Daugiau apie tai pasakojo Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento atstovė Brigita Rašimaitė.
– Ką tyrėte ir ką nustatėte, koks yra narkotikų ir kitų psichoaktyviųjų medžiagų vartojimas?
– Praėjusiais metais skirtinguose muzikos festivaliuose atlikome kelis tyrimus. Vienas tyrimas buvo apie psichoaktyviųjų medžiagų vartojimą, o kitas – pilotinis projektas, plaukų testavimo tyrimas, siekiant aptikti tai, kokias narkotines medžiagas vartoja muzikos festivalių lankytojai.
– Kiek žmonių atvažiuoja nusiteikę apsvaigti nuo narkotikų?
– Pusė muzikos festivalių lankytojų atsakė, kad jie neketina vartoti jokių medžiagų. Dažniausios priežastys – nenoras tapti priklausomais arba manymas, kad tai gali turėti neigiamą poveikį sveikatai.
– O kiek tų vartojančių?
– Vartojančių gali būti taip pat apie pusė muzikos festivalių lankytojų, dažniausiai pasirenkama vartoti narkotinė medžiaga – kanapės.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Papasakokite apie plaukų tyrimą, ką jis parodė? Kas labiausiai neramina?
– Plaukų tyrimo metu išsiskyrė galimybės įvertinti naujų psichoaktyviųjų medžiagų vartojimą, nes kiti mūsų tyrimai rodo, kad ne visada žmonės žino, kas yra naujos psichoaktyviosios medžiagos. Šio tyrimo metu aptikome tris naujas vartojamas medžiagas. Rezultatus lyginome su anketine apklausa, jie parodė, kad ne visada žmonės žino, kad vartoja naujas psichoaktyviąsias medžiagas.
Matome, kad bendros narkotinių medžiagų vartojimo tendencijos yra didėjančios.
– Ar plaukų tyrimas parodė, kokia ta populiariausia narkotinė medžiaga, ką žmonės dažniausiai vartoja? Ar skiriasi nuo jūsų kitos apklausos?
– Plaukų tyrimas Lietuvoje buvo atliktas pirmą kartą. Jis nėra plačiai taikomas kitose šalyse, tačiau mūsų rezultatai nelabai išsiskyrė nuo kitų šalių, kuriose taip pat buvo atliktas tyrimas. Daugiausia buvo nustatoma kokaino.
– Tendencijos yra didėjančios ar mažėjančios? Kodėl dabar tas tyrimas buvo atliktas?
– Iš kitų tyrimų matome, kad bendros narkotinių medžiagų vartojimo tendencijos yra didėjančios. Lietuva tuo visiškai neišsiskiria. Vartojimas didėja ir kitose šalyse, ne tik Lietuvoje. Tam priežasčių yra daug ir įvairių, viena iš jų – keičiasi globalizacija, siuntimas, platinimas.
Naujausi komentarai