Mažėja norinčiųjų keliauti traukiniais Pereiti į pagrindinį turinį

Mažėja norinčiųjų keliauti traukiniais

2005-08-17 09:00

Mažėja norinčiųjų keliauti traukiniais

Klaipėdiečiai nostalgiškai mena prieš kelerius metus nutrūkusias keliones traukiniu į Skuodą ir Mažeikius. Jie taip pat skundžiasi, kodėl nėra tiesioginių maršrutų į Panevėžį, Kupiškį, Rokiškį.

AB „Lietuvos geležinkeliai“ keleivių vežimo viršininko pavaduotoja komercijai Virginija Petraitienė aiškino, jog pagrindinė priežastis tai, kad sumažėjo keleivių. „Dalis kelio per Skuodą į Mažeikius buvo Latvijos teritorijoje. Kaimynai uždarė tą gabaliuką kelio ir mes nebegalime pravažiuoti savo traukiniais“, - komentavo ji „Klaipėdai“.

Jei traukiniu važiuoja 10-20 žmonių, neapsimoka jo eksploatuoti. Minimalus keleivių skaičius turėtų būti daugiau nei trys šimtai. Pasak V. Petraitienės, žmonės, kurie nebeturi galimybės keliauti traukiniu, važiuoja autobusais ar kitu autotransportu.

1999 metais „Lietuvos geležinkelio“ paslaugomis naudojosi 11,5 mln. žmonių, 2004 metais jų sumažėjo iki 7 milijonų. „Pavyzdžiui, buvo uždarytos gamyklos, todėl žmonės nebevažiuoja į darbą. Atsirado gyventojų, kurie labai sunkiai verčiasi.

Jei anksčiau žmogus bent sykį traukiniu keliaudavo per savaitę, tai dabar važiuoja vieną kartą per metus. Nuo 2003 metų 30 procentų krito ir tarptautinis keleivių pervežimas“, - pasakojo V. Petraitienė.

Ji neneigė, kad ateityje gali atsinaujinti ar atsirasti nauji maršrutai. Šiuo metu „Lietuvos geležinkeliai“ turi 150 vietinių ir 26 tarptautinius maršrutus. Keleivius aptarnauja 12 elektrinių bei 28 dyzeliniai traukiniai.

V. Petraitienės teigimu, tokio skaičiaus pakanka, tačiau traukiniai nėra labai geri, dažnai genda. Šiandien „Lietuvos geležinkelių“ kai kurių keleivinių vagonų amžius yra daug kaip trisdešimt metų.

2006-2007 metais planuojama modernizuoti dešimt dyzelinių bei įsigyti du elektrinius dviaukščius traukinius. Kelionės traukiniu turi ir privalumų, ir trūkumų.

„Neseniai mano krikštasūnis važiavo traukiniu į Klaipėdą. Jis man sakė, kaip gera važiuoti ir koks gražus kambarys – turėjo omenyje vagoną, - pasakojo V. Petraitienė. - Keleivis gali pavaikščioti, nueiti į tualetą. Geresniuose traukiniuose turi galimybę paskaityti spaudą, vežtis kompiuterį ir su juo važiuojant dirbti. Taip pat gali pavalgyti. Be to, kainos šia susisiekimo priemone yra mažiausios.“ Kaip pagrindinį trūkumą pavaduotoja įvardijo tai, kad kai kuriuose maršrutuose trūksta greičio. Reikėtų modernizuoti traukinius. „Pasitaiko ir netinkamai klientus aptarnaujančio personalo“, - sakė V. Petraitienė.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų