Dėl dviejų litų - kelionė į banką
Klaipėdiečiai skundžiasi esantys valdininkų vaikomi iš kabineto į kabinetą.
Norėdami gauti reikiamą dokumentą, nustatytą mokestį jie privalo sumokėti ne įstaigoje, o eiti į banką.
Tokia tvarka – įprasta valstybės tarnautojams, bet ne jų klientams. Pasivaikščiojimai iki banko skyriaus ir atgal atima ne tik brangaus laiko, bet ir papildomų išlaidų.
Su tokia „tvarka“ susiduria savivaldybės metrikacijos skyriaus klientai.
Už santuokos, ištuokos, mirties registravimą, vardo keitimą taikoma Vyriausybės patvirtinta valstybinė rinkliava. Jos mokėjimo ir grąžinimo taisyklės patvirtintos dar 2002 – ųjų gruodį.
Už reikiamą pažymą paprastai imamas 12, 15 ar 30 litų mokestis. Tačiau, pavyzdžiui, už akto įrašą reikia mokėti 2 litus.
„Gyventojams tai, be abejo, nepatogu. Dėl dviejų litų reikia eiti į artimiausią banko skyrių ir sumokėti mokestį. Kliento požiūriu neteisinga ir tai, kad dar tenka sumokėti bankui už paslaugas. Ten, kaip žinia, irgi imamas kelių litų mokestis“, - problemos neneigė Metrikacijos skyriaus vedėja Gražina Misevičienė.
Tačiau, anot jos, nieko pakeisti negalima.
„Apie tai buvo ne kartą kalbama su kolegomis iš kitų miestų. Mokesčių mokėjimo tvarką nustatė ne savivaldybė“, - aiškino pašnekovė.
Atidaryti skyrių ir priimti mokesčius čia pat, G.Misevičienės teigimu, nesutiks nė vienas bankas. Mat per dieną klientų nebūna labai daug.
Lietuvos vartotojų instituto prezidentė Zita Čeponytė nesutiko, kad išeities nėra.
„Įstaigos, kurios rūpinasi savo įvaizdžiu, turi suteikti galimybę rinktis, kur sumokėti mokesčius. Versdami mokėti per banką, valdininkai sutaupo lėšų, nes naujas darbuotojo etatas kainuotų brangiai“, - tikino Z.Čeponytė.
Pasak vartotojus ginančios institucijos vadovės, apie naudą žmogui galvojama paskiausiai.
„Valstybinės įstaigos nejaučia konkurencijos, todėl leidžia sau elgtis kaip tinkamos. Jos žino, kad gyventojai neturi pasirinkimo, todėl vis tiek ateis. Tačiau žmonės gali tam pasipriešinti. Visai neseniai gyventojai išsireikalavo, kad už komunalines paslaugas būtų galima atsiskaityti pačioje įmonėje, o ne banke. Bendrovėms neliko nieko kito, kaip paklusti“, - pasakojo Z.Čeponytė.
Anot jos, jeigu vartotojui nesuteikiama galimybė rinktis, pažeidžiamos jo teisės.
Naujausi komentarai