„Buvo aviacinis incidentas ant pakilimo-tūpimo tako, jo metu mūsų „Spartan“ pagavo didelį vėjo gūsį ir nuokrypį, o nuokrypio metu buvo apgadintos kai kurios detalės“, – BNS šeštadienį sakė Karinių oro pajėgų (KOP) Aviacijos bazės viešųjų ryšių karininkė Ieva Gulbinienė.
Pasak jos, žmonės per incidentą nenukentėjo, o kokio sunkumo pažeidimai padaryti lėktuvui, aiškinamasi.
„Dabar vyksta tyrimas. (...) Orlaivis yra itališkas, ekspertai turi atvažiuoti ir nustatyti, koks yra pažeidimo laipsnis, ką reikia keisti, ką remontuoti. O mes patys to daryti negalime, turi būti sudaryta komisija“, – sakė Karinių oro pajėgų atstovė.
Apie sugadintą karinį transporto orlaivį „Spartan“ šeštadienį pranešė LNK Žinios.
Jų duomenimis, lėktuvui apgadintas vienas propeleris, sparno galas ir lėktuvo korpusas. Šiuo metu jis skristi negali.
„Orlaivis, aš manau, bus ateityje skraidantis. Bet, aišku, reikės ten atitinkamai pažiūrėti, turime įvertinti, kas įvyko. Turbūt gamintojo atstovus pasikviesime, kad kvalifikuotai įvertintų. Bet manau, kad lėktuvas, pirmine mano nuomone, bus skraidantis“, – sakė KOP štabo viršininkas pulkininkas Deivis Martusevičius.
Lėktuvas apgadintas dar prieš mėnesį, tačiau apie tai kariuomenės ir KOP vadovybė nutylėjo, visuomenei nepranešė.
Nors kariuomenės atstovai įvykį su lėktuvu linkę vadinti nereikšmingu įvykiu, civilinėje aviacijoje tokie atvejai, kai lėktuvas apgadinamas, vertinami kaip avarija.
Neoficialiomis LNK žiniomis, KOP liko vienas skraidantis „Spartan“. Pirmasis Lietuvą pasiekęs lėktuvas jau senokai stovi ant žemės ir naudojamas atsarginėms dalims.
Lietuvos karinės pajėgos tris transportinius lėktuvus „Spartan“ 2006 metais iš Italijos nupirko už 75 mln. eurų. Tai pagrindiniai ir vieninteliai KOP lėktuvai, jie skraidina karius į misijas, jais į užsienį keliauja ir prezidentai, premjerai.
Naujausi komentarai