Artėjantys rinkimai tampa ne tik politikų, bet ir įvairiausio plauko konsultantų reikalu. Didžiosios partijos noriai naudojasi jų paslaugomis. Vieni politikai konsultantams atsiduoda visiškai, kiti – ne.
Vieno neužtenka
Seimo rinkimai gerokai patuštins politikų ir partijų kišenes, nes iš kampanijos uždirbs įvairių sričių konsultantai. Vaizdo klipų gamyba, lankstinukai, reklaminiai šūkiai, plakatai – visa tai partijoms ruošti padeda reklamos bendrovės.
Valdantieji konservatoriai į pagalbą pasitelkė bendrovę „VIP Communications“, kuriai vadovauja buvęs prezidento Valdo Adamkaus patarėjas Darius Gudelis. Kiek Andriaus Kubiliaus vadovaujami dešinieji pasiryžę atseikėti už klipus ir kitą vaizdo medžiagą, kol kas neaišku. Tiesa, tai ne vienintelė konservatorių samdoma profesionalių propagandininkų bendrovė – taip pat bendradarbiaujama su įmonėmis „Open Agency“, „New Agency“.
„Nėra taip, kad visiškai atsiduodame į reklamos bendrovės rankas. Patys irgi galvojame šūkius ir visa kita. Vyksta bendradarbiavimas“, – pasakojo Mantas Adomėnas, konservatorių rinkimų štabo vadovo pavaduotojas.
Samdo ir aktorius
Algirdo Butkevičiaus vadovaujami opoziciniai socialdemokratai, kaip ir prieš ankstesnius rinkimus, samdo Strateginių komunikacijų centrą. Šiai viešųjų ryšių bendrovei vadovauja buvusi Rolando Pakso ištikima bendražygė Dalia Kutraitė.
Reitingų lentelėse pirmaujanti Darbo partija (DP) taip pat apsistačiusi įvairiausiais konsultantais ir patarėjais. Kaip elgtis ir kaip kalbėti, partijos narius moko ir aktoriai, ir režisieriai. Tai patvirtino DP rinkimų štabo vadovas Vytautas Gapšys. Jis paskelbė, kad partija samdo „geriausius specialistus“. Ruošti pudrą rinkėjams jiems padeda Lauryno Filipavičiaus bendrovė „Pro Group“.
„Darome ir seminarus, kaip kalbėti, apmokome komandą, tačiau juos rengiame ne tik prieš rinkimus, gal tik artėjant rinkimams tų mokymų padaugėja. Beje, konsultantų turime ir tarp saviškių. Sunku būna tik prieš pirmus rinkimus“, – nurodė vienas DP rinkimų kampanijos strategų V.Gapšys.
„Dėlioja visą kampaniją“
Eligijaus Masiulio liberalai taip pat nesnaudžia. Jų rinkimų štabo vadovo Raimundo Imbraso teigimu, Liberalų sąjūdis pasirinko reklamos agentūrą PHD. „Samdome tik šią agentūrą, daugiau nieko, – pasakojo R.Imbrasas. – Ta bendrovė koordinuos klipų kūrimą. Jie mums dėlioja visą rinkimų kampaniją: ir televizijoje, ir radijuje, lauko, ir kitą reklamą.“
Rolando Pakso Tvarkos ir teisingumo partija – taip pat konsultantų rankose. Skrajutes ir lankstinukus jai gamina „Garsų pasaulis“, talkina bendrovės „Piar“ specialistai. Algio Čapliko Liberalų ir centro sąjungai ruoštis rinkimams padeda bendrovė „Mediapool“.
Ne vienos partijos atstovai aiškina, kad rinkimų strategijai pakanka ir partijos rinkimų štabo „smegenų“. Juk daugeliui politinės kampanijos dalyvių šie rinkimai – ne pirmi.
Naujausi komentarai