SADM teigimu, atlikusi veiklos ir finansų valdymo vidaus auditą jai pavaldžioje viešojoje įstaigoje aptiko rimtų pažeidimų: laikinasis vadovas vienašališkai nustatė sau darbo užmokestį, pasiskyrė premiją, taip pat aptikta netinkamo tarnybinių automobilių naudojimo.
Pasak ministerijos kanclerio Karolio Vaitkevičiaus, dėl nustatytų pažeidimų pirmadienį vyks dalininkų susirinkimas, jame bus sprendžiama, ar laikinasis Techninės priežiūros tarnybos direktorius gali toliau eiti pareigas, jo atžvilgiu bus pradėtas tarnybinis patikrinimas.
„Gavę audito ataskaitą sukvietėme valdybą, kuri pateikė savo siūlymus ministrui. Aptarę juos spręsime, ar nušalinti laikinąjį vadovą nuo pareigų, taip pat planuojame atlikti tarnybinį patikrinimą, gali būti, kad laikinam vadovui teks grąžinti sau paskirtą premiją, kyla klausimas dėl jo galimybių dirbti šioje tarnyboje“, – pranešime cituojamas ministerijos kancleris.
N. Mikalauskas laikosi pozicijos, jog nustatydamas sau atlyginimo dalį, skirdamas premiją teisės aktų nepažeidė, nors nešališkumo principo ir nesilaikė. Laikinasis Technikos priežiūros tarnybos vadovas taip pat teigia, jog didelės žalos įstaigai nepadaryta.
Kažkas gal ir buvo pražiūrėta iš man pusės, bet kad būtų kažkokia didelė žala įmonei, nemanau.
„Man buvo pavestos vykdyti direktorius funkcijos nuo 2017 metų antros pusės, su šimtaprocentine atsakomybe, tai atsižvelgiant į tai man ir buvo paskirta premija, t. y. aš pats ją sau pasiskyriau. Iš teisinės pusės kaip ir viskas tvarkoj, o kad pažeidžiau nešališkumą, tas buvo nustatyta“, – BNS sakė N. Mikalauskas.
„Kažkas gal ir buvo pražiūrėta iš man pusės, bet kad būtų kažkokia didelė žala įmonei, nemanau“, – audito išvadas komentavo laikinasis vadovas.
Vidaus audito metu nustatyta, kad laikinai vadovo pareigas einantis tarnybos direktoriaus pavaduotojas N. Mikalauskas 2019 metais pats sau nustatė pastoviosios ir kintamosios atlyginimo dalies dydžius. Kintamoji darbo užmokesčio dalis turi priklausyti nuo veiklos rezultatų ir dirbančiojo asmeninio indėlio.
Pasak SADM, nors laikinasis vadovas atsižvelgė į ankstesniais laikotarpiais nustatytus dydžius, tačiau nei teoriškai, nei praktiškai jis negalėjo nešališkai įvertinti savo veiklos rezultatų bei asmeninio indėlio. Laikinai tarnybai vadovaujančio direktoriaus pavaduotojo darbo užmokestį turi Techninės priežiūros tarnybos valdyba arba dalininkas, tai yra Socialinės apsaugos ir darbo ministerija.
Be to, laikinasis tarnybos vadovas pats sau mokėjo neterminuotą priemoką už papildomas funkcijas. Neterminuota priemoka direktoriaus pavaduotojui buvo paskirta ir mokama dar nuo 2017 metų, nors pavestas papildomas funkcijas jis atlieka nuo 2012 metų. O nuo šių metų pradžios neterminuota priemoka buvo indeksuota, tai yra padidinta.
„Vidaus auditorių vertinimu, direktoriaus pavaduotojui mokama priemoka yra susijusi su tiesioginėmis jo funkcijomis, todėl tikrai abejotina, ar tokia priemoka iš viso turėjo būti skirta“, – sako kancleris K. Vaitkevičius.
Kitiems Techninės priežiūros tarnybos darbuotojams priemokos mokamos terminuotą laiką, o jų bendras vidutinis mėnesio darbo užmokestis yra 50 proc. mažesnis už direktoriaus pavaduotojo bei vyriausiojo buhalterio vidutinį mėnesio darbo užmokestį.
Anot pranešimo, direktoriaus pavaduotojas, laikinai eidamas vadovo pareigas, už 2018 metų veiklos rezultatus taip pat skyrė sau 2000 eurų vienkartinę premiją, nors šio sprendimo nesuderino nei su dalininku, nei su valdyba, o veiklos plane nurodyti rodikliai pasiekti tik iš dalies.
Audito metu nustatyta ir kitų pažeidimų, susijusių su darbo užmokesčio mokėjimu: pavyzdžiui, priemokos kai kuriems darbuotojams buvo mokamos už galimai tiesioginių jų funkcijų vykdymą, kai kuriais atvejais darbuotojams skirtos vienkartinės premijos, nors veiklos plane įtvirtinti rodikliai pasiekti tik iš dalies.
Anot pranešimo, SADM patikrinimo metu taip pat nustatyta, jog vieno tarnybinio automobilio faktiniai ir nurodyti odometro rodmenys rodo skirtingą nuvažiuotų kilometrų skaičių – 7 tūkst. kilometrų daugiau. Ministerijos teigimu, tai gali reikšti, kad automobilis naudojamas ne darbo tikslais, bet joks paaiškinimas nebuvo pateiktas.
Vienam darbuotojui laikinasis tarnybos direktorius yra paskyręs du tarnybinius automobilius, tačiau išsiaiškinta, kad šie automobiliai tuo pačiu metu vyko į skirtingus objektus.
Auditoriai pasiūlė apskritai peržiūrėti Techninės priežiūros tarnybos automobilių skaičių. Iš viso tarnyba naudoja 42 tarnybinius lengvuosius automobilius.
Technikos priežiūros tarnyba yra atsakinga už potencialiai pavojingų įrenginių, pavyzdžiui liftų, eskalatorių, lynų kelių, techninės būklės tikrinimą, statybos produktų eksploatacinių savybių vertinimą, suvirinimo procesų sertifikavimą, metalinių konstrukcijų ir suvirintų sujungimų bandymus.
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija yra šios viešosios įstaigos dalininkė, todėl šių metų rugsėjo mėnesį atliko veiklos ir finansų valdymo vidaus auditą.
Naujausi komentarai