Pietietiškas kriminalinis pasaulis
Akivaizdu, jog tema apie JAV institucijų karą su Pietų Amerikos narkotikų karteliais jau sunkiai ką nustebinsi – ši pastaruosius keletą dešimtmečių Holivudo projektuose gana ir taip dažnai aptinkama. Tokiam postūmiui galbūt reikšmės turėjo tiek kino ekranuose rodytų filmų sėkmė, tiek pasaulinis televizijos projektų pripažinimas. Ryškiausiais pavyzdžiais turbūt būtų galima laikyti tokias daugeliui žinomas juostas kaip „Narkotikų kelias“ (angl. „Traffic“) ir serialus „Bręstantis blogis“ (angl. „Breaking Bad“) ar „Narkotikų prekeiviai“ (angl. „Narcos“) apie legendinį Kolumbijos narkobaroną Pablo Escobarą.
Prieš trejus metus režisierius Denisas Villeneuve‘as padovanojo pirmąją „Sicario“ dalį, sugebėdamas pažvelgti į tos pačios kovos tematiką tarp JAV valdžios ir narkotikų kartelio kitaip – šiurkščiai ir purvinai. Visgi nusprendęs pasitraukti, jis savo vietą kurti tęsinį užleido italų režisieriui Stefano Sollimai, kuris nėra svetimas kriminaliniam kino pasauliui. S.Sollimos režisūros įrašuose puikuojasi kūriniai apie italų mafijos pasaulį, tad ir nusikaltėliai iš Pietų Amerikos „Sicario“ tęsinyje „Kartelių karai“ režisieriui sunkumų nesukėlė.
Nauji pavojai
Narkotikų karą JAV ir Meksikos pasienyje „Sicario“ tęsinyje keičia nauja grėsmė iš Pietų Amerikos glūdumos. Narkotikų karteliai atrado naują pajamų šaltinį: už atlygį jie padeda į JAV teritoriją prasmukti džihado kovotojams.
JAV pareigūnai ir vėl kreipiasi į specialųjį agentą Mattą Graverį, kuris prisidėti pasiūlo ir paslaptingajam Alechandro. Jie sugalvoja inscenizuoti karą tarp kartelių pagrobdami vieno iš narkotikų kartelio boso dukterį, o visas įdomumas prasideda, kai jų planas nepavyksta.
Daugiau veiksmo
„Sicario“ tęsinyje narkotikus keičia terorizmas, o moralės normas paminantį JAV pareigūnų elgesį – dar žiauresni jų sprendimai, keliantys nepatogius klausimus apie nužmogėjimą. Visa tai puikiai atspindi ir žiniasklaidoje dažnai akcentuojamas JAV kamuojančias problemas.
Visai kaip ir realybėje, taip ir čia policijos pareigūnai kaltinami dėl žiauraus elgesio su prasikaltusiaisiais, o stebint juostos veiksmą mintyse norom nenorom kils klausimas, kur ta JAV prezidento žadėta Meksikos siena.
Pirmoje dalyje filmas akcentavo pačios pareigūnų darbo metodikos principus ir uždavė netiesioginius klausimus, paliečiančius valstybės valdžiai dirbančiųjų moralės normas. Ar kova su nusikaltėliais turi atitikti taisykles? Ar būtina sužvėrėti iki tokio paties lygio, norint juos nugalėti?
Pirmoje juostoje radę atsakymus, būkite ramūs, o neradusiems kriminaliniame tęsinyje užuominų į juos gausu nebus. Jų vietą užims visa, kas būdinga klasikiniam trileriui – įtampa, adrenalinas ir veiksmas.
Vienu mažiau
Ankstesnėje dalyje su kovos prieš kriminalinį pasaulį keliais žiūrovą pažindino aktorė Emily Blunt. Jai pasitraukus, visą chaosą pažaboti turės aktoriai Joshas Brolinas ir Benicio del Toro, kurie jau yra įpratę vaidinti tokio žanro filmuose. Išskirtinio dėmesio šįkart vertas būtent B. del Toro, kurio stiprus įsikūnijimas į Alechandro personažą pavertė jį viena stipriausių abiejų filmo dalių pusių. Tarp protagonisto ir antagonisto besiblaškantis Alechandro šį kartą bus priverstas rimčiau pergalvoti savo vertybes ir nuspręsti, kieno pusę pasirinkti.
Neviršyti lūkesčiai
Kad ir kaip norėtųsi, nuolatinio „Sicario“ tęsinio lyginimo su pirmąją juostos dalimi išvengti nepavyks. Režisieriui D.Villeneuve’ui kartu su kūrybine komanda pirmajame filme kriminalinės įtampos kartelę užkėlus gana aukštai, panašu, kad antrajai „Sicario“ juostai jos pasiekti nepavyks.
Nukentėjusią kūrinio istoriją bus bandoma kompensuoti veiksmo kiekiu, kuris gali kiek išbalansuoti siužetą.
Vis dėlto, filmą ir vėl gelbės meistriški operatoriaus bei kompozitoriaus darbai.
Kino premjeros
Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje – nuo birželio 29 d.
„Slaptasis agentas Maksas“
Maksas – keturkojis policijos pareigūnas, kolegų pagarbą užsitarnavęs atsidavimu darbui. Kadangi rotveileris Maksas yra vienas pavyzdingiausių pareigūnų visoje nuovadoje, jam paskiriama naujausia byla – surasti pavogtą retos pandų rūšies jauniklį. Makso porininku paskiriamas detektyvas Frenkas, ir nusikaltimo pėdsakais sekdami jie atsiduria Las Vegase, kur vyksta vienas prestižiškiausių šunų konkursų pasaulyje. Pasitaikius išskirtinei priedangos galimybei Maksas apsimeta parodiniu šunimi ir infiltruojasi į patį konkurso sūkurį, o pasinaudoję tokiomis aplinkybėmis pareigūnai ima spausti nusikaltėlius į kampą.
„Papuolei!“
Penki suaugę vyrai ir kartu geriausi draugai kiekvieną gegužės mėnesį žaidžia gaudynių. Taip, pačių paprasčiausių gaudynių, kai turi paliesti kitą žmogų užklupęs jį netikėtai ir sprukti, kol jis nepalietė tavęs. Tokią tradiciją geriausi draugai tęsia jau trisdešimt metų ir panašu, kad jie net nesiruošia subręsti. Vienas iš draugų penketuko – Džeris – yra gaudynių asas. Džeris per visus tris dešimtmečius vienintelis iš grupės sugebėjo išvengti visų spąstų. Tačiau šių metų gegužę vyks jo vestuvės. Kitaip tariant – puiki proga likusiems keturiems užklupti Džerį nepasiruošusį.
„Paveldėtas“
Kino studija „A24“ pristato naujausią savo filmą „Paveldėtas“, kuris jau dabar vadinamas beprotiškiausia siaubo juosta per pastarąjį dešimtmetį ir panašu, kad ji nustebins ne tik siaubo gausa, bet ir pačia siaubo idėja. Sulaukusi garbaus amžiaus miršta valdinga Grehemų giminės motina Elena. Jos dukters Anės šeima keistomis aplinkybėmis ima atskleisti vis daugiau baugių giminės istorijos paslapčių. Naujų, kraupių atradimų akivaizdoje sutrikusi ir išsigandusi Anė bando ieškoti logikos ir išsaugoti šeimą. Tačiau giminę persekiojantis prakeiksmas jos taip lengvai nepaleis.
Naujausi komentarai