Pereiti į pagrindinį turinį

Kiek dar bus vėluojančių traukinių?

2023-11-07 15:48
DMN inf.

Žmonės atkreipė dėmesį, kad Lietuvos geležinkeliuose padaugėjo įvairių incidentų bei vėluojančių traukinių. Apie tai LNK žurnalistas kalbėjosi su „Lietuvos geležinkelių“ korporatyvinių reikalų direktoriumi Aleksandru Zubriakovu.

Kiek dar bus vėluojančių traukinių?
Kiek dar bus vėluojančių traukinių? / A. Ufarto / BNS nuotr.

– Pirmiausiai norėčiau padėkoti mūsų kolegoms, kurie praktiškai visą vakarą ir dalį nakties praleido įvykio vietoj ir incidentas buvo sėkmingai sutvarkytas. Dabar dėl to paties incidento, tai tikrai nėra labai įprastas reiškinys, kada nuvirsta kontaktinio tinklo stulpas. Preliminariais duomenimis, jį kliudė neatsargiai dirbdamas rangovas, bet tą dar turės patikrinti tyrimas. Ir turbūt natūralu, kad būtent dėl to traukiniai vakar vėlavo. Tačiau pats įvykio likvidavimas užtruko irgi apie 1,5 val., t. y. nuo tada, kai atsitiko įvykis iki kol buvo dalinai atkurtas eismas. Na, keleivius tie nepatogumai paveikia tikrai minimaliai, turint omeny pačios problemos mastą.

– Gerai, jeigu viskas yra sutvarkyta, klausimas, ar traukiniai gali judėti įprastu greičiu toje vietoje ir ar negali atsitikti kažkokių traukinių vėlavimų per artimiausias keletą dienų?

– Kadangi pažeidimas buvo pašalintas ir atstatytas visų minėtais maršrutais kursuojančių traukinių eismas, tai šiuo metu kažkokių neįprastų veiksmų nepastebime. Eismas vyksta įprastai.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

– Tai vėlavimų nesitikite. Bet pastaruoju metu vienokių ar kitokių gedimų Lietuvos geležinkeliuose nutinka. Kaip dažnai yra tikrinama pati infrastruktūra ir ar po paskutinio incidento darysite ką nors daugiau?

– Aš norėčiau pabrėžti, gal žmonėms susidaro tas įspūdis, kad atsitinka įvykiai geležinkelyje. Jie tikrai atsitinka, bet tarpusavyje nėra niekaip susiję. Traukiniai sustoja ar vėluoja dėl bet kokio incidento. Tai arba atsitiktinai ant geležinkelio bėgių išbėgusios stirnos, arba, kur geležinkelio stotyje prieš porą savaičių turėjome įvykį – buvo įvestas planas „Skydas“ dėl įtartino paketo. Visais šiais atvejais traukinių eismas yra stabdomas kuram laikui, bet kolegos deda visas pastangas, kad jis būtų atkurtas kuo greičiau. Ir mes pastebime, kad tas reagavimo laikas tikrai gerėja. Ir gerėja, manau, klientų informavimas. Tai kur kolegoms žurnalistams kartais susidaro įspūdis, kad daug tų įvykių, tai galbūt dėl to, kad mes daug investuojame ir į klientų informavimą, ir esame dėkingi žiniasklaidos atstovams, kad padeda, iš tikrųjų, platinti tas žinias. Tai naudojame tas technologijas ir socialinius tinklus, ir aš pats komunikuoju su klientais, su geležinkelio entuziastais įvairiose socialinių tinklų grupėse ir pan. Tai tos informacijos, žinoma, kad yra daug. Pačių incidentų, jeigu kalbam apie traukinių vėlavimus, tai nuo bendro traukinių srauto – šiemet išleidom 46 tūkst. traukinių – yra maždaug 5 proc. vėlavimų. Jeigu kalbėtume apie traukinių gedimus, tai turbūt nesiekia ir 1 proc.

– Bet keleiviai, kurie yra nepatenkinti vėlavimais, skundžiasi nuolat. Esą būna ir tokių atvejų, kai kelionės viduryje nustoja veikti vagonuose šildymas. Tarkime, bendrovės profsąjungos nariai pasakojo ir tokius atvejus, kai sugedus traukinius, atvyksta keleivių paimti kitas pagalbinis traukinys, tačiau netikėtai sugenda ir jis. Ar tokius skundus jūs girdite ir ką dėl to darote?

– Mes girdime visus skundus. Tačiau, kaip ir minėjau, tie traukinių gedimai tikrai nėra sisteminis dalykas. Jeigu jūs minite prieš porą dienų viešojoje erdvėje nuskambėjusį komentarą, tai šis asmuo nėra darbuotojų atstovas. Bendrai, klientai „LTG Link“ paslaugomis patenkinti ir mielai jomis naudojasi.

– „Lietuvos geležinkeliai“ eilę metų buvo itin pelninga įmonė. Ir tada kyla klausimas, kodėl galbūt savo laiku nebuvo investuota ten, kur turėjo būti investuota. Galbūt dabar nereikėtų tvarkyti to, kas genda ir tų vėlavimų, gedimų būtų kur kas mažiau?

– Na, sprendimus dėl investicijų priima akcininkas, priima Lietuvos Respublikos vyriausybė, nes esame vis tiek valstybės valdoma įmonė, tai tą klausimą turbūt adresuoti reikėtų jiems. Dėl infrastruktūros, taip, tai yra nuolatinis procesas, infrastruktūra turi būti atnaujinama. Ir dabar ateina labai dideli projektai, kurie apspręs  tą infrastruktūros modernizavimą ilgiems metams į priekį. Nes ilgą laiką į šią sritį buvo nepakankamai investuojama. Tai tiesiog padaryti reikšmingus pokyčius per pusę metų ar metus nėra įmanoma šiuo metu. Mes kalbam apie ilgalaikę strategiją, ilgalaikį procesą. Tai tas yra daroma.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų