Kairiųjų pažiūrų režisierius, kuriam kitą mėnesį sueis 80 metų, ir anksčiau garsėjo kaip menininkas, kuriam rūpi gyvenimo pažeminti ir paniekinti žmonės.
Jo juosta, laimėjusi aukščiausią Kanų festivalio apdovanojimą, pasakoja apie staliaus Danielio Bleiko kafkiškas pastangas po patirto širdies smūgio gauti Britanijoje jam priklausančias socialines išmokas.
Danielius Bleikas, kurį suvaidino Dave'as Johnsas (Deivas Džonsas), pats užpultas bėdų susidraugauja su jauna vieniša motina, auginančia du vaikus, kuri buvo nubausta už tai, kad pasirodė per vėlai socialinės rūpybos centre, todėl liko be pinigų maistui.
Prestižinis apdovanojimas britų kino meno veteranui buvo visiškai netikėtas, mat favoritais laimėti buvo laikoma linksma vokiška komedija „Tonis Erdmanas“ (Toni Erdmann), kurią pastatė Berlyne gyvenanti Maren Ade (Maren Adė), taip pat amerikietiško nepriklausomo kino legendos Jimo Jarmuscho (Džimo Džarmušo) kūrinys „Patersonas“ (Paterson).
„Turime suteikti vilties žinią – turime sakyti, kad įmanomas kitas pasaulis“, – atsiimdamas apdovanojimą sakė K.Loachas.
Režisierius festivalio metu žurnalistams sakė, jog „labiausiai pažeidžiamiems žmonėms sakoma, kad jų skurdas yra jų pačių yda“.
Po šios nelauktos sėkmės K.Loachas prisijungė prie elitinio režisierių, dukart tapusių „Auksinės palmės šakelės“ laureatais, klubo, kuriam taip pat priklauso broliai Lucas ir Jeanas-Pierre'as Dardenne'ai (Liukas ir Žanas Pjeras Dardenai) bei Emiras Kusturica.
Kanų festivalio „Didįjį prizą“ namo išsiveš 27 metų kanadiečių režisierius vunderkindas Xavier Dolanas (Ksavjė Dolanui) už temperamentingą šeimos dramą „Tai tik pasaulio pabaiga“ (Juste la fin du monde), kurioje vadina pirmojo ryškumo prancūzų žvaigždės, negailestinai išpeiktos kritikų.
Britanijai taip pat atiteko Žiuri prizas, kuris buvo skirtas Andreai Arnold (Andrėjai Arnold) už energija trykštančią juostą „Amerikietiška meilutė“ (American Honey) apie socialiai nuskriaustus jaunuolius, kurie verčiasi nuo durų prie durų pardavinėdami laikraščius.
Šiame filme, kuriame netrūksta marihuanos rūkymo, alkoholio ir įsimylėjimų, vaidmenį atliko Shia LaBeoufas (Šaja LaBafas).
Geriausio režisieriaus apdovanojimą pasidalijo rumunų režisierius Cristianas Mungiu (Kristianas Munžiju) ir prancūzų kūrėjas Olivier Assayas (Olivjė Asajas).
C.Mungiu, kuris „Auksinę palmės šakelę“ yra pelnęs 2007 metais, buvo apdovanotas už juostą „Abitūra“ (Bacalaureat) apie tėvo dilemą dėl to, kaip išmokslinti dukrą, kad ji gautų stipendiją studijuoti Britanijos universitete ir galėtų ištrūkti iš korumpuotos Rumunijos.
O.Assayas prizas teko už juostą „Asmeninė pirkėja“ (Personal Shopper), kurioje nusifilmavo Holivudo žvaigždė Kristen Stewart (Kristen Stiuart). Kritikams šis fantastinis trileris susižavėjimo nesukėlė ir buvo skandalingai nušvilptas.
Irano kino žvaigždė Shahabas Hosseini (Šahabas Hoseinis) laimėjo geriausio aktoriaus apdovanojimą už vyro, kurį sukrėtė žmonos užpuolimas, vaidmenį juostoje „Komivojažierius“ (Forushande).
„Šis prizas priklauso mano tautai, ir aš jį atiduodu jiems iš visos širdies“, – sakė 42 metų aktorius, kuris yra laimėjęs „Auksinį obuolį“ už vaidmenį 2011 metų filme „Išsiskyrimas“ (Jodai-e Nader az Simin). Abi šias juostas režisavo Irano kino meistras Asgharas Farhadi (Asgaras Farhadis).
Filipinų muilo operų žvaigždė Jaclyn Jose (Žaklin Chosė) laimėjo geriausios aktorės vaidmenį už pakeriantį motinos, kuri norėdama pragyventi yra priversta pardavinėti narkotikus, vaidmenį juostoje „Ma' Rosa“.
Užlipusi ant scenos pasiimti apdovanojimo ašarų netramdanti Jose sakė, kad ją „taip nustebino“ sprendimas apdovanoti ją už vaidmenį juostoje, kurią pastatė režisierius Brillante Mendoza (Briljantė Mendosa).
Po beveik dviejų savaičių žvaigždžių mirgėjimo ir skandalų, ir keleto jaudinančių filmų, pademonstruotų svarbiausioje pasaulio kino mugėje, „Auksinės palmės šakelės“ laureatą iš 21 juostos rinko vertinimo komisija iš devynių įžymybių, kurioms vadovavo „Pašėlusio Makso“ (Mad Max) kūrėjas George‘as Milleris (Džordžas Mileris).
„Bendrai tai buvo labai nuviliantys Kanai“, – sakė Toddas McCarthy (Todas Makartis) iš žurnalo „The Hollywood Reporter“.
„Tik du ar trys konkursinės programos filmai iš 15, kuriuos mačiau, buvo tikrai verti kelionės“, – sakė jis, paminėdamas „Tonį Erdmaną“ ir „Abitūrą“.
Paralelinės festivalio programos „Ypatingojo žvilgsnio“ („Un Certain Regard“) pagrindinis apdovanojimas šeštadienį atiteko nespalvotam suomių filmui apie boksą „Laimingiausia Olės Makio gyvenimo diena“ (Hymyilevä mies), kuris pasakoja apie įvykius prieš 1962 metų dvikovą tarp O.Maki ir amerikiečio Davey Moore‘o (Deivio Muro).
Praėjusiais metais Kanų pagrindinis prizas irgi netikėtai atiteko Prancūzijos režisieriui Jacques'ui Audiard'ui (Žakui Odjarui) dramą „Dypanas“ (Dheepan) sunkią traumuotų pabėgėlių iš Šri Lankos, siekiančių pradėti gyventi iš naujo, dalią.
Naujausi komentarai