„Yra patvirtintas biudžetas ir numatyta darbo apmokėjimui gerinti ir papildomiems mokytojų padėjėjų etatams 10,1 mln. eurų jau šiame biudžete. Steigiami papildomi mokytojų (padėjėjų – ELTA) etatai ir numatyta steigti 285 papildomus etatus“, – susitikime su Lietuvos socialdemokratų partijos (LSDP) frakcija Seime teigė J. Šiugždinienė.
Ministrės teigimu, taip pat yra sudaryta darbo grupė, kuri šiuo metu baigia peržiūrėti švietimo pagalbos specialistų darbo ir apmokėjimo sąlygas.
„Jos keisis nuo 2021 m. rugsėjo 1 d. Pagrindinės algos pastoviosios dalies koeficientai bus suvienodinti su mokytojų, taip pat laipsniškai suvienodinama bus darbo laiko norma“, – sakė ji.
Tai tikrai teikia vilties, kad mes po truputėlį per keletą ateinančių metų turėsime savivaldybėse žymiai daugiau mokyklų, kuriose ne tik ugdymosi procesai, bet ir aplinka bus pritaikyta įtraukiajam ugdymui.
J. Šiugždinienė atkreipia dėmesį, kad ministerija baigia atlikti ir pedagoginės-psichologinės pagalbos teikimo modelio ekspertinį vertinimą. Jos teigimu, šio vertinimo ataskaita ir rekomendacijos bus pristatytos balandžio pabaigoje. Taip pat, ministrės teigimu, siekiant efektyvesnio įtraukiojo ugdymo, yra plečiamos ir nacionalinių ugdymo centrų funkcijos ir pajėgumai, sudarant galimybę steigti nuotolinę ir mobilią pagalbą.
„Kartu su savivaldybėmis šiuo metu taip pat rengiamės įgyvendinti „Tūkstantmečio mokyklų“ projektą, kuris mums padės spręsti daugelį klausimų, kadangi „Tūkstantmečio mokyklų“ projektas yra tiesiogiai susijęs su įtraukiuoju ugdymu. Visos investicijos, kurios bus atliekamos, bus laikantis įtraukiojo ugdymo principo“, – akcentavo ministrė.
„Tai tikrai teikia vilties, kad mes po truputėlį per keletą ateinančių metų turėsime savivaldybėse žymiai daugiau mokyklų, kuriose ne tik ugdymosi procesai, bet ir aplinka bus pritaikyta įtraukiajam ugdymui“, – pridūrė ji.
J. Šiugždinienės teigimu, ministerija taip pat yra suplanavusi įgyvendinti ir nacionalinę kvalifikacijos tobulinimo programą, skirtą įtraukiojo ugdymo kompetencijų stiprinimui.
„Tai yra šiuo metu dirbantiems pedagogams siekiant sustiprinti kompetencijas dirbti su ypatingais ir įvairių poreikių turinčiais vaikais. Tai ir šiuolaikinė didaktika“, – teigė ministrė.
Naujausi komentarai