„Man labai gaila, kad iš programos bandoma padaryti tokią šiaudinę kaliausę, kuri kai kurių politikų turbūt bus naudojama rinkiminėje kampanijoje. Dėl to nukentės vaikai, kurių emocinio intelekto, emocinio ugdymo klausimas be galo svarbus“, – Žinių radijui ketvirtadienį sakė premjerė.
„Man gaila, kad kažkas išsitraukęs vieną subtemą iš labai svarbių temų – pirmosios pagalbos, psichotropinių medžiagų vartojimo, patyčių ir taip toliau, sugeba, ar nesugeba, nori programą kompromituoti kaip neva netinkamą“, – sakė ji.
Dėl to nukentės vaikai, kurių emocinio intelekto, emocinio ugdymo klausimas be galo svarbu.
Tėvų forumas kaltina Švietimo, mokslo ir sporto ministeriją, kad per pamokas bus skleidžiama LGBT propaganda, piktinasi, kad vaikai bus mokomi apie kontracepciją, o ne susilaikymą nuo lytinių santykių.
Advokatas Ignas Vėgėlė televizijos laidoje „Dėmesio centre“ teigė, kad vaikai šiose pamokose be kita ko bus mokomi „kaip tą kontraceptinę priemonę pasigaminti oraliniam seksui“.
Prezidentūra teigia, kad mokyklinės bendrojo ugdymo programos „neturi tapti politikavimo objektu“, o jei ugdymo programos turinys kelia abejonių, vertinti ir koreguoti jį turi atitinkamos srities specialistai, į šį procesą įtraukiant ir švietimo bei tėvų bendruomenes.
Anot jos, prielaidos bet kurios ugdymo programos kokybei – ugdymo programų įgyvendinimui tinkamai pasirengę mokytojai.
Tuo metu I. Šimonytės teigimu, tokiais pasisakymais „prezidentas labiau bando įtaikyti į tam tikras nuomones savo potencialiame elektorate“, nes nė vienai naujai programai nebūna pasiruošta idealiai.
„Tai dabar galima kišti galvą į smėlį ir laukti kol atsiras idealių, tobulų mokytojų, bet programa nėra nei kažkokia rigidiška, nei statiška, nei tiktai mokytojai turėtų tas pamokas vesti. Yra galimybė pasitelkti partnerius, pavyzdžiui, policijos pareigūnus, kurie ateitų papasakoti, nevyriausybinių organizacijų atstovus“, – sakė premjerė.
I. Šimonytės teigimu, ši programa „nenukrito iš dangaus“, buvo rengiama keletą metų, vyko diskusijos. Anot premjerės, šiuo metu manipuliuojama viešąja nuomone iš programos ištraukiant klausimus, susijusius su lytiškumu. I. Šimonytė pabrėžia, kad tai nėra lytiškumo ugdymo programa, joje yra daug gyvenimiškų temų.
„Neatsiribokime nuo tų problemų, kad vis dar turime nėščių paauglių ir situacijų, kurios akivaizdžiai rodo, kad ir šita tema būtina vaikus ugdyti ir gyvenimui paruošti. Pagrindinis tikslas šios programos ne lytiškumo ugdymas, o emocinio intelekto ugdymas ir pastanga spręsti tas problemas, su kuriomis susiduria vaikai mokykloje ir gyvenime, augdami – ir patyčių, psichotropinių medžiagų vartojimo, labai daug kalbama apie narkotikus, kiek vaikai pažeidžiami šiai pasiūlai“, – kalbėjo premjerė.
Kaip BNS informavo ŠMSM, gyvenimo įgūdžių pamoka yra nauja, bet jos turinys apima iki šiol mokyklose dėstytas aktualias moksleiviams temas, tokias kaip socialinis-emocinis ugdymas, psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo prevencija, patyčių ir smurto prevencija, savižudybių prevencija, lytiškumo ugdymas, sveikatos ugdymas, pirmoji pagalba, žmogaus sauga, kurių įgyvendinimui mokyklose trūko nuoseklumo ir tam skiriamo laiko.
Pagal programoje konkrečioms klasėms pateiktas temas mokytojai gali savarankiškai dėliotis pamokų turinį.
Programa įgyvendinama ne visa apimtimi: 1–4 klasėse ji dėstoma integruotai, 5, 7 klasėse vyksta po vieną savaitinę, o 9 klasėje – po vieną pamoką kas antrą savaitę.
Naujausi komentarai