Susisiekimo ministro Rimanto Sinkevičiaus įsakymu keičiamos Pervažų įrengimo ir naudojimo taisyklės. Viena svarbiausių pataisų – anksčiau nereglamentuoti reikalavimai, kaip pėstieji turėtų saugiai kirsti geležinkelius. Pakeitimai įsigalios 2015 m. liepos 1 d.
„Geležinkelio transporto eismo įvykiuose kasmet žūsta žmonės, kurių dauguma – pašaliniai asmenys. Viena pagrindinių šių nelaimių priežasčių – neatsargus elgesys kertant geležinkelius. Manau, kad taisyklių pataisos sudrausmins ir paskatins pėsčiuosius labiau rūpintis savo saugumu“, – sako susisiekimo ministras R. Sinkevičius.
Naujosios taisyklės nurodo, kad pėstieji privalo naudotis geležinkelio perėjomis (taip pat – tiltais, viadukais, požeminėmis perėjomis) ir įsitikinti, ar kertamu geležinkeliu neartėja bėginė transporto priemonė.
Geležinkelio perėjoje pėsčiasis visais atvejais privalo duoti kelią bėginei transporto priemonei. Pėstieji, praleisdami artėjančią transporto priemonę, turi sustoti prieš geležinkelio perėjos šviesoforą su pėsčiųjų simboliu, pervažos šviesoforą, pakeliamąjį užtvarą, o jeigu jų nėra – ne arčiau kaip 2,5 m atstumu nuo kraštinio bėgio, t. y. prieš informacinį stendą „Geležinkelio perėja“.
Dar viena naujiena – jeigu geležinkelio perėjoje yra geltona spalva pažymėta vieta, skirta pėstiesiems sustoti ir praleisti bėginę transporto priemonę, – rekomenduojama sustoti būtent joje.
Pėstiesiems draudžiama eiti per geležinkelius tam neskirtose vietose, įeiti į perėją, kai užtvaras nuleistas arba pradeda leistis, dega draudžiamasis šviesoforo signalas, sklinda garso signalas arba eismą reguliuojantis asmuo draudžia eiti.
Taip pat draudžiama savavališkai pakelti užtvarą arba jį apeiti, lįsti po stovinčiomis bėginėmis transporto priemonėmis, lipti ant jų, važiuoti per perėją neįgaliųjų vežimėliu be lydinčio asmens, per perėjas važiuoti riedučiais, riedlentėmis ar paspirtukais.
Naujausi komentarai