Komisijoje šį vakarą – muzikos apžvalgininkas Ramūnas Zilnys, LRT OPUS direktorius Darius Užkuraitis, operos solistė Nomeda Kazlaus ir muzikos prodiuseris Gediminas Zujus.
Pirmoji scenoje pasirodė Ieva Zasimauskaitė, su lyrišku lietuvių kompozitoriaus Ąžuolo Paulausko kūriniu „You saved me“.
Pristačiusi patobulintą dainos aranžuotę atlikėja sulaukė Dariaus Užkuraičio komplimentų. „Jūsų balsas labai gražiai dera su akustiniais instrumentais, ši aranžuotė labai gražiai nuskambėjo šį vakarą. Jūsų fantastiškas, nuostabus balsas, norėčiau jį girdėti dažniau ir ne tik „Eurovizijoje“, – sakė jis.
Tiesa, kiti komisijos nariai pastebėjo, kad Ieva į sceną lipo sirgdama. „Vertinu Ievą, tačiau šiandien liga girdisi balse, yra intonacinių problemų, trūksta jėgos ir įtaigos, bet tai žmogiška ir natūralu, tai tik įrodo, kad balsas – gyvas instrumentas. Linkiu greičiau pasveikti“, – kalbėjo operos solistė N. Kazlaus.
Antrieji į sceną lipo grupės „E.G.O.“ vaikinai, jie atliko dainą „My story“.
Komisija gyrė kauniečius už ryškų patobulėjimą nuo praėjusių metų atrankos, tačiau turėjo ir pastabų. Pasak D. Užkuraičio, daina nebloga, pataikanti į šiuolaikinę popmuziką, tačiau galbūt tai ir yra didysis dainos minusas? „Eurovizijos“ eksperto nuomone, už tokias dainas balsuoja didžiųjų šalių fanai, o už Lietuvą, kai mes parodome kažką ypatingesnio.
Jam pritarė ir Gediminas Zujus: „Daina eurovizinė, atitinka standartus, bet jūs vis kartojate tą patį, neturite kontrastų, bangų įvairovės. Jei pasidalinę tą dainą trise vystumėte nuo ramesnio iki trankesnio atlikimo, ji suskambėtų visai kitaip.“
Trečioji į sceną ryžtingai žengė Greta Zazza, lydima šokėjų. Ji atliko dainą „Like I love you“.
Kaip ir praėjusiose laidose, komisija negailėjo komplimentų jaunajai atlikėjai. Pasak R. Zilnio, Greta Zazza yra vienas iš geriausių pavyzdžių, ką gali padaryti „Eurovizijos“ atranka. Jos vardas turbūt anksčiau niekam nieko nesakė, o dabar labai akivaizdu, kad turime realią pretendentę eiti į finalą. Muzikos apžvalgininko teigimu, mes neturime lietuviškosios Rihannos ir Greta tikrai gali užimti šią vietą.
Greta Zazza sulaukė intriguojančio patarimo iš N. Kazlaus: „Man netgi labiau patiko Greta negu jos vyrukai, ryškus balsas, jaučiatės kaip žuvis vandenyje. Tą rankų teatrą galite pratęsti, tai labai gerai žiūrisi ekrane. Norėčiau patarti jums paieškoti ne tik vokalinių garsų, padarykite kažką tokio, kas būtų seksualu.“
Bene daugiausiai dėmesio sulaukianti ekscentriškoji Lolita Zero šį kartą scenoje pasirodė su dar labiau apsinuoginusiais šokėjais. Tiesa, šį kartą kūrinys „Get Frighten“ sulaukė ir kritikos strėlių.
Pasak N. Kazlaus, Lolitos tikrai negalime lyginti nei su Conchita Wurst nei su Verka Serdučka. Operos solistė patarė daugiau investuoti į sceninį įvaizdį. „Norėtųsi, kad jūsų rūbai būtų prabangūs, ragai aptraukti aksomu. Dabar matome pigias medžiagas, kurios kelia tam tikras mintis“, – sakė ji.
„Eurovizijos“ atrankų simboliu jau tapusi Aistė Pilvelytė dar kartą žiūrovų teismui pristatė savo kūrinį „I'm like a wolf“.
Pasak komisijos veterano D. Užkuraičio, Aistė taip pat yra labai rimta pretendentė į finalą ar net dar daugiau. „Aistė mane įtikina savo dainos pateikimu, aišku, visada yra pavojus „perspausti“. Nereikia stengtis kažką vaidinti, jei jauti dainą, tiesiog būk toje rolėje. Tai laba rimta paraiška labai aukštiems tikslams“ – kalbėjo jis.
Apie riziką „perspausti“ užsiminė ir R. Zilnys: „Žmonėms sunku suprasti jus šiame vaidmenyje, vienintelis dažnai skambantis priekaištas viešojoje erdvėje – mimikos, „perspaudimas“. Svarbu stengtis, kad ta drama nevirstų gąsdinančiu dalyku. Tai absoliučiai vienintelė kliūtis, kuri gali jums sutrukdyti“.
Edgaras Lubys atliko dainą „Could it be?“, tiesa, šį kartą atsisakė daug dėmesio sulaukusio „robotuko“ šokio.
Pasak R. Zilnio, atlikėjo įvaizdžiui trūko paaiškinimo: „Jeigu mėlyni smilkiniai yra kažkoks simbolis, aš Edgaro vietoje jį paaiškinčiau. Edgaras yra perkandęs tokią tiesą, kad nereikia bijoti atrodyti keistai. Yra riba atrodyti ne keistai, o juokingai, praėjusį kartą balansavote ant tos ribos, o šiandien man kūrinys atrodo sėkmingiau atliktas“.
N. Kazlaus atlikėją gyrė už intonavimą. Operos solistė prisipažino Barselonoje stebėjusi ispaniškąjį finalą, ten tokios keistos, elektroninio skambesio dainos buvo palankiai vertinamos, tačiau įdomu, kaip Edgarą vertins Lietuvos žiūrovai.
Antradienio vakarą ant scenos lipo ir Sasha Song su daina „Never felt like this before“.
„Ši daina – viena iš mano šių metų favoričių. Nors girdžiu jau septintą ar aštuntą kartą, ši daina man tikrai dar neatsibodo. Man patinka ir aranžuotė, ji labai gerai įsimenanti. Tokios šviesios dainos kartais šokteli aukštai eurovizinėje lentelėje“, – kalbėjo D. Užkuraitis.
R. Zilnio teigimu, ši daina – grynas pozityvas, skamba tarsi šuolio su kartimi ar pasaulio futbolo čempionato „nešamoji“ daina, pasak muzikos apžvalgininko, tai galėtų būti ir puikus garso takelis kokiam nors vasariškam produktui.
Gražvydas pasirodė su kūriniu „Paint the sky blue“.
Gediminui Zujui pasirodyme pritrūko dinamikos: „Tvarkingas pasirodymas, tvarkingas ritmas, tvarkingas atlikimas, tvarkinga intonacija ir tvarkingas kostiumas. Galbūt per daug tvarkinga? Norėtųsi truputį laisvės, tas įsistatymas į rėmus atrodo varžančiai. Galbūt stilistė ar choreografai patartų kaip galima pridėti vaizdo vystymo.“
Tuo tarpu D. Užkuraitis gyrė atlikėją, tačiau išsakė kritikos pačiam kūriniui: „Gražvydai, geriausia kas yra šiame pasirodyme, tai – jūs. Daina per daug standartinė ir nuspėjama. Gal jūs pats kuriate dainas? Kitais metais tikimės išgirsti jūsų autorinį kūrinį.“
Naujausi komentarai