„Turime profesinio rengimo centrą. Manau, visi, norintys dirbti šioje gamykloje, turės išmokti atlikti atitinkamas operacijas ir jie čia galės įsidarbinti“, – šnekėjo Kėdainių meras Valentinas Tamulis.
Pritraukti darbuotojų į gamyklas – iššūkis ir Lietuvos įmonėms, tačiau dviračių gamintojai sako turintys planą.
„Iš pradžių įdarbinome tiek darbuotojų, kiek reikėjo užtikrinti sklandų darbą, o dabar darbuotojai ateina per rekomendacijas. Vienas iš keturių dirbančiųjų buvo įdarbintas, nes darbą rekomendavo jau dirbantys kolegos“, – nurodė „Pon.Bike“ viceprezidentas Janco van der Heidenas.
Kėdainiai nuo seno vadinami agurkų miestu dėl čia esančių ilgamečių agurkų auginimo tradicijų, tačiau, ar dabar Kėdainiai virs dviračių miestu?
Aš manau, kad važiuojant su dviračiu agurką irgi galima valgyti.
Kėdainių meras, paklaustas, ar Kėdainiai nebeteks agurkų miesto statuso, atsakė: „Aš manau, kad važiuojant su dviračiu agurką irgi galima valgyti.“
Tačiau gaminant daug dviračių, ar bus, kur jais važiuoti? Pasak susisiekimo ministro, plečiamas dviračių takų tinklas didmiesčiuose.
„Esame dedikavę 100 mln. eurų investicijas didžiosioms savivaldybėms į dviračių takų ir infrastruktūros plėtrą. Vilniuje žingsnius matome, Kėdainiai susiplanavę aiškias investicijas, Šiauliai bus sujungti dviračių takais, Kaunas juda“, – aiškino susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Visgi problema su dviračių takais regionuose ir mažesniuose miestuose išlieka – kol kas valstybinio sprendimo nėra.
„Investicijos ten, kur galima automobilį pakeisti dviračiu. Jeigu mažesnis miestelis, tai 20 km nenuvažiuosime, viešasis transportas arba automobilis pirmiausia“, – teigė susisiekimo ministras.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Kėdainiuose pagaminti dviračiai neužsiliks Lietuvoje – daugiausiai jų bus išvežama į Vokietiją, Nyderlandus, Jungtines Valstijas.
„Investiciniam klimatui tai svarbus projektas. Jeigu gamybos investicijos ateina, vadinasi, čia saugu investuoti, yra darbuotojų, kurie gali dirbti“, – tvirtino ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė.
Ministerijos duomenimis, Lietuva jau dabar yra viena didžiausių dviračių gamintojų Europoje – pernai dviračių eksportas sudarė 1,5 procento viso Lietuvos eksporto.
„Dviračių šalis, vien dėl to, kad čia bus pagaminama beveik 450 tūkst. dviračių. Po kelių metų, jeigu pridėtume kitus gamintojus, lietuviai pagamins apie milijoną dviračių per metus. Tai įspūdingi skaičiai“, – kalbėjo M. Skuodis.
Pasak A. Armonaitės, besidžiaugiant naujomis investicijomis, Lietuvoje reikia nepalikti įmonių vienų „kapstytis smėlio dėžėje“.
„Ko reikia? Tai kelių dalykų – daugiau investicijų į saugumą, dinamiško verslo klimato, tiek apie mokestinę sistemą, kuri galėtų nekisti, mažiau šnekėti apie mokesčių kėlimą, daugiau stabilumo įnešti. Reikia talentų, žmonių. Reikia investuoti į profesinį lavinimą, aukštąsias mokyklas, partnerystę tarp įmonių“, – nurodė A. Armonaitė.
Statistikos duomenimis, pernai patvirtinti 53 projektai, kuriais per trejus metus planuojama sukurti per 4 tūkst. darbo vietų ir investuoti apie 200 mln. eurų į ilgalaikį turtą. Į Lietuvą žengia 25 naujos tarptautinės įmonės, o 28 šalyje veikiančios bendrovės planuoja plėstis.
Naujausi komentarai