– Vairuojate ne vieną dešimtmetį. Kaip vertinate situaciją Lietuvos keliuose?
– Žvelgdamas į tai, kas dabar vyksta Lietuvos keliuose, matau ir daug teigiamų dalykų, ir daug neigiamų. Blogi dalykai, kuriuos išskirčiau, – žmonių neatsakingumas sėdant prie vairo. Į šių vairuotojų grupę patenka ir tie, kurie prie automobilio vairo sėda neblaivūs, ir tie, kurie viršija greitį, ir tie, kurie, ignoruodami Kelių eismo taisykles, kelyje elgiasi chuliganiškai. Vis dėlto atkreipčiau dėmesį, kad yra ir gražių dalykų, vykstančių mūsų gatvėse ir keliuose. Daugiau patirties sukaupę vairuotojai vis atlaidesni ir tolerantiškesni tampa tiems, kurie neturi pakankamai patirties prie vairo, linkę padėti tiems vairuotojams, kurie nėra vietiniai viename ar kitame mieste. Juk tokie maži dalykai, kaip šypsena prie vairo, atlaidus žvilgsnis ar leidimas kitam kolegai vairuotojui įvažiuoti į eismo srautą iš šalutinės gatvės prisideda prie pagarbos ir saugumo didinimo kelyje.
– Paminėjote ir blogus dalykus. Vienas jų – alkoholis.
– Taip, manau, kad su neblaiviais vairuotojais prie vairo turime kovoti pirmiausia. Miestuose matome aktyvų policininkų darbą – patikrinimus ir panašiai, tačiau kaimuose įvyksta didžiausios nelaimės ir, ko gero, jau nieko nebestebina, kai sulaikomas vairuotojas į alkotesterį įpučia kone dvi promiles. Turime tapti nepakantūs tokiam žmonių elgesiui. Girtas vairuotojas kelyje sėja mirtį – matome, koke padariniai laukia, kai jie, važiuodami nusipirkti dar kelių butelių alaus, sužaloja šeimų likimus. Matome, kad pasaulyje automobilius savo blogiems tikslams įgyvendinti naudoja teroristai, neblaivus žmogus prie vairo taip pat teroristas. Automobilis, kurį vairuoja nesuprantantis žmogus, tampa pavojingu ginklu.
Automobilis, kurį vairuoja nesuprantantis žmogus, tampa pavojingu ginklu.
– Kaip kovoti su tais, kurie net ir pavartoję alkoholio drįsta sėsti prie vairo?
– Manau, kad tas vairuotojas, kuris išgėręs ne vieną bokalą alaus sėsdavo prie vairo, nesusimąsto ir dabar. Jo negąsdina nei išaugusios baudos, nei gresianti baudžiamoji atskomybė. Stengdamiesi, kad toks elgesys išnyktų, turėtume rūpintis visų socialinių grupių švietimu – ypač tų, kurie gyvena kaimuose, nors tenka pripažinti, kad ir miestiečiai kartais sužiba, patikrinti policininkų.
– Negalime sakyti, kad vien tik alkoholis yra blogybė keliuose.
– Žinoma, tai ne vienintelė problema, tačiau alkoholio pavartojęs vairuotojas priima daug neadekvačių sprendimų – pirmiausia, sėda prie vairo, viršija greitį, neatsargiai manevruoja. Toliau į blogybių sąrašą įrašyčiau pervertintas galimybes.
– Kodėl žmonės pervertina savo galimybes prie vairo?
– Nutinka taip, kad žmogaus socialinis statusas pasikeičia – jis gali įsigyti naujesnį ir galingesnį automobilį, įgyja daugiau pasitikėjimo savimi, tačiau jo įgūdžiai suvaldyti automobilį nepagerėja. Apskritai mes neturime įpročio gerinti savo vairavimo žinias. Jeigu tam tikri specialistai nuolat tobulina žinias, tai vieną sykį pasimokę vairuoti, manome, kad to pakaks visam gyvenimui, bet taip nėra – automobiliai keičiasi, jų dinamika ir valdymas keičiasi, o mūsų įgūdžiai jau pasenę.
Naujausi komentarai