Pereiti į pagrindinį turinį

Nori parduoti – skelbk akciją

2009-04-18 09:00
Nori parduoti – skelbk akciją
Nori parduoti – skelbk akciją / Darius Babicko nuotr. Vytas Zabilius

Prekybininkai skelbiamais išpardavimais užkrėtė nekilnojamojo turto statytojus. Pamatę, kad gerokai nupigintos vartojimo prekės sutraukia minias pirkėjų, būsto pardavėjai irgi pamėgino išbandyti šį metodą.

Džiaugiasi išaugusiu lankomumu

"Šiais laikais nepaskelbęs akcijos nieko neparduosi. Ne paslaptis, kad žmonės ieško tik tų prekių, kurioms pasiūlomos nuolaidos. Jeigu siūloma prekė nepakankamai nupiginama, ji ir lieka nenupirkta. Mes taip pat prisitaikome prie rinkos dėsnių, nes norime parduoti savo prekę", – neslėpė bendrovės "MG Valda" rinkodaros projektų vadovė Ieva Balkevičiūtė.

"MG Valda" šios savaitės viduryje paskelbė, kad perpus sumažina Šiaurės miestelyje pastatyto gyvenamojo komplekso "North Star" butų kainas.

Bendrovės atstovai iš pradžių pranešė, kad tokiai rinkodaros kampanijai didžiausią įtaką turėjo patirtis kaimynėje Latvijoje, tačiau kartu pripažino, jog žodis "akcija" pirkėjus veikia kone magiškai.

"MG Valda" Latvijoje irgi yra pastačiusi gyvenamųjų namų. Ūkio nuosmukis ten prasidėjo anksčiau nei Lietuvoje, tad būsto pardavėjai kainas mažino neskubėdami. Toks žingsnis rezultato nedavė, todėl Lietuvoje nutarta nesiterlioti – pasiūlyti išties didelę nuolaidą.

Paklausta, ar jau pajuto akcijos naudą, I.Balkevičiūtė džiaugėsi tokiu žingsniu. "Interneto puslapio lankomumas toks, kokio nebuvo net projekto pradžioje, kai rinkoje buvo būsto pirkimo bumas. Manau, žmonių susidomėjimas bus rekordinis", – kalbėjo "MG Valdos" atstovė.

Jis taip pat sakė, kad pardavėjai sulaukia ir daug skambučių, o kai kurie žmonės jau linkę derėtis dėl konkrečių turto pirkimo sąlygų.

Nuostolio vis tiek nepatirs

Iškart po pranešimo apie perpus sumažintas butų kainas, internete pasirodė tuo abejojančių žinučių. I.Balkevičiūtė suskubo paaiškinti, kad butų kainos nebuvo nuolat kaitaliojamos. Nuo pat projekto pradžios buvo skelbtos tos pačios kainos. Ir tik per akciją pardavėjų interneto tinklalapyje buvo paskelbtos naujosios.

"Pažymėjome, kurie butai atpiginami pusiau. Suprantama, visiems suteikti 50 proc. nuolaidos negalime, tačiau 20–30 proc. kaina sumažinta visam parduodamam būstui", – sakė I.Balkevičiūtė.

Kaip skelbiama, perpus nupiginti tik keturi butai. Statytojų atstovė prisipažino, kad ir tokia didelė nuolaida investuotojams nebus nuostolinga.

Pasirinkimo gali nebelikti

Iki šiol būsto pirkėjams vilioti pardavėjai pasitelkdavo ne nuolaidas, bet įvairias dovanas, pagalbą gaunant kreditus. Gyvenamųjų namų statytojai skelbdavo atvirų durų dienas, rengdavo šventes.

Dažnas pardavėjas dar neatsisakė tokių akcijų, tačiau mėgina dar labiau prisivilioti pirkėjus. Antai bendrovės "Veikmė" pardavimo vadybininkai į pagalbą pasitelkė bankų konsultantus ir kartu pirkėjų siūlomuose butuose lauks kiekvieną balandžio ir gegužės šeštadienį. Taip bus mėginama pateikti klientui priimtiniausią būsto finansavimo modelį.

"Bet kokios akcijos pirkėjų sąmonei daro nemažą įtaką. Čia – kaip ir bet kokių prekių išpardavimas. Jeigu paskelbiama, kad drabužių, avalynės ar automobilių kainos mažinamos pusiau, pardavėjai tikrai sulaukia nemažo būrio pirkėjų. Nauda tokiu atveju abipusė", – sakė nekilnojamojo turto bendrovės "Ober-Haus" vadovas Vytas Zabilius.

"Ober-Haus" klientams taip pat rengia atvirų durų dienas – jos sulaukia nemažo dėmesio. V.Zabilius paminėjo projektą "Verkių namai". Jame buvo likę neparduota 12 butų. Paskelbus akciją, per kurią buvo mažinama turto kaina, net 8 butai sulaukė pirkėjų.

"Iš šalies atrodytų, kad būsto pasiūla didžiulė. Tačiau išties kokybiškų nėra daug. Per akcijas juos pardavus, liks ne itin didelis pasirinkimas. Juk artimiausiu metu kokybiško ir patrauklaus būsto statybų nenusimato, mažiausiai metus nauji projektai nebus plėtojami", – kalbėjo V.Zabilius.

Paklaustas, ar išties statytojai linkę sumažinti būsto kainas, ar tik skelbiasi tą darantys, nekilnojamojo turto ekspertas tvirtino, jog pirkėjai labai greitai pajunta nesąžiningus veiksmus. Tad pardavėjai iš tiesų priversti daryti nuolaidas, o ne tik apie jas kalbėti.

"Kantriausi pirkėjai gali dar laukti. Kainos dar tikrai kris. Bet neaišku, kokie butai liks rinkoje. Naujų butų tikrai gali nelikti, nebent pajudės antrinė rinka. Tačiau žvelgiant į naujos statybos objektus, patys statytojai šiandien tikrai gali pasiūlyti mažesnes kainas nei perpardavėjai. Nebent tokie privatūs asmenys būna banko smarkiai priremti prie sienos ir neturi kitos išeities, kaip parduoti būtą nuostolingai", – sakė V.Zabilius.

Jis dar kartą pakartojo, jog dabartinė padėtis labai palanki pirkėjams, bet nepalanki pardavėjams. Paprašytas konsultacijų, "Ober-Haus" vadovas pardavėjams visuomet pataria palaukti bent dvejus metus ir neparduoti turto. Suprantama, jeigu yra galimybė laukti. Šiandien tokias galimybes turi labai nedaug statytojų. Dažniausiai juos smaugia trumpalaikiai kreditai, bankai nebelinkę atidėti mokėjimų.


Greitai pajunta atgarsius

Jūratė Gumuliauskienė

"Swedbank" Finansavimo departamento direktorė

Negalima sakyti, kad domėjimasis būsto paskolomis visiškai kritęs. Šiuo metu galimybe gauti kreditus domimasi nemažai, ypač kai naujo būsto pasiūla gana didelė. Pastebėjome, kad vos kuri nekilnojamojo turto bendrovė plačiau pareklamuoja parduodamus butus, padaugėja ir banke besiteiraujančių apie galimybę gauti kreditą tam turtui įsigyti. Žmonės reaguoja, kai būsto pardavėjai pateikia detalesnę informaciją apie pirkimo sąlygas, su partneriais bankais pasiūlo specialias sąlygas.

Manau, kad reklamos akcijos pirkėjams naudingos. Per akcijas suteikiama galbūt didesnė galimybė pasidomėti turtu, galutine jo kaina. Žmonės išsiaiškina savo finansines galimybes. Nauda įvairiapusė.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų