Pereiti į pagrindinį turinį

Prezidentė: mokyklose neturi būti amžinų vadovų

2017-01-05 11:17
BNS inf.

Prezidentė Dalia Grybauskaitė siūlo, kad mokyklų vadovai negalėtų dirbti ilgiau nei dvi kadencijas po penkerius metus.

Prezidentė susitiko su švietimo ir mokslo ministre, Seimo Švietimo ir mokslo komiteto pirmininku E. Jovaiša, Savivaldybių asociacijos direktore ir Lietuvos moksleivių sąjungos atstovais. Prezidentė susitiko su švietimo ir mokslo ministre, Seimo Švietimo ir mokslo komiteto pirmininku E. Jovaiša, Savivaldybių asociacijos direktore ir Lietuvos moksleivių sąjungos atstovais. Prezidentė susitiko su švietimo ir mokslo ministre, Seimo Švietimo ir mokslo komiteto pirmininku E. Jovaiša, Savivaldybių asociacijos direktore ir Lietuvos moksleivių sąjungos atstovais. Prezidentė susitiko su švietimo ir mokslo ministre, Seimo Švietimo ir mokslo komiteto pirmininku E. Jovaiša, Savivaldybių asociacijos direktore ir Lietuvos moksleivių sąjungos atstovais. Prezidentė susitiko su švietimo ir mokslo ministre, Seimo Švietimo ir mokslo komiteto pirmininku E. Jovaiša, Savivaldybių asociacijos direktore ir Lietuvos moksleivių sąjungos atstovais. Prezidentė susitiko su švietimo ir mokslo ministre, Seimo Švietimo ir mokslo komiteto pirmininku E. Jovaiša, Savivaldybių asociacijos direktore ir Lietuvos moksleivių sąjungos atstovais. Prezidentė susitiko su švietimo ir mokslo ministre, Seimo Švietimo ir mokslo komiteto pirmininku E. Jovaiša, Savivaldybių asociacijos direktore ir Lietuvos moksleivių sąjungos atstovais.

„Prezidentė šią savaitę pateiks Švietimo įstatymo pataisas, kuriomis siūloma riboti mokyklų vadovų kadencijas toje pačioje įstaigoje“, - žurnalistams ketvirtadienį sakė D.Grybauskaitės patarėja švietimo klausimais Saulė Mačiukaitė-Žvinienė.

Ji kalbėjo po šalies vadovės susitikimo su Švietimo ir mokslo ministerijos, Seimo, Savivaldybių asociacijos bei mokinių atstovais.

D.Grybauskaitė siūlo mokyklų vadovus vertinti kasmet, o dvejus metus iš eilės nepatenkinamai įvertintas vadovas būtų atleidžiamas iš pareigų, jis privalės būti nepriekaištingos reputacijos.

Pasak prezidentės patarėjos, pataisos teikiamos siekiant „užtikrinti skaidresnį ir efektyvesnį švietimo įstaigų valdymą, didinti vadovų atsakomybę ir atskaitomybę ir stiprinti mokyklos savivaldą“.

Pagal prezidentės teikiamas pataisas, mokyklų vadovų atrankos komisijos nariais nebegalės būti politikai ir politinio pasitikėjimo valstybės tarnautojai. Į šias komisijas privalės būti įtraukiami tėvų atstovai ir socialiniai partneriai. Komisijos nariams būtų taikomas nepriekaištingos reputacijos reikalavimas.

Šalies vadovė taip pat siūlo, kad politikai negalėtų būti ir mokyklų tarybų nariai. Į šias tarybas būtų įtraukiami mokinių, mokytojų, tėvų ir vietos bendruomenių atstovai. Mokyklų tarybos nariai privalėtų būti nepriekaištingos reputacijos.

Susitikime su prezidente dalyvavusi švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė reiškė paramą šalies vadovės siūlomoms pataisoms.

„Yra labai svarbu, kad reikalavimai būtų keliami ne tik bendrai švietimo sistemai ir mokyklai, bet aukšti reikalavimai turi būti keliami ir vadovams“, - sakė ministrė.

Kadencijų ribojimą mokyklų vadovams remia ir ministras pirmininkas Saulius Skvernelis.

Seimo Švietimo ir mokslo komiteto pirmininkas Eugenijus Jovaiša teigė, kad valdančioji Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjunga taip pat turėtų svarstyti kas penkerius metus į mokytojo pareigas organizuoti konkursus, panašius į tai, kaip daroma aukštosiose mokyklose.

Lietuvos savivaldybių asociacijos direktorė Roma Žakaitienė sakė, kad įvedant kadencijų ribojimą reikia didinti ir mokyklos vadovo profesijos patrauklumą, nes šiuo metu kai kuriose savivaldybėse norinčių vadovauti mokykloms tiesiog neatsiranda.

„Šitos permainos, tikimasi, duos ne tik kokybiškumą, bet kartu bus pagalvota ir apie mokyklos vadovo statusą, garantijas, darbo užmokestį, kad tai būtų tikrai darbas, kur norėtų žmonės eiti ir kad konkursus laimėtų patys geriausia“, - kalbėjo R.Žakaitienė.

Lietuvos moksleivių sąjungos laikinoji prezidentė Dovilė Bikelytė tikisi, kad prezidentės pataisos privers mokyklų vadovus kreipti didesnį dėmesį ne tik į akademinius pasiekimus, bet ir emocinį klimatą mokykloje.

„Tenka pripažinti, kad dėl to, jog jis (mokinys) jaučiasi blogai, nukenčia ir akademiniai rezultatai. Paprasčiausiai žmogus nenori eiti į mokyklą, jis nenori mokytis, jis jaučiasi ten nesaugiai ir būtent dėl to paskui prastėja akademiniai rezultatai“, - sakė D.Bikelytė.

Emocinė aplinka mokykloje yra tarp mokyklų vadovų atestavimo kriterijų. Jį gruodžio pabaigoje įvedė kadenciją pradėjusi švietimo ir mokslo ministrė.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų