Penktadienį Klaipėdos koncertų salės festivalio „Permainų muzika“ ekspresas sustos paskutinėje stotelėje „Meditacija – ekspresija“.
Emocionali ir racionali
Baigiamąją festivalio programą parengė Klaipėdos kamerinis orkestras, vadovaujamas Mindaugo Bačkaus. Ji pristatys du skirtingos kūrybinės stilistikos autorius ir du skirtingo atlikėjiško braižo solistus. Klaipėdos koncertų salės scenoje su orkestru muzikuos saksofonininkas Liudas Mockūnas, fleitininkas Vytautas Sriubikis ir dirigentas Martynas Staškus.
Kaip pasakojo festivalio organizatorė, Klaipėdos koncertų salės direktoriaus pavaduotoja Loreta Narvilaitė, pirmoje koncerto dalyje skambės meditatyvi, gilių prasmių ir simbolių prisodrinta Lietuvos nacionalinės kultūros ir meno premijos laureatės Ramintos Šerkšnytės kūryba. Emocionali muzikinė kalba joje organiškai dera su racionalia struktūra. Kūriniams būdinga spalvinga instrumentuotė, intensyvi ritmika, daugiasluoksnė faktūra ir poliderminė harmonija.
Dramatiška, kontrastų kupina R.Šerkšnytės „De Profundis“ muzika, pasak pačios autorės, atspindi jauno žmogaus pasaulėžiūrą (kūrinys buvo rašomas kaip bakalauro studijų Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje baigiamasis darbas), „kai gyvenimas suvokiamas labai maksimalistiškai, itin aštriai, euforiją greitai keičia nusivylimai. Tiek mene, tiek gyvenime ilgimasi nekasdieniškų, transcendentinių išgyvenimų, tikima gilumine meno sakralumo jėga. Dėl to ir pavadinimas buvo duotas „iš gelmių“, nors kūrinyje visai nepaisoma istorinės „De profundis“ tradicijos“.
Mėgautis kaip džiazu
R.Šerkšnytės „Mažojo princo pasaka“ fleitai ir kameriniam orkestrui buvo tiesiogiai inspiruota Antoine’o de Saint-Exupéry knygos „Mažasis princas“. Kompozicijoje siekiama perteikti šviesią šios knygos nuotaiką ir sukurti charakteringas svarbiausių personažų muzikines scenas. Kompozitorės teigimu, muzika vaikams – jai labai artima sritis. Jos žodžiais, jai reikia teatrališkumo, temperamento, subtilaus humoro, užmiršus visas „išmaniąsias“ struktūras, tiesiog pavirsti vaiku ir... mėgautis pačia muzika.
„Instrumentų tembrinis savitumas bei techninės galimybės neretai tampa „raktu“ naujai kompozicijai: pasufleruoja tiek kūrinio charakterį, tiek muzikinę kalbą, – pasakojo R.Šerkšnytė, pristatydama Koncertą saksofonui ir kameriniam orkestrui. – Ypač turtinga garso išraiška pasižymintis saksofonas šiame koncerte inspiravo tris kontrastingas koncerto dalių nuotaikas: žaismingą pirmąją, lyrinę antrąją ir sarkastišką trečiąją; o būdamas dar ir nepamainomas džiazo instrumentas, į šį kūrinį nejučiomis atnešė ir kai kuriuos džiazo muzikos bruožus: svinguojančią ritmiką, septakordinius sąskambius bei virtuozines kadencijas.“
Garantuoja meistrišką atlikimą
Po pertraukos publika klausysis ekspresyvios ir originalios amerikiečio kompozitoriaus bei aranžuotojo Eddie Sauterio „Focus suitos“ saksofonui ir kameriniam orkestrui.
Jungianti šiuolaikinės akademinės ir džiazo muzikos elementus, užrašytus ir laisvai improvizuojamus momentus, ji leis pasireikšti išskirtiniam L.Mockūno interpretatoriaus talentui. Pasak muzikologės Jūratės Kučinskaitės, šio pūtiko ir kompozitoriaus vardas „garantuoja meistrišką atlikimą ir kompozicinę intrigą. Jo muzikinė kalba – energingas free džiazo, lyriškumo ir ekspresionizmo mišinys, perteikiamas neortodoksiškomis išraiškos priemonėmis“.
Dirigentas M.Staškus pripažino, jog dalyvauti šiame projekte jį suintrigavo „džiazo laisvė ir improvizacinis polėkis klasikiniuose rėmuose“. Apie tai ir kitus įdomius programos „Meditacija – ekspresija“ aspektus bus kalbama 17 val. vyksiančiame prieškoncertiniame susitikime. O koncerto pradžia – 18 val. Uostamiesčio melomanai kviečiami kartu pakiliai ir kūrybingai išlydėti šiuolaikinės muzikos ekspresą.
Naujausi komentarai