Prancūzas perkūrė realybę
Šiandien 17 val. Klaipėdos fotografijos galerijoje (Tomo g. 7) atidaroma Prancūzijos fotomenininko Vincento Debano (Vincent Debanne) fotografijų paroda „Tyli dauguma“.
Jaunajai Prancūzijos fotomenininkų kartai atstovaujantis V.Debanas baigė prestižinę Arlio fotografijos mokyklą. Jo kūrybinėje biografijoje - IPRN projektas „Kintantys veidai“ (2006-2007), autorinė pa-roda „Hors-Sol” galerijoje (Paryžius, 2006), kitos reikšmingos parodos, festivaliai ir kūrybinės stažuotės.
Parodoje „Tyli dauguma“ eksponuojamos dvi V.Debano serijos - „Stotis“ ir „Gynybos pajėgos“.
Ypatingas fotomenininko kūrybos bruožas - perkurta realybė. Siekdamas parodyti tai, kas po ja paslėpta, fotografas ją tiesiog perkuria.
Serijoje „Stotis“ žmones iš Sant Lazaire stoties, stebinčius traukinių atvykimo tvarkaraštį, jis perkelia į visai kitą, susvetimėjusią, nuasmenintą priemiesčių aplinką. Perkurtoje realybėje traukinio laukiančio žmogaus poza bei veido išraiška virsta visai kitą prasmę turinčiu vaizdu. Įspūdis toks, kad jie laukia kažkokio išsigelbėjimo, kažko, kas pakeis jų gyvenimą. Tai tarsi šiuolaikinio žmogaus, persisunkusio nuolatiniu nerimu, tobulai atspindinčio laikmečio dvasią portretas.
Rekonstrukcijos metodas naudojamas ir V.Debano serijoje „Gynybos pajėgos“. Bet čia jis labiau nukreiptas į kitą šiuolaikinės visuomenės gyvenimo dalį - darbą. Nepriekaištingos kompozicijos fotografijose neišvysi žmogaus akių. Visi žmonės - tamsiais kostiumais, įnikę į save arba į laikraščius verslo centrų apsuptyje. Tai irgi šiuolaikinio, nuolat skubančio, apie savo veiklos prasmę retai susimąstančio žmogaus kasdienybė.
Galima teigti, kad V.Debano fotografijos - postmoderni filosofija, išreikšta fotografine kalba.
Prancūzo fotografo pa-roda Klaipėdoje paviešės iki rugsėjo 25-osios.
Naujausi komentarai