Šiųmetėje Ženevos parodoje pristatę naujos kartos kompaktinės klasės "Toyotą Verso", prieš keletą savaičių surengė akistatą su vieninteliu dėl Europos automobilininkų simpatijų kovoti likusiu vienatūriu.
Meilė iš išskaičiavimo
Ligi šiol apie japonų šeiminius ratuočius esu išsaugojęs pačius šviesiausius prisiminimus. Didysis modelis "Avensis Verso" man atrodė beveik tobula kelionių priemonė. Mažasis "Yaris Verso" – baisus tarsi Kvazimodas, tačiau stebėtinai funkcionalus ir ekonomiškas. "Corolla Verso" buvo taip susukusi galvą, jog apskritai nedaug trūko, kad sulaužyčiau santuokos sakramentą su tuomet turėta "Renault Laguna".
Kaip turint tokias išankstines nuostatas dalyvauti pristatant naujos kartos vienatūrį? Kaip nepasiklysti emocijose ir norimo nesupainioti su esamu?
Sėdus prie naujojo "Toyotos Verso" (iš pavadinimo dingo priklausomybę kompaktinei klasei išduodantis vardas "Corolla") vairo, netrukus visos šios pseudo problemos buvo pamirštos. Kodėl? Veikiausiai todėl, kad šio automobilio konstruktoriai nusitaikė ne į vairuotojų emocijas, o į smegenis. "Verso" pasirinkęs žmogus niekada nepritrūks racionalių argumentų teisindamasis dėl savo pirkinio – mašinos salonas erdvus ir funkcionalus, ji puikiai valdoma, komplektuojama su ekonomiškais ir dinamiškais varikliais.
Flirtas su Europa
"Kurdami naująjį "Verso", mes pasirinkome tokius išorės dizaino sprendimus, kurie išreikštų sportinį stilių ir stabilumą, taip pat laikėmės naujos patogesnio vidaus koncepcijos, daug dėmesio skirdami detalėms. Siekėme užtikrinti aukštą komforto lygį ir universalumą. Tikimės, jog šias mūsų pastangas įvertins Europos pirkėjai. Naujasis "Verso" išsiskiria gausybe galimybių laikyti bagažą. Šiuo požiūriu tai itin universalus automobilis, galintis lengvai prisitaikyti prie savo šeimininko poreikių. Be to, patobulinome "Verso" valdymo ypatybes. Mūsų Europos inžinierių komandos padėjo optimaliai sureguliuoti automobilį, kad jis galėtų stabiliai ir tolygiai riedėti bet kuriuo Europos keliu", – pristatydamas mašiną dėstė "Verso" vyriausiasis inžinierius Masato Katsumata.
Japonų pasirinkta vadinamoji "lounge" dizaino koncepcija iš tiesų nusipelno pagyrimų. Tiek automobilio išorė, tiek interjeras atrodo šiuolaikiškai. Salone erdvu ir patogu, mašinos vidus lengvai transformuojamas pagal šeimininko poreikius. Sistema "Toyota Easy Flat-7" siūlo net 32 skirtingas sėdynių išdėstymo kombinacijas. Ši sistema pripažinta viena praktiškiausių ir universaliausių sėdynių konstrukcijų rinkoje. Naujajame "Verso" modelyje sistema "Easy Flat-7" buvo pritaikyta prie 30 mm pailgėjusios važiuoklės. Antros ir trečios eilės sėdynės lengvai valdomos, jų slankiojimo diapazonas platus, daug erdvės kojoms. Visiškai nulenkus sėdynes ir suformavus lygų pagrindą, naujojo vienatūrio bagažo skyrius pailgėja 185 mm (iki 1830 mm) ir paplatėja 240 mm (iki 1585 mm). Su visomis nulenktomis sėdynėmis bagažo skyrius padidėja nuo 63 iki 178 l. Tai geriausias rodiklis visame sektoriuje.
Skirtingai nei ankstesnio modelio, priekinių sėdynių pagrindas 20 mm pailgintas, todėl kojos nebekaba (naujasis "Toyota Verso" yra 70 mm ilgesnis (4440 mm) ir 20 mm platesnis (1790 mm); aukštis išliko toks pat – 1620 mm). Be to, 40 mm paaukštinus sėdimąją dalį pasiekti vairą patogiau bet kokio ūgio vairuotojui.
Ypač ergonomiška prie vairo pritraukta pavarų perjungimo sistema.
Prietaisų skydelyje cilindro formos spidometras ir tachometras įrengti taip, kad neblaškytų vairuotojo dėmesio ir išliktų jo regėjimo lauke.
Interjere dominuojančios spalvos puikiai suderintos, o apdailos medžiagos kuria kokybės įspūdį. Modeliuose, turinčiuose didžiulį panoraminį stogą, jautiesi beveik kaip kabriolete.
Dar viena maloni smulkmena – nuotolinio valdymo pulteliu atrakinus mašiną, šoniniuose veidrodėliuose įmontuotos lemputės apšviečia kelią šalia automobilio. Salone esančiame veidrodėlyje įmontuota (už papildomą mokestį) nedidelis ekranas, į kurį, įjungus atbulinę pavarą, perduodamas vaizdas už automobilio.
10 balų už valdymą
Beje, "Toyotą Verso" kūrusių dizainerių grupei vadovavo buvęs "Pininfarinos" meistras Elvio D'Aprile. Jo vizitine kortele laikomas superautomobilis "Ferrari 550 Maranello". Dirbdamas prie šio "Toyotos" projekto, italas itin daug dėmesio skyrė aerodinaminėms dizaino ypatybėms ir sugebėjo oro pasipriešinimo koeficientą sumažinti iki 0,295. Tai geriausias rezultatas šioje mašinų klasėje, be kita ko, garantuojantis mažesnį vėjo skleidžiamą triukšmą. "Toyotos" atstovai tikino, kad ir garso izoliacija šiame automobilyje yra geriausia iš visų kompaktinių vienatūrių.
Naujas "Verso" kėbulas pirmtaką lenkia standumu. Ilgesnė važiuoklė, didesnės priekinė ir užpakalinė tarpvėžės, patobulinta pakaba leidžia vienatūrį lengviau ir tiksliau valdyti. Stabilumu kelyje ir važiavimo komfortu jis gali lygintis su bet kuriuo lengvuoju automobiliu.
Naujajame "Verso" gausu patobulintos aktyviosios, pasyviosios ir pėsčiųjų saugos įrangos, kurią papildo itin tvirta smūgio energiją sugerianti kėbulo konstrukcija iš ypač tąsaus plieno. Japonai tikina, kad šis automobilis gaus maksimalų penkių žvaigždučių įvertinimą net ir susidūrimo testus atliekant pagal sugriežtintą "Euro NCAP" bandymų metodiką.
Taupesnis ir galingesnis
Gerą įspūdį paliko ir į bandytus "Verso" modelius montuojami varikliai. Visi jie turi vadinamąją technologiją "Toyota Optimal Drive", kuri iki 20 proc. padidina variklio galią ir 12 proc. sumažina degalų sąnaudas bei išskiriamo CO2 kiekį. Siūlomos penkios variklių versijos: 2,0 l darbinio tūrio 126 AG pajėgumo, D-4D 2,2 l 150 AG ir 77 AG turbodyzeliniai varikliai. Taip pat 1,6 ir 1,8 l benzininiai varikliai "Valvematic", galintys pasigirti vienais geriausių klasėje galios ir CO2 emisijos rodikliais. "Verso" siūlomas su nauja šešių laipsnių mechanine pavarų dėže.
Dar vienas svarbus dalykas, leidžiantis "Toyotai" optimistiškai planuoti ateitį – "Verso" gamybos vieta. Vienatūris surenkamas Turkijoje, Adapazario mieste, veikiančioje gamykloje "Toyota Motor Manufacturing". Siekdami užtikrinti norimą gamybos kokybę į šią įmonę japonai investavo daugiau nei 1 mlrd. eurų. Be to, gamyba Turkijoje leidžia išvengti finansinių nemalonumų dėl pastaruoju metu nuolat stiprėjusios jenos.
Naujausi komentarai