Lenkai nesuprato "Švyturio" humoro

Lenkai nesuprato "Švyturio" humoro

2009-07-25 23:59

Lenkai ir lietuviai vėl veliasi į žodžių karą. Šįkart – dėl "Švyturio" alaus reklamos. Lenkijos žiniasklaida piktinasi, kad Lietuvos aludarių sukurta interneto svetainė skatina tautinę neapykantą.

Pradžiamokslis sirgaliams

Artėjant Europos vyrų krepšinio čempionatui Lenkijoje, didžiausia Lietuvoje alaus darykla kaltinama skatinanti Lietuvos sirgalių šovinistines nuotaikas.

Interneto portalui "Wirtualna Polska" ("Virtuali Lenkija" – lenk.), o netrukus ir kitoms kaimynų žiniasklaidos priemonėms užkliuvo "Švyturio" sukurtas Europos krepšinio pirmenybėms skirtas interneto puslapis "Mes laimėsim" ir jame paviešintas lenkų kalbos pradžiamokslis.

"Bet kurioje lenkų pakelės užeigoje gausu tautinės virtuvės šedevrų. Jie jautriam lietuvio skrandžiui gali tapti neįveikiamu išbandymu, taigi dėl visa ko paklauskit, gal turi ir ko normalaus: Czy macie normalnego jedzenia?" – tokios lenkų kalbos pamokos pateikiamos aludarių sukurtame tinklalapyje.

Lietuviai taip pat mokomi, kaip pasakyti, kad tokio ar kitokio patiekalo jie neužsisakė: "Nie zamawialiśmy tego!" Taip pat pateikiami patarimai, kaip prisigerinti lenkų "bufetavoms" (bufetininkėms – red. past.). Esą tiesiog reikia pasakyti, kad jos labai gražios: "Jesteś taka śliczna!"

"Jei draugystė perlips bufeto ribas, nepamirškite apie savo šeimą. Praneškite apie savo statusą – "jestem żonaty", ir paprašykite alaus – "poproszę piwo", – primena "Švyturio" lenkų kalbos ekspertai.

Aludariai taip pat pastebi, kad lietuviams mieliausias alus iš gimtosios šalies, ir siūlo prieš geriant paklausti, ar yra "Švyturio": "Czy to jest piwo "Švyturys"?" Nesulaukus teigiamo atsakymo rekomenduojama atsakyti, kad geriate tik lietuvišką alų: "Piję tylko litewskie."

Kyla žodžių karas

Lietuvos sirgaliai taip pat mokomi, kaip užsisakyti kambarį motelyje ir lenkiškai skanduoti "Mes laimėsim" – "Wygramy". Tiesa, žodį "laimėsime" reikėtų versti "zwyciężymy".

Taigi straipsnio Lenkijos portale autorius nepraleido progos patraukti lietuvių aludarių per dantį. "Bravoro lingvistai nusprendė, kad vietoj žodžio "laimėsime" ("Zwyciężymy") geriau tinka "išlošime" ("Wygramy")", – rašoma lenkų interneto svetainėje.

Tiesa, Lietuvos aludariai neišvengė ir daugiau klaidų. Viena jų – paskutiniame alaus gamintojų patarime: "Labai gali būti, kad po čempionato jausitės nuvargę, išsekę ir kiek pasimetę. Kiekvienas tikras lenkas tikrai nurodys jums kelią į Lietuvą, kad tik greičiau apleistumėte jo šalį. Klauskite: "Przepraszam, gdzie się znajduje najbliższa droga do Litwy?" Tačiau versti reikėtų kiek kitaip: "Przepraszam, gdzie się znajduje najbliższa droga na Litwę?"

Tiek straipsnio autorius, tiek jo skaitytojai piktinasi, kad "Švyturys" Lietuvos sirgalius, vykstančius į Europos pirmenybes Lenkijoje, kviečia niekinti kaimynų svetingumą, virtuvę ir alų bei moko lietuvius įrodinėti savo pranašumą prieš lenkus.

Įžeisti nieko nenorėjo

Bendrovės "Švyturys–Utenos alus" ryšių su visuomene vadovas Dainius Smailys atsiprašė kaimynų už įžeidžiančia pasirodžiusią reklamos kampaniją ir patikino, kad norėta išreikšti ne pyktį ar priešiškumą, o autoironiją.

"Nuoširdžiai atsiprašome visų, kuriuos mūsų tinklalapio turinys galėjo įžeisti. Jį kurdami pirmiausia norėjome sukelti šypseną ir su ironija pažvelgti į lietuvių sirgalių nuotykius kitose šalyse, jų užsispyrimą maitintis tėvynėje pamėgtais patiekalais ir ragauti lietuvišką alų. Neįžiūrime čia nieko bloga, tad svarstome ir tokį variantą – gal Lenkijos žiniasklaidą pasiekė neteisingas vertimas, kuriame nejuntamas humoras?" – dienraščiui sakė D.Smailys.

Aludarių atstovas taip pat pareiškė, jog bendrovė pasiruošusi kai kurias frazes pakeisti, kad šis nesusipratimas būtų išspręstas. "Linkime kuo puikiausios kloties Europos krepšinio čempionato rengėjams ir visiems Lenkijos sirgaliams. O Lietuvos rinktinės aistruolius raginame išlaikyti santūrumą bei pagarbą kaimynams ir net be žodynėlio šalyje kaimynėje ieškoti "Švyturio" alaus. Stengsimės, kad per čempionatą jo nepritrūktų ir Lenkijos prekybos centruose bei kitose prekybos vietose", – kalbėjo alaus gamyklos ryšių su visuomene vadovas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų