Aleksandrovo vardo ansamblio choras, geriau žinomas kaip Raudonosios armijos, pritariant balalaikoms, traukia pernai sukurtą himną „Mandagūs žmonės“. Jausmingas priedainis skelbia, kad: „Mandagūs žmonės išsaugos Tėvynės šlovę ir garbę.“ Tai odė iki dantų ginkluotiems rusų kariškiams, kurie pernai prieš pat referendumą pasirodė Kryme.
„Mandagių žmonių“ terminą naudojo ir Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas, aiškindamas, kad šie kariai – savigynos būrių savanoriai, vėliau pripažinęs, kad iš tiesų Kryme atsiradę „mandagūs žmonės“ – Rusijos specialiųjų pajėgų kariai.
Šią ir daug Rusijos patriotinę dvasią keliančių dainų Raudonosios armijos choristai atvežė į Europą. Organizatoriai skelbia, kad netrukus ateis ir Baltijos valstybių eilė.
Eksperto teigimu, pagrindinis Rusijos karinių artistų tikslas – kelti rusų kovinę dvasią, o kaimynų – sugniuždyti.
„Vakaruose šitą produktą galima prakišti kaip neva kokią egzotiką, ir galbūt komerciniu pagrindu ten žmonės susirenka pasižiūrėti rudų meškų ir balalaikų. Tai galima pavadinti kultūros militarizacija. Iš esmės minkštosios galios klasikinis apibrėžimas reiškia, kad reikia pozityviomis priemonėmis sau priešiškas arba neutralias auditorijas paversti palankias sau“, – aiškina Lietuvos kariuomenės Strateginės komunikacijos departamento specialistas Karolis Zikaras.
Šią savaitę būta įvairių spėlionių, kas gi organizuoja Rusijos pasirodymą Lietuvoje gruodžio 6 d. Rusijos diplomatai mums atskleidė, kad visą turą po Europą rengia du organizatoriai. Baltijos šalys išskirtos.
„Po Baltijos šalis juos vežios latviai. Jie čia jau buvo, aiškinosi, klausinėjo. Lietuvoje tuo niekas neužsiima“, – sako Rusijos ambasados Lietuvoje kultūros atašė Andrejus Gasiukas.
Aiškėja, kad išdidžiai Antrojo pasaulinio karo nugalėtojais prisistatantiems Rusijos kariškiams Baltijos šalyse drąsa išgaravo – renginių organizatorius sako, kad į Vilnių, Rygą ir Taliną planavo atvykti keturis kartus mažesnė grupė, jų pasirodymai – tik išrinktiesiems.
„Tai visiškai uždari renginiai veteranams, tėvynainiams ir Rusijos ambasadų darbuotojams. Tai tiesiog Aleksandrovo ansamblio dovana jiems“, – teigia „ART Music“ vadovas (Latvija) Jevgenijus Sotikovas.
Tačiau, panašu, kad Rusijos gynybos ministerijai nepavyks pamaloninti savo gerbėjų Lietuvoje – net ir toks – pagal kvietimus organizuojamas – renginys žlunga. Nepadėjo dosnus finansavimas ir platūs garsaus latvių prodiuserio ryšiai Lietuvoje.
„Mes nusprendėme Lietuvoje koncerto neorganizuoti. Mums atsakė „Pramogų bankas“, „Compensa“ ir visos salės Visagine“, – sako J. Sotikovas.
Jis tvirtina, kad sutartis numato, jog Antrojo pasaulinio karo septyniasdešimtmečio koncertai turi vykti tik „išvaduotų“ valstybių sostinėse, tačiau neradus salės Vilniuje, ieškota vietos bet kur. Tam pasitelktos vietinės pajėgos.
„Kreipiausi į savo draugus, tuo užsiėmė mano bičiulis Maskvos namų direktorius Aleksandras Makarovas“, – teigia „ART Music“ vadovas.
A. Makarovas – už Rusijos pinigus Vilniuje statomo kultūros centro vadovas. Anksčiau merdėjusios statybos dabar, kai Rusija įsuko informacinį karą, smarkiai suintensyvėjo.
A. Makarovas neatsiliepė į laidos „Savaitė“ žurnalistų skambučius.
Tuo metu Visagine jau beveik buvo sutarta dėl nuomos. Miesto kultūros centro vadovė Danutė Morkūnienė sakė, kad vieną iš salių gruodžio 6 d. rezervavo viešoji įstaiga meno galerija „Aukštaitijos ežerai“. Šios galerijos vadovė Galina Tigrijevna Udovenko yra ir Rusijos tėvynainių tarybos narė. Jos galerija palaiko dalykinius ryšius su Rusijos ambasada, Sankt Peterburgo vyriausybe. Kultūros centro vadovė tikina nežinojusi, konkrečiai kokiam tikslui išnuomojama salė, tačiau nuomininkė tai neigia.
„Aš nuo jos nieko neslėpiau. Man skambino iš ansamblio direkcijos, bendravau su Sotikovu. Tai uždaras renginys statybininkams. Visi „Vakarų statybos“ valdybos statybininkai yra Rusijos tėvynainiai, kurie atvažiavo iš visos Sovietų sąjungos, tuščioje vietoje pastatė atominę ir Sniečkų“, – meno galerijos „Aukštaitijos ežerai“ direktorė G. Udovenko.
Rusijos informacinius karus tyrinėjantis politologas Nerijus Maliukevičius svarsto, kad Maskva dabar gali bandyti sukelti ažiotažą, Lietuvoje patirtą fiasko išnaudoti propagandiniais tikslais supriešinant Lietuvą su Europos valstybėmis, kurios įsileido uniformuotus Rusijos artistus.
„Akivaizdu, kad tą ažiotažą bandoma panaudoti ir politiniais tikslais, jį kaip tik demonstruoti, to skandalo galbūt net ir siekti“, – tikina VU Tarptautinių mokslų ir politikos instituto dėstytojas dr. Nerijus Maliukevičius.
Lietuvos pramogų sales valdantys verslininkai sako, kad su Rusijos atlikėjais dirbti vis sunkiau – negali prognozuoti, kokias nemalonias staigmenas pateiks. Prieš mėnesį sostinėje Rusų šansono festvalyje grupės „Vladimir“ vokalistas netikėtai užtraukė: „Krymas mūsų!”
„Mes negalėjome niekaip sustabdyti tos dainos ir patys buvom šokiruoti ir netikėtai nustebinti. Nors jų buvo primygtinai prašyta būti politiškai korektiškiems, jie vis tiek padarė ant scenos tai, ką norėjo“ koncertų salės „Compensa“ vadybininkė Gintarė Binkevičiūtė.
Rusijos šou žvaigždės savo tėvynėje dažnai vietoje puošnaus rūbo vilki karišką milinę. Štai neseniai Lietuvoje koncertavusi Jelena Vaenga drauge su Aleksandrovo ansambliu ragina eiti į „šventąjį karą“. Duoklę atidavė net seksualusis Dima Bilanas, pernai aneksuotame Kryme filmavęs savo klipą. Pastarojo koncertas suplanuotas Vilniuje vasario 23 d., kaip tik per Rusijos kariuomenės dieną.
Naujausi komentarai