Pereiti į pagrindinį turinį

Siūloma jungti psichologinės pagalbos telefonu tarnybas, asociacijos vadovas - nesutinka

2013-08-12 12:46
BNS inf.
Dainavos poliklinikos Jaunimo centre jau veikia naujas pagalbos telefonas
Dainavos poliklinikos Jaunimo centre jau veikia naujas pagalbos telefonas / Tomo Urbelionio (BFL) nuotr.

Seimo pirmininko pavaduotojas Kęstas Komskis siūlo sujungti telefoninės psichologinės pagalbos tarnybas.

Lietuvos telefoninių psichologinės pagalbos tarnybų asociacijos prezidentas, "Jaunimo linijos" direktorius Paulius Skruibis savo ruožtu sako, kad tai nespręstų esminių psichologinės pagalbos telefonu prieinamumo problemų.

Anot K.Komskio, šiuo metu Lietuvoje yra penkios telefoninės psichologinės pagalbos linijos, tačiau jos veikia ne itin veiksmingai, nes tarnybų specialistai nepajėgia atsakyti į visus skambučius. Įkūrus vieną dispečerio punktą ir įvedus vieną lengvai įsimenamą trumpąjį numerį, skambučiai esą galėtų būti daug efektyviau nukreipiami į tą liniją, kuri tuo metu yra laisvesnė.

"Valstybei tokia reorganizacija brangiai nekainuotų, o naudos atneštų žymiai daugiau. Reikėtų tik įrengti vieną dispečerinę, kuri atitinkamai skirstytų skambučius. Taip pat reikėtų gerai išreklamuoti pagalbos linijos numerį. Ištikus gyvenimo krizei, lengviau atsiminti vieną trumpą numerį nei penkis ilgus, skirtingus numerius ir dar nuspręsti, kuris šiuo metu yra tinkamas", – teigė K.Komskis.

Parlamentaras pirmadienį pranešė ketinantis suburti darbo grupę, kuri imtųsi rimtos savižudybių prevencijos ir parengtų psichikos sveikatos gerinimo priemonių planą. Vienas iš šios darbo grupės prioritetų - pagerinti pagalbos prieinamumą.

Pasak P.Skruibio, siūlymas įvesti vieną numerį nėra naujas.

"Šitos idėjos išsakomos kartas nuo karto, bet dažniausiai žmonių, kurie nepakankamai įsigilinę į tą situaciją ir jinai nesprendžia pagrindinės problemos - prieinamumo. Tu gali dešimt linijų sujungti į vieną, bet jeigu atsiliepiančiųjų į skambučius bus tiek pat, kiek yra, ir skambučių srautas bus toks pat, tai tu atsiliepsi į tiek pat skambučių", - BNS sakė jis.

Jo teigimu, atsiliepti į visus skambučius trukdo ne tai, kad yra skirtingi numeriai, o tai, kad skambučių srautas yra gerokai didesnis negu tarnybų pajėgumai, todėl svarbu plėsti savanorių ratą tose linijose, kur dirba savanoriai, ir profesionalių psichologų gretas ten, kur dirba profesionalai.

Be to, anot jo, linijos skirtingai prisistato, todėl vienas numeris nebūtinai bus patrauklus kiekvienai grupei atskirai.

"Jeigu pasižiūrėtume ir kitų Europos ir pasaulio šalių patirtį, daugybėje šalių egzistuoja daugybė linijų - dėl to, kad jos yra skirtingos. Pavyzdžiui, vaikas žino "Vaikų liniją" ir jam labai gerai, "Vaikų linija" prisistato savaip, truputį vaikiškiau, aiškiau ir jisai žino, kad čia yra linija jam. Suaugęs žmogus skambina į "Vilties liniją" ir jam neįdomi "Vaikų linija" su vaikiškais paveiksliukais", - dėstė P.Skruibis.

Į Seimo pirmininko pavaduotojo K.Komskio darbo grupę kvietimo jis sakė negavęs.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų