Didžiausias Lietuvos podiumo renginys – festivalis "Mados infekcija", nugriaudėjęs Vilniaus Šiuolaikinio meno centre, šiemet pasižymėjo keliais aspektais. Ne, kalba ne apie bilietus, kainavusius iki 200 litų, ir galbūt dėl šios merkantiliškos priežasties sumažėjusį žiūrovų skaičių.
Svarbiausia, kad, peržiūrėjus demonstruotas kolekcijas, klausimas, kaip vilkės lietuviai iki kitos "Mados infekcijos", kaip visada, liko be konkretaus atsakymo. Bet "Mados infekcija" juk ne gerųjų patarimų vakarėlis, o mados šou. Ne detalės, o dvasia, ponios ir ponai. Jei tiksliau – revoliucinė dvasia (nors revoliucingais atradimais šiemetė "Infekcija" nesublizgėjo.) Ir vis dėlto mada nori, prašosi, reikalauja būti pritaikoma. Antraip kam ji iš viso reikalinga?
Iš dalies į klausimą apie pragmatiškas vartotojiškas tendencijas atsakė nebent Sandra Straukaitė, patikinusi, kad jos devizas – nurodyti, ne ką dėvėti, o kaip dėvėti. Na, ir kaip gi dėvėti ryškias pūstas plačkelnes, šmėžuojančias iš po lengvo trumpo sijonėlio? Žinoma, kad išdidžiai. Arba, vienas variantų, – festivalio naujokų Dainiaus Bendiko ir Beno Staškausko kolekcija su chaki spalvos militaristiniais motyvais ir dujokaukėmis. Prieš pasaulinę taršą – narsiai!
O dalykiška moteris, be abejo, privalės užsidėti akinius nuo saulės.
Dizainerių Seržo Gandžumiano, Ramunės Strazdaitės, Gabrielės Januškevičiūtės, Jolantos Rimkutės ir Ievos Ševiakovaitės iniciatyva sukurtas prekės ženklas „Swan Pharmaceutics” pristatė kolekciją šiuolaikinei, veikliai, ambicingai miesto moteriai. Ir juodi akiniai buvo, kaip reikėjo spėti, neatsiejama ambicingosios damos garderobo dalis. Kaip ir taliją diržu suveržiantis lietpaltis, kaip gi be jo.
Kai pasaulio dizaineriai šaukia, kad nuo slogių krizės nuotaikų mus išgelbės skaidrios spalvos, "Mados infekcijos" kūrėjai siūlė neapgaudinėti savęs. Ant podiumo vyravusios spalvos dažniausiai buvo blausiai žemiškos: lietaus, tamsos, jūros, žolės, samanų, molžemio, smėlio, dumblo, pelenų, rūko. Ryškesnė ir gaivesnė spalva – elektrinė, raudona, ciklameno, apelsino, aukso – pražįsdavo gerokai rečiau.
Tendencijos gana aiškios: lietuviška mada turi kilti iš pačių mentaliteto gelmių!
Naujausi komentarai