Jei 2013 metais „Vaikų linija“ galėjo atsiliepti į 1 iš 24 vaikų skambučių, pernai „Vaikų linija, klausau“ išgirdo jau 1 iš 4 pasikalbėti skambinusių vaikų. Siekdama toliau didinti teikiamos pagalbos prieinamumą ir išklausyti daugiau sunkumus išgyvenančių vaikų ir paauglių, „Vaikų linija“ ilgina darbo laiką – nuo šiol „Vaikų linijos“ konsultantai į skambučius atsilieps kasdien nuo 11 iki 23 val.
„Pastaraisiais metais pavyko padidinti „Vaikų linijos“ savanorių konsultantų komandą – šiuo metu jų turime daugiau nei 200. Vien per praėjusius metus paruošėme 74 naujus savanorius konsultantus, kurie visi įsipareigoja budėti po 300 valandų. Daugiau konsultantų gali dirbti daugiau valandų, atsiliepti į skambučius didesniu telefono linijų skaičiumi ir tai leidžia mums išklausyti daugiau skambinančių vaikų, – teigia „Vaikų linijos“ vadovas dr. Robertas Povilaitis. – Norėdami dar padidinti mūsų teikiamos emocinės paramos pasiekiamumą, nusprendėme pailginti „Vaikų linijos“ darbo laiką iki 23 valandos. Kovo mėnesį pabandėme dirbti ilgiau ir įsitikinome, kad tikrai nemažai paauglių vėlyvais vakarais nori pasikalbėti apie tai, kas jiems rūpi. Todėl nuo šiol dirbsime ilgiau.“
2016 metais „Vaikų linija“ atsiliepė į daugiau nei 150 tūkstančių vaikų ir paauglių skambučių – 14538 skambučiais daugiau nei 2015 metais. Taip pat „Vaikų linijos“ konsultantai atsakė į beveik pusantro tūkstančio vaikų laiškų internetu. „Vaikų linijos“ svetainėje esančiame diskusijų forume, ieškodami palaikymo ar norėdami pasidalinti patirtimi, vaikai ir paaugliai parašė daugiau nei 1400 įrašų jiems svarbiomis temomis.
Skambindami į „Vaikų liniją“, vaikai dažniausiai norėjo pasidalinti sunkumais dėl santykių su draugais, patyčių, santykių su tėvais, pasakojo apie patiriamą fizinę, emocinę prievartą, išgyvenamą baimę ir nerimą, vienišumą, ieškojo informacijos, susijusios su seksualumu ar lytiškumu, nerimavo dėl fizinės sveikatos. Laiškuose vaikai daugiausia rašė įvairiais su brendimu susijusiais klausimais, pasakojo apie savižalą, dalijosi nemaloniomis patirtimis internete, išgyveno dėl patiriamų patyčių, nesutarimų su tėvais ir bendraamžiais. Pernai daugiau nei tūkstantis paauglių telefonu ir daugiau nei šimtas laiškuose su „Vaikų linija“ dalijosi mintimis apie savižudybę.
„Skambinau į Vaikų liniją šiandien ir kalbėjau su viena iš Jūsų savanore, mes su ja prakalbėjom 72 min 18 sek. Ji buvo labai supratinga, mokėjo išklausyti ir labai gerai mane suprato. Bet mūsų pokalbis nutrūko. Tik norėjau jos atsiprašyti ir jai labai nuoširdžiai padėkoti. Ir, kad ji žinotų kad aš nemiriau, nenusižudžiau ar nukraujavau. Tiesiog mano telefonas išsikrovė. <...> Noriu, kad ji žinotų, kad man be galo padėjo tas pokalbis. Ir kad supratau, kad pagalbos aš galiu sulaukti ne tik iš šeimos ar giminių, bet iš visai nepažįstamų žmonių. <...> Ačiū jai ir visai Jūsų komandai – esat labai geri žmonės, turbūt geriausi“, – rašoma viename iš paauglių padėkos laiškų „Vaikų linijai“.
Išklausyti, palaikyti ir sustiprinti vis daugiau skambinančių ar rašančių vaikų bei paauglių „Vaikų linijai“ padeda kiekviena auka ir organizacijai skirta parama. Pernai 43 proc. lėšų „Vaikų linija“ gavo iš tarptautinių fondų ir programų, 33 proc. skyrė valstybė ir savivaldybės, 14 proc. sudarė verslo parama, 5 proc. paaukojo privatūs asmenys ir tiek pat – 5 proc. – „Vaikų linijos“ uždirbtos lėšos. Kviečiame visus, norinčius padėti išklausyti vaikus, palaikyti „Vaikų linijos“ veiklą, skiriant dalį savo gyventojų pajamų mokesčio – visa reikalinga informacija čia: https://goo.gl/Wnjl19.
Naujausi komentarai