Šias valstybes visada domino Lietuvos iš dalies artima teismų reformų patirtis. Bendradarbiaudama Lietuva ne tik dalijasi, bet ir semiasi patirties.
„Kiekvienoje valstybėje konstituciniai reguliavimai yra labai skirtingi ir dėl to paimti iš valstybių, kurios tik vystosi civilizuotų demokratinių šalių link, per daug neturime ko. Kita vertus, mums labai imponuoja moldavų patirtis kuriant ryšius su vykdomąja valdžia ir prezidentu. Pavyzdžiui, jei prezidentas atmeta teisėjo, kurį siūlo teisėjų taryba, o ten vadinama magistrato taryba, kandidatūrą, tai antrą kartą prezidentas privalo jį paskirti, jeigu taryba vis vien pritaria šitai kandidatūrai, kitaip tariant, vetuoja prezidento atsisakymą.
Valdžių padalijimo balanso požiūriu, šiuo atveju Moldovoje, yra labai teigiamų dalykų, tačiau mūsų konstitucinis reguliavimas tokių dalykų nenumato, todėl čia nei įstatymu, nei praktika nieko padaryti negalime.
Apskritai pati tendencija mažinti politikų įtaką formuojant teisėjų korpusą, kuri išties vyrauja ir apie kurią mes nuolat kalbėjome ES teismų tarybose, Moldovoje yra tikrai pastebima ir teigiamai vertinama.“
Naujausi komentarai