Per dieną keliuose vidutiniškai dirba 121 žiemos kelių priežiūros mechanizmas. Tai beveik 4 kartus daugiau negu pernai. Pernai tuo pat metu per dieną keliuose dirbdavo maždaug 33 priežiūros mechanizmai.
Didesnio eismo intensyvumo keliai – Vilniaus pietinis aplinkkelis, Vilnius–Trakai, Vilnius–Maišiagala – šią žiemą prižiūrimi sustiprinta tvarka, o visą parą prižiūrimų svarbiausių Lietuvos kelių ilgis šiemet padidėjo 190 km. Tai reiškia, kad 24 val. per parą žiemos priežiūros mechanizmai dirba ne tik didžiausio eismo intensyvumo kelio Vilnius–Kaunas ruože Vilnius–Sitkūnai, tarptautinėje magistralėje „Via Baltica“ (iš viso apie 360 km), bet ir kelio atkarpoje nuo Kauno iki Klaipėdos.
Kituose šalies magistraliniuose keliuose žiemos kelių tarnybos budi, valo sniegą ir barsto slidumą mažinančias medžiagas nuo 4 val. iki 22 val. Daugumoje krašto kelių tarnybos budi, valo sniegą ir barsto slidumą mažinančias medžiagas nuo 6 val. iki 19 val.
80 proc. rajoninių kelių prižiūrimi pagal šių kelių III priežiūros lygį. Juose dirbama nuo 9 val. iki 18 val., t. y. valoma tik baigus tvarkyti magistralinius ir krašto kelius. Barstomi tik pavojingi šių kelių ruožai (stačios įkalnės, staigūs posūkiai) ir tik po stiprių lijundrų arba plikšalų. Eismas dėl ypač sudėtingų meteorologinių sąlygų juose gali nutrūkti ne ilgiau kaip 48 val.
Apie 1,5 tūkst. km rajoninių kelių, kuriuose eismo intensyvumas yra didesnis kaip 1 tūkst. automobilių per parą, prižiūrimi pagal šių kelių I priežiūros lygį. Kelių priežiūros tarnybos šiuose keliuose dirba nuo 6 val. iki 19 val. Eismas dėl ypač sudėtingų oro sąlygų juose gali nutrūkti ne ilgiau kaip 10 val.
Šiuo metu žiemos tarnyboje dirba 11 valstybės įmonių, 47 kelių tarnybos, 309 automobiliniai valytuvai-barstytuvai, 250 traktorių, 181 greideris ir 36 vikšrinės technikos mechanizmai, atliekantys kelių valymo darbus.
Nuo spalio 15 d. iki gruodžio 12 d. Lietuvos magistraliniuose keliuose išbarstytos 33 tonos druskos. Per žiemą vidutiniškai išberiama apie 80 tūkst. tonų druskos.
Naujausi komentarai