„Priėmiau sprendimą pasitraukti iš Turizmo turizmo departamento vadovės pareigų“, – žurnalistams sakė J.Kazlauskienė po susitikimo su ūkio ministru Mindaugu Sinkevičiumi.
Jos teigimu, sprendimas brendo jau seniai, bet galutinai apsispręsti paskatino „vakar dienos įvykiai ir paskutinių kelių mėnesių įvykiai“.
„Nenoriu, kad Turizmo departamentas ir čia dirbantys mano kolegos, gabūs žmonės, nuoširdūs žmonės ir jų nuoširdžiai atliekama veikla taptų puolimo objektu. Labai tikiuosi, kad mano pasitraukimas leis departamentui (...) efektyviai vykdyti visas suplanuotas veiklas“, - pridūrė ji.
Nenoriu, kad Turizmo departamentas ir čia dirbantys mano kolegos, gabūs žmonės, nuoširdūs žmonės ir jų nuoširdžiai atliekama veikla taptų puolimo objektu.
Vėliau išplatintame pranešime J.Kazlauskienė teigė, jog į socialinius tinklus vykdant projektą buvo įkeltos keturios ne Lietuvoje darytos nuotraukos: „Apmaudu, kad klaidingas sprendimas dėl keturių gamtą reprezentuojančių nuotraukų metė šešėlį ant viso Turizmo departamento ir jo inicijuoto rinkodaros socialiniuose tinkluose projekto. O nuotraukos tėra nedidelė viso projekto sudėtinė dalis“.
Ūkio ministras pranešė, jog ministerija pradėjo tyrimą dėl Lietuvą pristatančio projekto. Taip pat bus atliktas vidaus auditas, siekiant išsiaiškinti bendrą situaciją Turizmo departamente.
„Kam atrodytų įprasta, jei reklamuoji ir pristatai savo šalį ir naudoji ne savo šalies nuotraukas? Ar tai yra normali praktika? Manau, kad ne“, - sakė M.Sinkevičius.
„Aš manau, jeigu mes pristatome save kaip šalį, o mes tikrai turime ką pristatyti, (...) reikia turbūt tai rodyti, o ne kažkokius kitus objektus“, - teigė jis.
Išjuokė internautai
Ketvirtadienį naujienų portalui 15min.lt paskelbus žinią, kad platformoje su šūkiu „Real is beautiful“ (Tikra yra gražu) naudojamos ne Lietuvoje darytos iliustracijos, socialiniuose tinkluose pasklido ironiški įrašai. Juose pasaulinio garso objektai pristatomi kaip Lietuvos vietos, naudojant grotažymę #realisbeautiful.
Kampaniją pašiepė ir premjeras Saulius Skvernelis. Savo „Facebook“ paskyroje jis pasidalijo Europos Komisijos pastato Briuselyje nuotrauka su prierašu „Nuo rytojaus pradedame dirbti naujame Vyriausybės pastate Karoliniškėse“.
Vėliau jis pranešė Ūkio ministerijai pavedęs ištirti šį ir kitus pirkimus. Jo teigimu, reklamuoti Lietuva užsienyje darytomis nuotraukomis yra „elementari apgavystė“.
Ūkio ministro atstovas spaudai Mindaugas Janulionis teigė, kad ministras priėmė sprendimą pradėti patikrinimą ketvirtadienio vakarą. Pasak jo, apie tai M.Sinkevičius premjerą informavo penktadienį ryte.
Konservatorių lyderis Gabrielius Landsbergis pasidalijo Donaldo Trumpo (Donaldo Trampo) nuotrauka ir paskelbė, kad tai savaitgalį vyksiančių partijos pirmininko rinkimų akimirka.
15min.lt teigimu, „Facebook“ puslapio „Lithuania. Real is beautiful“ kūrėjai naudoja pigiai kainuojančias portalų „Shutterstock“ ar „Flickr“ iliustracijas.
Pernai vykusį konkursą rinkodaros socialiniuose tinkluose, reklamos ir turinio rinkodaros paslaugų teikimui įmonių „Open Agency“ ir „Turinio rinkodara“ konsorciumas laimėjo pasiūlęs 140 tūkst. eurų kainą.
Pripažino klaidą
„Turinio rinkodaros“ vadovas Tomas Nemūra BNS penktadienį pripažino, kad ne Lietuvoje darytų nuotraukų naudojimas buvo klaida, kuri nebebus kartojama.
„Aišku, kad tai buvo klaida, atsiprašome tiek žmonių, kurie pasijautė apgauti ir kuriuos nuvylėme, ir kliento taip pat.“, - BNS sakė T.Nemūra.
Anot jo, foto bankų naudojimas yra normali praktika, nes per metus projektui turi būti pateikta 700 nuotraukų, iš jų 350 nuotraukų turi būti originalios arba įgytos visos autorinės teisės.
„Vienintelis dalykas, kuris kelia jautrų klausimą, kodėl keletas naudojamų nuotraukų daryta ne Lietuvoje. Jos buvo naudojamos kaip asociatyvinės, tuomet nebuvo kalbama apie konkretų lankytiną objektą Lietuvoje. Jeigu kalbama apie žiemos pramogas, ieškai maksimaliai nuotaiką atitinkančios nuotraukos ir neradę nuotraukų foto bankuose, kurios būtų darytos Lietuvoje, parinkome tokią, kuri atrodytų estetiškai“ - kalbėjo įmonės vadovas.
Pasak jo, nuotraukos su ne Lietuvoje užfiksuotais vaizdais pašalintos „Turinio rinkodaros“ sąskaita.
Atsistatydinanti Turizmo departamento vadovė sakė tikinti projekto tęstinimu ir sėkme.
„Projektas prasidėjo tik prieš pora mėnesių, tačiau pasiekti rezultatai viršijo lūkesčius: vertinant vartotojų įsitraukimą kiekvienas įrašas sulaukė vidutiniškai po 700 interakcijų, paskyros „Facebook“ socialiniame tinkle „Lietuva. O čia ar buvai“ ir „Lithuania. Real is beautiful“ bei „Instagram“ turi daugiau kaip 84 tūkst. sekėjų“, - sakė J.Kazlauskienė.
Valstybinio turizmo departamento interneto svetainėje skelbiama, kad Lietuvos turizmo prekės ženklas „Real is beautiful“ pristatytas pernai spalį, o „šiuo metu jis aktyviai įvedamas į turizmo rinkodaros priemones, pristatomas nacionaliniuose ir tarptautiniuose turizmo renginiuose, parodose, socialinių tinklų profiliuose „Lietuva. O čia ar buvai?“, „Lithuania. Real is Beautiful“, pagal naują turizmo prekės ženklo koncepciją sukurti virtualios realybės filmai, nauji turistiniai leidiniai“.
J.Kazlauskienė Turizmo departamentui vadovavo nuo 2015 metų sausio mėnesio.
Statistikos departamento duomenimis, per devynis praėjusių metų mėnesius Lietuvoje apgyvendinimo paslaugomis naudojosi 1,2 mln. užsienio piliečių - 11 proc. daugiau nei metais anksčiau tuo pat laikotarpiu.
Naujausi komentarai