Pereiti į pagrindinį turinį

Režisierės debiutas – operos pastatymas

2011-05-20 16:35
Režisierės debiutas – operos pastatymas
Režisierės debiutas – operos pastatymas / Vytauto Petriko nuotr.

Klaipėdos muzikinis teatras sezoną užbaigs jaunos ir ambicingos režisierės Karinos Novikovos debiutu.

Mokslus Klaipėdos universitete bebaigianti mergina, studijavusi dramos režisūrą, metė iššūkį sau ir ryžtingai ėmėsi muzikinio veikalo – operos pastatymo.

Jau po savaitės žiūrovai kviečiami į premjerą – Henryo Purcellio barokinę operą „Didonė ir Enėjas“.

Nepaisė tėvų draudimo

Kodėl būtent „Didonė ir Enėjas“? K.Novikova seniai domisi barokine muzika, bet kūrinio, kurį norėtų statyti, ieškojo ilgai. O atrado netikėtai, viename koncerte išgirdusi dainininkės Giedrės Zeicaitės atliekamą Didonės raudą. Tąsyk atlikimas gainiojo šiurpuliukus po kūną ir pasėjo mintį statyti būtent šią operą. Kaip pasisekė, lai sprendžia žiūrovai, bet jauna menininkė išties spalvinga asmenybė. Dirigentas Vladimiras Konstantinovas ne kartą pabrėžė: režisierė – „ne pagal amžių“ išmintinga ir profesionali, taip pat labai svarbu tai, kad ji yra giliai išstudijavusi muzikinę medžiagą.

Karina užaugo Panevėžyje – Juozo Miltinio mieste. Baigusi vidurinę mokyklą, norėjo studijuoti režisūrą, tačiau tėvai stojo mūru prieš tokius dukters norus.

„Tada buvo baisu pačiai priimti sprendimą, atsiskirti nuo šeimos. Todėl vienerius metus rimtai studijavau filosofiją Vilniaus universitete ir dirbau rūbininke Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre. Pradėjau lankyti repeticijas, ir čia įvyko pirma rimta mano pažintis su opera. Pasekmė? Mečiau filosofijos studijas ir tėvams nežinant įstojau į Klaipėdos universitetą studijuoti režisūros specialybę“, – prisiminė mergina.

Pirmieji pasirodymai –  bendrabutyje

Dabar studijoms artėjant prie pabaigos K.Novikova reiškia didelę pagarbą savo specialybės dėstytojams, Klaipėdos dramos teatro aktoriams Reginai Šaltenytei ir Dariui Meškauskui, taip pat Gediminui Šimkui. Anot jos, R.Šaltenytė buvo kaip mama, savo pavyzdžiu parodė, kaip atsakingai reikia žiūrėti į profesiją ir darbą. O D.Meškauskas išmokė praktinių dalykų.

Karina jau trejus metus mokosi ir dainavimo. Kaip laisva klausytoja universitete lanko G.Zeicaitės vokalo pamokas.

„Kai buvau maža, namiškiai drausdavo dainuoti, nes dainuodavau labai garsiai ir ne tomis natomis. Lūžis įvyko dirbant Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre, klausantis operos solistų. Žavėjausi Milkevičiūte, Stonyte. Grįždavau į bendrabutį ir rodydavau kambariokams, ką buvau išgirdusi: Aidą, Amneris, kartais ir patį Radamesą. Po tokių pasirodymų jie klausdavo: kada teatre rodys baletą?“, – smagiai juokdamasi pasakojo Karina. 

Studijuos muzikinę režisūrą

Jai atvažiavus studijuoti į Klaipėdos universitetą, dėstytojas Šarūnas Juškevičius pastebėjo, esą Karinos balsas „su pastatymu“. Po metų privalomos vokalo pamokos režisūros studentams baigėsi, ir Š.Juškevičius merginą nusiuntė pas G.Zeicaitę.

„Jau treji metai manęs niekas neklausia, kada rodys baletą“, – rezultatu džiaugėsi K.Novikova.

Ambicinga jauna menininkė jau suplanavusi savo ateitį. Dar vienerius metus ji praleis Klaipėdoje ir ruošis studijoms Berlyne.

„Reikia pramokti vokiečių kalbą, patobulinti grojimo fortepijonu įgūdžius, nes ten šie dalykai bus privalomi. Studijuosiu muzikinę režisūrą. Be to, per tuos metus prižiūrėsiu spektaklį „Didonė ir Enėjas“, kol sustiprės“, – dėstė netrukus debiutuosianti režisierė.

Anot K.Novikovos, ji labai džiaugiasi Klaipėdos universitete įgytomis žiniomis, bet statydama operą kartais jaučia, jog išradinėja dviratį, ir tai atima laiko. Čia jai kaip oras reikalingos būtent muzikinės režisūros žinios.

Muzika iš hobio pamažu tampa profesija, o paklausta, kokių pomėgių turi daugiau, Karina vardijo: „Penkerius metus Panevėžio sporto mokykloje lankiau šachmatų treniruotes, dalyvavau varžybose. Tai buvo mano strateginio ir režisūrinio mąstymo pradžia. Keletą metų kasdien žongliruodavau kėgliais arba kamuoliukais. Mokslininkai įrodė, jog žongliravimas lavina už vizualinį mąstymą atsakingą smegenų sritį. Taip viskas ir suėjo į vieną visumą“. 

Įrašys į teatro repertuarą

Žymiausio anglų kompozitoriaus žinomiausią operą drauge su K.Novikova stato jaunos dailininkės, Lietuvos dailės akademijos studentės Lauryna Liepaitė ir Agnė Kupšytė, choreografiją spektakliui sukūrė žinoma klaipėdietė choreografė ir šiuolaikinio šokio atlikėja Agnija Šeiko.

Spektaklį diriguos V.Konstantinovas, o vaidmenis jame kuria visas būrys talentingų artistų: G.Zeicaitė ir Svetlana Konstantinova (Didonė), Judita Butkytė ir Rita Petrauskaitė (Belinda), Tomas Pavilionis ir Mindaugas Rojus (Enėjas), Aurelija Dovydaitienė, Dalia Kužmarskytė, Valerija Balsytė, Loreta Ramelienė, Š.Juškevičius, Virginijus Pupšys, Arūnas Ramelis ir kiti. Pastatyme labai svarbus vaidmuo tenka ir chorui bei baletui.

XVII a. sukurtoje operoje „Didonė ir Enėjas“ pasakojama Kartaginos karalienės Didonės ir trojiečio Enėjo tragiška meilės istorija. Libretą parašė garsus tų laikų anglų poetas Nahumas Tate’as pagal Vergilijaus poemą „Eneida“. Opera bus atliekama originalo kalba.

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras bus pirmas teatras Lietuvoje, H.Purcellio operą „Didonė ir Enėjas“ įrašęs į savo repertuarą. Mūsų šalyje iki šiol buvo pristatytos tik koncertinės šio įstabaus, pasaulio teatro scenose nuolat statomo veikalo versijos.

„Didonės ir Enėjo“ premjera Klaipėdos muzikiniame teatre (Danės g. 19) – gegužės 28 d. 18.30 val. ir 29 d. 17 val. Bilietai – po 27, 32, 37, 62 litus.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų