„Seas“
Festivalis prasidėjo diskusija
Tarptautiniu seminaru-diskusija „Cityscape and Culture“ („Miestas ir kultūra“) vakar „Klaipėdos“ viešbutyje prasidėjo modernaus meno festivalis „Seas“ („Jūros“). Pasaulinėje „Seas“ premjeroje, kuri penkioms dienoms Klaipėdos laivų remonto įmonės teritoriją pavers eksperimentinio meno erdve, dalyvaus Baltijos ir Adrijos regionų menininkai.
Seminarą-diskusiją surengė tarptautinė organizacija „Intercult“, Klaipėdos miesto savivaldybė ir Klaipėdos universitetas. Pagrindinė renginio idėja - sutelkti architektus, menininkus, mokslininkus, administratorius ir kritiškai įvertinti menų poveikį miestui bei jo raidai.
Apie miesto ir kultūros komunikacijos galimybes, industrinių erdvių virsmą meno erdvėmis, kultūros procesų įtaką miesto ekonomikai seminare pranešimus skaitė ir diskutavo įvairių sričių Lietuvos, Lenkijos, Švedijos, Anglijos, Kroatijos, Olandijos atstovai.
Anot architekto ir miesto planuotojo Jakubo Ščepanskio iš Gdansko, buvusios industrinės erdvės – nebefunkcionuojantys fabrikai, malūnai, geležinkeliai - nėra nejudinamas, žmonių pamirštas ekonominis paveldas. Gdanskas – puikus pavyzdys, kaip industrija veikia miestą, keičia jo landšaftą. Du trečdalius poindustrinių erdvių savo idėjomis jau atgaivino menininkai.
Londono „Visiting Arts“ direktoriaus pavaduotojas Adam Jeanes sakė, jog anglams menininkams taip pat tenka įrodinėti, kodėl reikia paveikslus eksponuoti ne galerijoje, o gatvėje, o šokio festivalį rengti ne teatre, o miesto parke. „Kam menų festivalį rengti vidury nieko?“- stebisi funkcionieriai. Tačiau, pasak pranešėjo, tokio pobūdžio renginiai gali daryti didelę įtaką. „Labai gaila, bet menas negali pakeisti pasaulio. Tačiau menas gali padėti įsivaizduoti tuos pasikeitimus“,- sakė A.Jeanes, teigęs, jog menininkai sukuria miesto ekonomikai pridėtinę vertę, paskatina į įprastus dalykus pažvelgti kitu rakursu. Svečio teigimu, „Seas“ festivalio metu uosto erdvė laikinai bus paversta meno erdve. Tai – pirmas žingsnis negyvenamas poindustrines erdves „gydant“ meno terapija.
Deja, šiuos žodžius išgirdo tik trys diskusijoje dalyvavę Klaipėdos miesto politikai – Valdemaras Anužis, Vygantas Vareikis ir Vytautas Valevičius. Į renginį buvo kviesti ir valdžios atstovai, kritikuojantys idėją - buvusį Tabako fabriką atiduoti menininkams.
Vakar „Seas“ festivalio dalyviai – menininkų grupė iš Serbijos „Skart“ – užėmė Klaipėdos parodų rūmų salę, kurioje su Klaipėdos socialių šeimų vaikais surengė socialinę-meninę akciją „Mekanika popular“. Serbų menininkai vaikams pasiūlė piešti tema „Kaip galima keliauti vandeniu“. Vaikai galėjo fantazuoti ant popieriaus lapo pieštukais, dažais, ir projektuoti savo vizijas kompiuteriu. Kai kurias idėjas „Skart“ menininkai panaudos savo projekte, kuris vyks Laivų remonto įmonėje pastatytuose konteineriuose. Kitus piešinius vaikai ketina parduoti aukcione.
Vėlai vakare Klaipėdos piliavietėje, kuri simbolizavo uostamiesčio kūrybinių ištakų ir meninių ieškojimų pradžią, įvyko iškilmingas „Seas“ festivalio atidarymas. Jo režisierė Sonata Žižienė judesio, video instaliacijų, muzikos pagalba
pavaizdavo Baltijos ir Adrijos, jūros ir kranto, šiaurės ir pietų jungtį.
Naujausi komentarai