Didinti ugdymą lietuvių kalba tautinių mažumų mokyklose siūlo atsisakant kitų pamokų Pereiti į pagrindinį turinį

Didinti ugdymą lietuvių kalba tautinių mažumų mokyklose siūlo atsisakant kitų pamokų

2025-03-03 11:39
BNS inf.

Naujuose Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos (ŠMSM) Bendrųjų ugdymo planų projektuose siūloma tautinių mažumų mokyklose leisti mažinti kai kurių dalykų pamokų skaičių pradinukams, kad susidarytų daugiau pamokų valstybinei lietuvių kalbai mokyti.

Didinti ugdymą lietuvių kalba tautinių mažumų mokyklose siūlo atsisakant kitų pamokų
Didinti ugdymą lietuvių kalba tautinių mažumų mokyklose siūlo atsisakant kitų pamokų / Ž. Gedvilos / BNS nuotr.

Kaip pirmadienį pranešė ministerija, projektai pateikti derinimui su suinteresuotomis šalimis, pastabų laukiama iki kovo 18 dienos.

Patvirtintais ugdymo planais bus remiamasi ateinančius dvejus mokslo metus. Mokyklos, vadovaudamosi bendrųjų ugdymo planų nuostatomis, pasirengs savo ugdymo planus.   

„Tautinių mažumų mokyklos, kaip ir mokyklos lietuvių mokomąja kalba, įgyvendina tą pačią lietuvių kalbos ir literatūros bendrąją programą, bet iki šiol pradiniame ugdyme pamokų skaičius šiam dalykui mokyti mokyklose tautinių mažumų kalbomis buvo mažesnis. Todėl dabar siūloma suvienodinti pamokų skaičių, tačiau nedidinti mokymosi krūvio mokiniams bei nemažinti gimtajai kalbai mokytis skiriamų pamokų skaičiaus“, – rašoma pranešime.

Anot ŠMSM, tokį sprendimą dėl pamokų perskirstymo savo nuožiūra galėtų priimti pati mokykla.

Tokiu būdu pamokų skaičius, skiriamas lietuvių kalbai ir literatūrai mokyti, būtų vienodas ir mokyklose tautinės mažumos kalbomis, ir mokyklose, kuriose mokoma lietuvių kalba.

Ministerija pabrėžia, kad skirti ne mažiau laiko lietuvių kalbai mokyti nei tautinės mažumos kalbai įpareigoja ir Švietimo įstatymas.

Bendrųjų ugdymo planų projekte taip pat siūloma labiau reguliuoti mokinių mokymosi krūvį, atsakingiau skirti namuose atliktinas užduotis, mokykloje stebėti ir koordinuotis, kiek skiriama namų darbų užduočių.

„Rekomenduojama, kad vidutinis laikas visų dalykų namų darbams atlikti pradinėse klasėse neturėtų viršyti 40 minučių per dieną, įskaitant skaitymo įgūdžių ugdymą, pagrindinio ugdymo pirmame koncentre – 60 minučių, pagrindinio ugdymo antrame koncentre ir viduriniame ugdyme – 120 minučių. Atsižvelgiant į individualius mokinių poreikius namų darbams skirtas laikas gali didėti, bet ne daugiau nei 20 proc. nurodyto laiko“, – rašoma projekte.

Kaip teigiama pranešime, pasiūlyta namų darbams atlikti skirto laiko viršutinė riba pagal skirtingas ugdymo programas yra orientacinė ir turėtų atkreipti mokytojų dėmesį į skiriamų užduočių tikslingumą, siūloma atsisakyti mažaverčių namų darbų užduočių, prasmingiau jas planuoti įvertinant bendrą visų skiriamų užduočių krūvį.

Projekte siūloma įtvirtinti įpareigojimą mokytojams po atsiskaitomųjų darbų teikti veiksmingą grįžtamąjį ryšį mokiniams, taip pat sudaryti sąlygas mokiniams ir tėvams, jeigu jie to pageidauja, susipažinti su atsiskaitomųjų darbų užduotimis ir jų vaikų atliktais darbais. 

ŠMSM teigimu, atnaujintos ir Bendrųjų ugdymo planų nuostatos, skirtos ugdymui ne mokyklos aplinkose organizuoti. Patikslintos ugdymo ne mokyklos aplinkoje organizavimo formos, reikalavimai, nustatantys išvykose mokinius lydinčių darbuotojų skaičių, ir kita.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra