Anot jo, pavykus nustatyti tikslią šarvuočio buvimo vietą, narai šeštadienio vakarą galės lįsti į vandenį.
„Nežiūrint visų mūsų pastangų, situacija vis tiek išlieka pakankamai sudėtinga, kadangi vanduo su dumblo priemaišomis neleidžia nei su narų pagalba, nei su sonarų ir echolotų pagalba nustatyti tikslios transporto priemonės buvimo po vandeniu vietos“, – žurnalistams šeštadienį sakė operacijos vadas Aušrius Buikus.
„Negalima vykdyti pilnai pilnos operacijos, tačiau galima pasidžiaugti, kad dirba abejos turimos žemrausės ir ekskavatorius, kuris nukasinėja stambius požeminio grunto sluoksnius, (...) jeigu bus galimybės, atvykusi JAV narų komanda bus pasirengusi lįsti į vandenį ir nustatyti transporto buvimo vietą ir rasti užkabinimo taškus tam, kad vykdytume tolesnį vilkimą iš po vandens“, – kalbėjo jis.
Jei vėl mums nepavyks nustatyti transporto buvimo vietos, bus toliau šalinamas dumblas ir tas pats bus vykdoma rytoj iš ryto, prašvitus.
Pasak operacijos vado, narai į pelkę lįsti gali jau šeštadienio vakarą.
„JAV narai turi tokią įrangą, su kuria galėtų lįsti dabar esančiomis sąlygomis. Jei vėl mums nepavyks nustatyti transporto buvimo vietos, bus toliau šalinamas dumblas ir tas pats bus vykdoma rytoj iš ryto, prašvitus“, – kalbėjo A. Buikus.
Svarstoma apie trečia žemsiurbę
Šiuo metu įvykio vietoje dirba dvi žemsiurbės, viena žemsiurbė dirba nuo penktadienio, o didžioji žemsiurbė, dar vadinama „voru“, negalėjo iškart prieiti prie įvykio vietos.
Šeštadienio rytą LRT radijui krašto apsaugos ministrė Dovilė Šakalienė teigė, kad vadinamasis „voras“ buvo sugedęs, trūko hidraulinė žarna, kuri valdo vieną iš „voro“ kojų, ją teko keisti.
A. Buikus teigė, kad „voras“ pilnu pajėgumu pradėjo dirbti šeštadienį po pietų.
„Dumblas šalinamas, tikėtina, kad narai galės lįsti artimiausiu metu ir nustatyti transporto priemonės buvimo vietą arba ieškoti galimai iškritusių kūnų“, – sakė jis.
Anot jo, žemsiurbės vandenį siurbia „šimtais kubinių metrų per valandą“.
D. Šakalienė anksčiau šeštadienį sakė, kad svarstoma darbams pasitelkti ir trečią žemsiurbę.
„Ieškoma tokios galimybės, jei prireiks, turėti kaip atsarginį variantą, dėl to ir žiūrime, turėjome šį rytą iššūkių, tą pamoką išmokome, tai ieškome ir trečios žemsiurbės, kad turėtume arti, kad sugedus vienai iš žemsiurbių, ją būtų galima pakeisti kita“, – sakė A. Buikus.
Prioritetas – surasti karių kūnus
Viena iš keliamų versijų, kad dingę amerikiečių kariai yra ne mašinos viduje, o jų kūnai gali būti pelkėje, jei kariai bandė išlipti iš skęstančio šarvuočio.
„Visos šios versijos koreguoja mūsų darbą, todėl siurbimas vykdomas saugiu atstumu nuo spėjamos transporto buvimo vietos, tam kad neužkabintume galimai iškritusių karių kūnų, tai irgi daro įtaką pačiai operacijai, nes reikia dirbti precizišku tikslumu“, – kalbėjo operacijos vadovas.
„Pirminis tikslas – surasti transporto priemonės užkabinimo vietas, nustatyti, ar yra iškritę kūnai, jei taip, tuos kūnus ištraukti į krantą, užkabinus transporto priemonę, tempti ją į krantą. Bet pirmiausia ieškoma iškritusių karių kūnų“, – sakė jis.
A. Buikus pažymėjo, kad operacija tikrai truks dar vieną parą.
BNS rašė, kad vikšrinė gelbėjimo mašina M88 „Hercules“ su keturiais amerikiečių kariais per pratybas Pabradės poligone Švenčionių rajone dingo antradienį.
Trečiadienį nustatyta įvykio vieta – maždaug penkių metrų gylyje pelkėtoje vietovėje aptikta minėta technika. Kol kas neaišku, ar joje yra dingę kariai, šiuo metu gelbėtojai bando ištraukti šarvuotį į sausumą.
Didelio masto gelbėjimo operacijoje dalyvauja Lietuvos ir JAV kariuomenė, šalies institucijos. Į pagalbą atvyko ir keliasdešimt Lenkijos karių su įranga.
(be temos)
(be temos)