotr.
Visiškai naują solinį pasirodymą, skambant sunkiojo metalo grupės „Apocalyptica“ muzikai, žiūrovams dovanos baleto artistė Miglė Varnaitė. Staigmeną ruošia naujasis KVMT repetitorius Thomas Blochas. Jo statomame neoklasikinio baleto kūrinyje „(De)Struktūra“ solistai A. Buchovskaja, Sandra Lavrenovaitė, Teo May Jean, Auksė Mikalajūnaitė, A. Tiškevičius ir V. Osadčenka klasikiniais baleto judesiais perteiks šiuolaikinį požiūrį į šį šokį. Baltijos baleto teatras pristatys ištrauką iš šiuolaikinio baleto spektaklio „Kitas pasaulis“ pagal grupės „Depeche Mode“ muziką.
Solistų laukia iššūkiai
Anot A. Jankausko, svarbu ir tai, kad koncerto metu vienoje scenoje šoks skirtingų kartų solistai. Baleto profesionalus keis jaunųjų šokio mokyklų auklėtiniai. Tai puiki proga jauniesiems artistams pasisemti patirties, o profesionalams – susipažinti su galbūt būsimais kolegomis.
„Baletas yra toks menas, kuriam suprasti nereikia žodžių. Todėl labai tikimės, kad koncertas taps tikra sielos atgaiva ir dvasios parama šiuo sudėtingu laikotarpiu. Tikiu, kad žiūrovai koncerto metu atras ne vieną sau artimą pasirodymą, kuris kilstelės aukščiau kasdienybės, bent trumpam atplėš nuo rutinos. Juk toks ir yra meno tikslas – suteikti taurių, stiprių emocijų, motyvacijos ir gyvenimo prasmės, – pastebi choreografas. – Artėjant Lietuvos baleto 100-mečiui, norisi į šį scenos meną atkreipti daugiau dėmesio, dažniau jį pristatyti scenoje ir žiūrovams parodyti kuo įvairesnį. Norime atskleisti visas baleto spalvas ir netikėčiausias jo puses.“
KVMT baleto trupės solistas V. Osadčenka pripažįsta, kad būsimam koncertui visa trupė labai atsakingai ruošiasi, nes laukia didelis iššūkis.
„Teatre dirbu jau dešimtmetį, bet tokiame klasikinio ir šiuolaikinio baleto koncerte šoksiu pirmą kartą. Atliksime keletą vaidmenų, kurių niekada anksčiau nešokome, tad repeticijos gana įtemptos. Smagu, kad ruošdamiesi koncertui turime daug laisvės reikšti savo idėjoms ir sumanymams. Aš pats statau šiuolaikinės choreografijos kūrinį „Fortūna“ pagal C. Orffo muziką, kuriame šoks KVMT baleto trupės vyrai. Man tai pirmas kartas, kai tapau kūrinio, skirto daugiau nei dviem šokėjams, choreografu. Tad be galo įdomu save išbandyti. Žiūrovų laukia išties margas, įtraukiantis ir netikėtas koncertas“, – atskleidė jis.
Duoklė teatro klasikui
KVMT baleto trupės solistė A. Mikalajūnaitė koncertui ruošia tris kūrinius. Vienas jų – Nikolajaus Beriozovo „Esmeraldos“ variacija pagal Cesare's Pugni muziką.
„Įdomu tai, kad šį klasikos perlą sukūręs choreografas N. Beriozovas 1906 m. gimė Kaune. Jis mokėsi šokio Prahoje, o vėliau, 1930–1935 m., pats šoko Kauno valstybės teatre. Klasika tapusią variaciją N. Beriozovas sukūrė 1954 m. Londone. Sužinojus šį faktą, kūrinys man tapo dar artimesnis, – šypsosi solistė. – Taip pat šoku jaunos choreografės Stefanijos Nosovaitės statomame „Tango Composition“, kuriame pasirodys tik solistės merginos. Kūrinys labai moteriškas, atskleidžia visas moters puses. Ne tik gražiąją, kurią mes linkę dažniausiai matyti, o moterys – demonstruoti, bet ir kitas, dažnai slepiamas. Trečiasis kūrinys yra visiška neoklasika – klasikiniais judesiais paremtas šiuolaikinis baleto pasirodymas „(De)Struktūra“, statomas KVMT repetitoriaus T. Blocho.“
Nors tai šiuolaikinis šokis, mes šokame su puantais. Tad šokti sunku, tačiau be galo įdomu.
Pasak A. Mikalajūnaitės, trupės šokėjai džiaugiasi galimybe šokti įvairiais šokio stiliais. Pasiruošimas koncertui solistams tapo puikia mokykla ir dideliu iššūkiu.
„Man be galo patinka S. Nosovaitės choreografija. Šis pasirodymas suteikia galimybę išleisti emocijas iš pačios sielos gilumos. Be to, choreografė mums suteikė laisvę kai kuriuos judesius interpretuoti savaip. Taip šokis tampa kur kas artimesnis ir labiau išjaustas. T.Blocho statomas neoklasikinis numeris yra labai fiziškas – reikalauja didelio griežtumo, tikslumo, puikiai įvaldyti techniką. Nors tai šiuolaikinis šokis, mes šokame su puantais. Tad šokti sunku, tačiau be galo įdomu. Fiziškai sudėtinga atlikti ir klasikines baleto variacijas, bet kartu tai didelis malonumas. Net būdamos sudėtingos, jos kartu yra patogios ir malonios šokti“, – kalbėjo solistė.
Proveržis: intensyviai repetuojantys teatro baleto trupės artistai ir svečiai pristatys intriguojančiomis kompozicijomis turtingą programą. / Vilmanto Raupelio nuot.
Svarbiausia – gebėti persikūnyti
Koncertui atsakingai ruošiasi ir ketverius metus KVMT baleto trupėje dirbanti solistė iš Malaizijos – Teo May Jean. Artistė rengia net penkis šokius, kurie, pasak jos, puikiai atskleidžia baleto universalumą.
„Baletas gali būti tiek visiškai klasikinis, tiek šiuolaikinis. Šokame dėvėdami įvairiausią avalynę – ne tik puantus, bet ir aukštakulnius, lygiapadžius ir charakterinio šokio batus. Besiruošiant artėjančiam koncertui man labiausiai patinka įsikūnyti į skirtingas herojes ir atskleisti jų charakterį. Baleto šokėjui norint gerai pasirodyti svarbu ne tik išmanyti šokio techniką, bet ir gebėti persikūnyti, svarbūs aktoriniai gabumai, – mintimis dalijosi ji. – Koncerte atliksiu Čigonės variaciją iš baleto „Don Kichotas“, ištrauką „Ispanai“ iš baleto „Gulbių ežeras“. Dalyvausiu ir neoklasikinio baleto pasirodymuose „(De)Struktūra“ ir „Tango Composition“. Visi šie šokiai reikalauja persikūnyti į skirtingus personažus. Turime išties nedaug laiko ir nemažai ką nuveikti, bet labai džiaugiamės šiuo iššūkiu. Baleto artistui tai puiki galimybė neužsistovėti vienoje vietoje ir tobulėti atliekant be galo skirtingus vaidmenis.“
Teo May Jean džiaugiasi, kad baletas yra svarbi Kauno kultūrinio gyvenimo dalis, o publika mielai lankosi koncertuose ir spektakliuose.
„Malaizijoje situacija kiek kitokia. Scenos menai mano šalyje dar tik vystosi ir populiarėja. Apsilankymas balete čia vis dar laikomas prabanga. Todėl, atvykusi į Kauną ir pamačiusi pilną teatro salę, be galo nustebau. Labai geras jausmas žinoti, kad kauniečiams baleto spektakliai ir koncertai yra mėgstama laisvalaikio leidimo forma“, – šypsosi ji.
Pasak solistų, žiūrovų laukia išties spalvingas koncertas. Vien KVMT baleto trupė ruošia keliolika pasirodymų, kurių dauguma yra nauji. O juk atvyks solistų iš kitų šalies teatrų ir profesionalių šokio mokyklų.
„Ruošiamės išties atsakingai, dirbame sunkiai. Tačiau esame labai šventiškai nusiteikę ir koncerto laukiame kaip tikros šventės. Tikimės, kad mūsų emocijos persiduos ir koncerte apsilankiusiems žiūrovams, kurie tikrai pajaus, kaip mėgaujamės atlikdami kiekvieną šokį“, – sako A. Mikalajūnaitė.
Naujausi komentarai