Valstybės kontrolė, Kultūros ministerijoje atlikusi 2010 metų finansinį ir teisėtumo auditą, konstatavo, kad ministerija neužtikrina kino paveldo apsaugos ir saugojimo, todėl kino paveldas išskaidytas ministerijoje ir keliose jos reguliavimo srities įstaigose
"Šių institucijų metų veiklos koordinavimo trūkumas apsunkina kino paveldo kaupimą ir saugojimą, o vartotojams – susipažinimą su visa kino paveldo kolekcija", - teigiama antradienį Valstybės kontrolės išplatintame pranešime.
Pasak Valstybės kontrolės, nėra tiksliai žinoma, ar visi nacionaliniai filmai, sudarantys kino paveldą, yra sukaupti. Konstatuota, kad ministerija nepakankamai kontroliuoja nacionalinių filmų originalių medžiagų perdavimą Archyvų departamentui (šiuo metu –Vyriausiojo archyvaro tarnybai) teisės aktų nustatyta tvarka, nes sukurtos kontrolės procedūros neužtikrina šios prievolės vykdymo.
Tuo pačiu Valstybės kontrolė pažymėjo, kad ministerija jau atsižvelgė į auditorių pastabas ir stiprina vidaus kontrolės sistemą, kuri turėtų užtikrinti teisėtą biudžeto asignavimų naudojimą ir nacionalinio turto – kino paveldo kaupimą.
Atlikę auditą kontroleriai tvirtino ministerijai reikšmingų pastabų dėl ministerijos konsoliduotųjų biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinio ir kitų ataskaitų duomenų neturėjo.
"Kultūros ministerija padarė akivaizdžią pažangą tvarkant ministerijos finansinę apskaitą, tačiau ministerijoje ir pavaldžiose įstaigose lėšos ne visuomet buvo naudojamos taip, kaip nustatyta teisės aktuose", - cituojama valstybės kontrolierė Giedrė Švedienė.
Auditoriai nustatė, kad ministerijai pavaldžios įstaigos – Maironio lietuvių literatūros muziejus ir Kauno valstybinis muzikinis teatras – vykdydamos investicinius projektus įsigijo papildomų darbų už 4,4 mln. litų, netaikydamos Viešųjų pirkimų įstatyme nustatytų pirkimo būdų, ir rangos sutartyse pakeitė pirkimo sąlygas. Netaikydami Viešųjų pirkimų įstatyme numatytų procedūrų dalį prekių ir paslaugų pirko Šiaulių apskrities P.Višinskio viešoji biblioteka ir Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras.
Kultūros rėmimo fondo kultūros ir meno ekspertų komisijos ir Kultūros rėmimo fondo tarybos nariai svarstydami ir vertindami organizacijų, kuriose jie dirba, paraiškas nenusišalino ar nebuvo nušalinti. Taigi pažeidžiant Kultūros rėmimo fondo nuostatus buvo paskirta 477 tūkst. litų.
Auditoriai nurodė, kad nusižengiant taisyklėms kai kurie leidiniai buvo finansuojami iš kelioms programoms skiriamų lėšų. Leidybai skirtas ir panaudotas dalinis finansavimas faktiškai buvo didesnis 100 tūkst. litų, nei numatyta finansavimo taisyklėse.
Leidinių leidybos projektų vykdytojai atsiskaitydami už panaudotas valstybės biudžeto lėšas nenurodė kitų finansavimo šaltinių dydžio, todėl auditoriai negalėjo nustatyti, ar valstybės biudžeto lėšomis skirtas ir panaudotas beveik 200 tūkst. litų dydžio dalinis finansavimas neviršijo finansavimo taisyklėse nustatyto dydžio. Ministerija ne visais atvejais turėjo informaciją, ar iš valstybės biudžeto lėšų prekes, paslaugas ir darbus pirkę projektų vykdytojai laikėsi Viešųjų pirkimų įstatymo.
Naujausi komentarai